Hun bider... {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg halvpart i en islænder på 5 år. Til februar har jeg haft part i hende i et år. Problemet med hende er at hun bider en gang i mellem. Når jeg renser hover bider hun ud efter min nummi, når jeg strigler hende på bringen bider hun ud efter mig og der gør hun også nogle gange når jeg bare går forbi hende. Det har hun gjort i al den tid jeg har haft hende..
Det er ikke kun mig hun gør det ved. Hun gør det også ved den anden halvpart.
Nogen siger at jeg bare skal slå hende når hun prøver på at bide mig, men det synes jeg er lidt synd, så det vil jeg ikke gøre..
Men er der nogen af jer som har samme problem og måske ved hvad jeg kan gøre for at vende hende af med det?
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
og ellers flytter jeg den, gerne baglæns
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 92 Heste: 3 Emner: 259 Svar: 1.231
Og det gør jeg lige indtil han stopper hvor jeg så siger: "tak!" Med en sød stemme.
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 24
Jeg har prøvet det med at råbe/hævne stemmen. Hun reagere godt nok på og stopper, men så går der 2 minutter også gør hun det igen og sådan fortsætter det..
feb 2011
Følger: 49 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 483
men den kan jo også have haft en d¨rlig oplevelse
feb 2011
Følger: 49 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 483
dec 2009
Følger: 40 Følgere: 29 Heste: 5 Svar: 19
okt 2008
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 175
Det har hjulpet rigtig meget og hun gør det næsten ikke mere, kun hvis jeg har været væk et par dage så kan hun godt finde på det. Det kræver tålmodighed og at du holder meget godt øje med hvornår den gør det voldsomt eller bare står og snapper lidt. Kig godt på din hest hvornår det er den bider og find ud af hvornår den gør det af domminans eller hvornår den gør det når den sys der er noget ubehageligt. Når deter noget der er ubehageligt for den så ros den til skyerne fx når du renser hove, eller strigler ned af bennene. Hvis du går med den og den bider ud efter dig uden grund så dask til den.
Der er intet galt med at slå en hest! hvis den bider en må man godt slå den. det er ren opdragelse. Man kan sagtens opnå et forhold med en hest selvom man dasker den en når den gør noget den ikke må. Dog vil jeg sige at det kun er tilladt at slå en hest når den gør noget der er farligt for den og dens omgivelser og synes også at år den bider at det går ind over det.
Håber at du forstår min besked
Hun bider...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside