{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
509 visninger | Oprettet:

Vil ikke hentes fra fold. - What to do?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har denne skønne part, (Arking) Som jeg er hos, næsten hver dag.. - undtagen Onsdag. - Jeg elsker ham rigtig højt, og jeg nyder at være sammen med ham, og jeg tror også, han nyder at være sammen med mig.

Problemet er så bare, at han NÆGTER at komme ind fra fold.. Man kan have foder, gulerødder, sliksten, eller noget andet, så snart han ser en, går han sin vej. Han løber ikke, han går bare bag om de andre.. Han vil gerne have gulerødderne, men kun liiige så man ikke kan nå ham.. )-:
Han står ikke ret ofte på fold, så problemet er ikke at jeg ikke kan ride ham, men det er bare træls når det så hænder.
Han står på fold med omkring 10-15 andre heste, - stor fold. - Han er en af førerhestene og vil meget gerne bestemme på folden.. I hallen løs, eller i stalden er der INTET, der foretrækker ham mig, frem for hestene..

Har i nogle forklaringer, eller hjælp? Det går mig meget på.. Ingen kan nærme sig ham på folden..

Har selv overvejet om det for ham, ville være et nederlag at forlade flokken, eller føler han at han skal passe på dem?? Ham og min anden "part" er førerhestene.. Den anden kan fanges, men så snart flokken er væk, går han i koma.. /:

HJÆLP - mvh. A&A smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke hentes fra fold. - What to do??
  • #1   17. feb 2012 Vent med at tage den ind indtil de andre er taget ind?

• #2   17. feb 2012
    Hvis hesten ikke ofte er på fold, så kan det da tænkes at nu den endelig er ude og hygge med allde de andre så vil den heller ikke ind...

At blive forladt eller forlade flokken ligger jo til hesten er en dårlig idé ligedes at være alene. Skal vi så lære dem at det ikke er smiley

• #3   17. feb 2012 Måske tilbringe noget tid på folden med ham og nogle gulerødder, så han ikke altid skal ind når du kommer(:

• #4   17. feb 2012 Krikken - nejnej, han er ofte på fold, flere timer hver dag, nærmest hele tiden om sommeren. Men han er inde når jeg kommer. (Han står som elevhest).

Præcist, men hvordan skal jeg lærer ham det, hvis jeg ikke kan nærme mig ham??

Lucca og Z - De bliver lukket ind i flok = på samme tid.

• #5   17. feb 2012 Emilie og Momrik, det har jeg forsøgt.. men med 20 andre madglade heste, er det lettere sagt end gjort! smiley

• #6   17. feb 2012 Haha ja det kan selvfølgeligt give problemer:P

• #7   17. feb 2012 Og det mest frustrende er, at jeg kan få fat i ALLE de andre.. undtagen min egen! -.-

• #8   17. feb 2012 Prøv nogen gange hvor det lykkes dig at få fat i ham, bare at tage ham med ind og hygge.. Kan godt være han forbinder dig med at han skal rides/arbejdes med...

• #9   17. feb 2012 Har også haft det problem med min pony, Lotte. Hun gør det stadig, men har fundet en måde der virker smiley
    Min veninde sagde, at det lignede hun ville drille, eller bare lege? Ved ikke om det passer, men ud fra hendes udtryk, kunne det godt ligne lidt, og så samtidig, at hun ikke gider arbejde smiley

Jeg har fundet frem til en metode der virker meget godt på min Lotte. Jeg kommer så tæt på hende som muligt, når hun så begynder at gå væk, stiller jeg mig med siden, til hende og kigger ned i jorden, og venter. Nogle gange virker det bedre hvis jeg sætter mit på hug smiley Så går hun rundt om mig, og kommer så tilsidst hen til mig. I startede krævede det RIGTIG meget tålmodighed! Men tilsidst kom hun hen til mig, og siden er det kun gået fremad. Ved selvfølgelig ikke om det vil virke på din, det kan du nok også selv mærke/se på ham smiley
    Nok også lidt svært når det er i en gruppe smiley

• #10   17. feb 2012 Når du siger han ikke er meget på fold, kan det tænkes at være det. Så mit råd er, at lade ham komme mere på fold, da han så får sit behov opfyldt, og vil være nemmere at hente. smiley

• #11   17. feb 2012 Mette K, det har endnu aldrig lykkeds mig at fange ham...

Maria og Jolly, - nemlig, han ser også ud til at lege.. for han går imod mig ser mig, og går så igen.. Han løber ikke, det ser ud som om han tænker "HAHA, se om du kan fange mig!!" Men det er svært at sætte sig på hug, da han altid færdes omkring de mange andre heste ved høbunken.. og det er farligt at sætte sig ned der... /:

Cts - Han er på fold, flere timer hver dag, men ikke når jeg er der, der er de taget ind smiley

• #12   17. feb 2012 Så må du lære ham, at du er rar at være sammen med. Det kan du gøre ved tit at gå ud til ham, og bare hyge om ham, give gulerødder osv. og så gå igen. smiley

• #13   17. feb 2012 Tjo, men han bliver lukket ind før jeg kommer. Men sådan ender det jo for det meste også.. Han ved det virker hvis han går sin vej...

• #15   18. feb 2012 Så bliv ved. Det ændrer sig ikke efter et par gange. Jeg brugte mere end et halvt år på at lære min hest, at det var okay at blive hentet på folden. Og på det halve år, øvede vi det altså hver/hver anden dag. smiley

• #16   22. feb 2012 Du kan prøve at lade ham stå inde når de andre bliver lukket ud og så selv gå ud med ham (hvis han ikke løber når du går lukker ham ind på folden) og så når du går derud har du gullerødderne med og dermed kan du give ham imens du har ham i træktorvet smiley så kan det være han bliver hos dig en dag mens du giver ham dem :)!

Kommentér på:
Vil ikke hentes fra fold. - What to do??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce