{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

vil ikke hentes af mig? {{forumTopicSubject}}

hej. smiley

i dag da jeg skulle hente min hest, ville han simpelthen ikke fanges. (jeg har tidligere haft problemer med at fange ham, men det har jeg ikke mere.) min lillesøster på 7 kunne sagtens komme hen til ham, men jeg kunne simpelthen ikke. han løb hurtigt væk, men når han stoppede vente han rundt og stod lige mod mig, og så stod han og smaskede. jeg har tidligere fået fortalt at når en hest smasker betyder det noget med at de har "overgivet sig" og at man bestemmer, men jeg kunne stadig ikke komme hen til ham.
efter lidt løben frem og tilbage gik jeg ind efter noget hø, som jeg så ville give til ham og min anden hest, men jeg ville så først lade ham få noget hø, når jeg havde fået fat på ham, men han ville stadig ikke fanges. jeg blokkerede ham vejen ind til høet, og så begyndte han bare at jorde rundt på noget af folden, som cirka har samme størrelse som en lille ridebane. han galopere måske fire runder uden stop, og jeg kiggede meget nøje efter om han vendte det hvide ud af øjnene da han galoperede og jordede men det havde han ikke, men typisk nok ville han stadig ikke hentes, men efter lidt tid fik jeg så fat på ham. d:
det tog mig måske ialt en halv time at fange ham. dx'
men så er spørgsmålet hvorfor han gjorde det? da jeg stod der ude kom jeg til at tænke på at det måske var som med små børn, altså at dårlig opmærksomhed er bedre en intet opmærksomhed, kan det være det? fordi jeg er nemlig lige kommet hjem fra ferie, og har været af sted i en uge, så det har bare været min mor og lillesøster som har passet hestene, og jeg giver ham nok ikke den opmærksomhed som jeg nok egentlig burde. eller er det bare fordi at han virkelig ikke kan lide mig? eller er det et "oprør" han laver, altså at han siger, "nej det er ikke dig som bestemmer, det er mig!" eller hvad kan det være? min mor sagde faktisk til mig tidligere at det var dejligt at hestene kom når man kaldte, og at det faktisk var HAM som kom først? jeg synes virkelig det er mærkeligt, så er der nogle som kan besvare bare ét af mine mange spørgsmål? [:

håber sgu i kunne forstå mig xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ikke hentes af mig?
  • #1   31. jul 2010 Okay, så vidt jeg forstår - og det er kun en tanke, a jeg self. aldrig har mødt hverken dig eller din hest - så er det første du skal tænke på, hvorvidt du, eller nogen, har gjort noget ved ham, der har gjort at han ikke vil med ind, altså, givet ham en dårlig oplevelse.

Jeg tror ikke at din hest søger opmærksomhed, eller prøver at vise dig at han bestemmer. Jeg tror at du menneskeliggøre ham lidt for meget (; - heste tænker jo ikke som vi gør. Hvis hesten finder ikke har lyst til at komme ind fra fold, og finder ud af at den kan undgå det ved at løbe, så vil den gøre det, ikke for at drille eller være ond, men fordi den simpelt nok lærer at den sådan kan slippe. Men det munder jo ud i det samme, så igen, du bliver nødt til at finde ud af hvorfor din hest ikke ville med ind (:

Mht. det med at hesten 'undergiver' sig når den tygger, har jeg altid fået at vide og oplevet, at hesten tygger når den tænker, eller overvejer den information du har givet den. Eller også spiser den bare.

Held og lykke, håber at du finder ud af noget (:

• #2   31. jul 2010 hmm, tak for det. smiley

• #3   31. jul 2010 altså heste er jo ikke dumme, jeg har også haft problemer med mine, det var bare pga frækhed:D med den store jeg har, kan bliver så misundelig hvis jeg snakker med andre end ham, så når han ikke ville fanges, så tog jeg bare den anden, så var det ikke sjovt særlig længe:D den andenhar jeg aldrig problemer med når jeg kommer i almindeligt tøj, men ligeså snart jeg kommer i ridetøj og med grime og trækketov, så er hun umuligXD så jeg plejer at tage hende ind før jeg skifter:D
    så det kan være han simpelthen bare er fræk, eller prøver og sige at han er utilfreds med at du ikke er hjemme hos ham:D

• #4   31. jul 2010 Lærke Brunhøj Jensen.

har du overvejet, at hesten forbinder ridetøjet med en dårlig oplevelse? Hvis den ikke har noget problem, når du kommer i normalt tøj, men nægter at gå med ind, når du har det på, er det så ikke ret tydeligt at den ved hvad der sker når du kommer i ridetøj.

Bare en tanke (:

• #5   31. jul 2010 Har du fået ham undersøgt af en kiroprakter? Lady (min hest) havde nogle problemer i bagpartiet, og ryggen, der gjorde at hun forbandt mig med noget der gjorde ondt når jeg red hende, er derfor kun løb fra mig... Prøv at få den undersøgt, og så se om det bliver bedre (:

• #6   31. jul 2010 Det er helt rigtigt, Catarina, at du altid skal tjekke om hesten er 100% sund og rask og i orden, inden du begynder på noget. Whoops, det glemte jeg vidst at nævne (:

• #8   31. jul 2010 SOFIGHTER .:
    jep, selvfølgelig har jeg overvejet det, og der er intet i vejen med nogle af dem, de er begge glade for at lave noget, og jeg kan tydeligt mærke hvis der er noget galt:D

• #9   31. jul 2010 tusinde tak alle sammen! smiley

» Team Bitless Freestyle - Caza « ; ja han er faktisk næsten lige blevet undersøgt, og der fandt vi ud af at hans saddel faktisk ikke passede ham, så han havde lidt ondt, så det kan jo være det han stadig forbinder mig med? d:

• #10   31. jul 2010 Det er da en meget stor mulighed ja.. Bruger du stadig den sadell på ham?

• #11   31. jul 2010 nej det gør jeg selvfølgelig ikke. smiley
    jeg rider med sådan en gjord med stigebøjler, fordi at kiropraktoren synes at vi skulle vente med at købe en ny saddel til han havde fået nogle rygmuskler. :-))'

• #12   31. jul 2010 Hm... Måske trænger hun bare så enkelt til en pause ? (:

• #13   1. aug 2010 jeg rider stortset aldrig. ):

• #14   1. aug 2010 Hvad laver du med ham ugentligt?

• #15   1. aug 2010 tak allesammen. :-)))'

Kommentér på:
vil ikke hentes af mig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce