Smider selv dækkenet? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har den her mærkelige (dog skønne) plag, som jeg har været nødt til at smide et dækken på, da hun er for tynd. Hun har gået med regndækken de sidste par måneder, og vi er nu gået over til vinterdækken (300g) MEN .. hun smider af. Jeg har ikke set det ske, men om morgenen når man kommer ud til hende står der en hest uden dækken på, og et dækken der ligger på jorden, uden at nogen spænder eller mavestropper er brudt op. Jeg kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre, men det gør det jo. Der er ikke benstropper på dette dækken, og det sidder som det skal på hende.
Er der nogen der har en idé til en løsning på dette, eller en idé om hvorfor hun gør hvad hun gør? Indtil jeg finder ud af det, går hun bare med regndækken, men det er jo stadig lidt koldt.
Håber i kan hjælpe
Venlige hilsner
Sofie
jun 2008
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 76
Min pony er også rigtig god til at tage dæknet af, og få bagbenet ind under stropperne ved maven
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Men ved ikke hvordan de gør det. Nogle mener, det er hvis de ruller sig, at det kan "glide af".
Er det glat foer eller fleecefoer i? Dem med glat foer er meget lettere at få af, men det kan selvfølgelig også være en fordel, så de ikke skal rende rundt med et halvt dækken på.
Har du et billede af den med dækkenet på? Måske har vi tips til justering. Ikke fordi jeg tror du gør det forkert, der er bare mange, der går med et dækken, som ikke er helt godt justeret (mindst halvdelen på vores ridecenter. ).
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 99
maj 2009
Tak for den søde kompliment.
Ja, hun går stadig i løsdrift og trives med det
Er heller ikke selv meget for det, men nu hun går uden, synes jeg det er mere synd at tage det af hende, en lade være at give hende et på
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
-TR
maj 2009
Ja, jeg krydser buggjordene.
maj 2009
Der er fleecefor i
Jeg lægger et billede ind, hvis det ikke hjælper med benstropperne
maj 2009
Vil bare helst ikke have alt for meget unødvendigt på hende, da hun jo igen er en plag Synes det er tidligt at putte elastikgjord osv på hende
maj 2009
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
maj 2009
Jeg har altid lært at de skal krydses? Det står også i diverse artikler
Hun har heldigvis beholdt det på i nat, efter der er kommet benstropper på, så håber det hjælper
maj 2009
Tak skal du have! Jeg elsker simpelthen selv hendes 'svedbånd' på forbenet
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
Er der ikke benstropper i kan den stille bagparten imod vinden og faktisk trække dækket af sådan.. Det er dog piv farligt og vil anbefale at man bruger et dækken i den rigtige str., en god pasform til bevæggelse og at der er de stropper der skal være på et udedækken.. Halestrop dækkener er noget lort efter min mening og der kommer altid hestebæ på stroppen hvad er total uhygiejnisk for dig når du skal have dæknet af;)
maj 2009
Det er dyrlæges opfordring at hun har dækken på. Jeg fik at vide at jeg skulle smide 300g på når den første sne faldt (og der var minusgrader) Ellers havde jeg aldrig selv, givet min hest dækken på. Jeg har derudover også præcis det korrekte foder til hende, og dækkenet er tilpasset hende. Der er ikke noget dér Jeg havde dog smidt benstropperne væk, men har nu fundet dem igen og det hjælper. Hun smider ikke dækkenet.
Men tak for dine råd!
Smider selv dækkenet?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside