Første LD (LE) {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg skal starte min første LD i morgen, dog er springene maks 80, så det svarer vel egentlig til en LE. Men pyt med det.
Jeg er rimelig ny i spring, og min hest er kun 4 år, og også meget ny. Han har været en rimelig nervøs hest, specielt når det vat "nye" spring, altså spring han ikke havde set før. Mit problem er at hvis jeg traver hen mos springet, så sætter han selv i galop, og så bliver jeg rigtig usikker, fordi jeg er så mange for at han refuserer i galop, og at jeg så flyver forover ?!
Jeg søger vel egentlig nogle råds, til hvordan jeg lærer mig selv og min hest at komme sikkert over springene Har overvejet undervisning, men det kan jeg ikke bruge til noget inden lørdag. Vi har været til springstævne på 40 cm, og det gik okay. Men nu er det jo noget højere, det vi skal til
sep 2007
Følger: 96 Følgere: 252 Heste: 1 Emner: 314 Svar: 3.084
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
havde de ikke mindre end 80???
du kan jo i realiteten risikere at de laver den 90, fordi de har lavet en skrivefejl i propertionerne
maj 2009
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 34 Svar: 201
maj 2009
Jo de har også en babyjump, på 40 cm, og den skal jeg også starte
sep 2007
Følger: 96 Følgere: 252 Heste: 1 Emner: 314 Svar: 3.084
- Så kan du se hvordan det går, så heller følg dig sikker og få en god rytme Ellers er det nok en tand for højt for jer endnu
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
hvis hesten tøver må du selvfølgelig gerne lige klemme den frem...
hvis du er bange for at falde af, hvis hesten stopper, så skal du bare sørge for at BLIVE TILBAGE indtil hesten springer....
men det er svært at begynde at træne så kort tid før et stævne
maj 2009
okt 2004
Følger: 166 Følgere: 164 Heste: 6 Emner: 157 Svar: 2.169
Men du skal ikke være bange for at den stopper - for så er det sikkert at den gør det - stol på hesten, sæt den i galop og start IKKE før du har den i en kontrolleret galop, rid hen til springet og tryk lidt til den når den skal sætte af - men efterhånden skal den selv lære at sætte af!
Held & lykke!
maj 2009
Okay, skal nok prøve at stole på ham, bare lidt svært når han så tit et stoppet med mig, men alle siger, at det er fordi det er mig der tøver. Kan da godt være de har ret.
okt 2004
Følger: 166 Følgere: 164 Heste: 6 Emner: 157 Svar: 2.169
Du skal bare blive tilbage, hvis den tøver, så presser du den fremad - og når den så springer, så ros den lidt
Min hest var MEGET nervøs i starten, blev rimelig ofte disket, men så gjorde jeg det at hver gang den tøvede, pressede jeg den frem, og hvis den så sprang, så roste jeg den (ved lige at sige dygtig med en glad stemme) og nu springer den fantastisk og den stopper sjældent!
Folk synes måske det lyder dumt, men jeg fandt ud af at det var vejen frem!!
nov 2008
Følger: 152 Følgere: 145 Heste: 5 Emner: 355 Svar: 1.950
Støt godt op på tøjlerne inden i rider mod springne, lav nogen halve parader og hver sikker på din hest lytter efter dig.
Og ved at have ved i tøjlerne fortæller du den også at du er der!
Sid tilbage og læn dig ikke frem før hesten er sat af
aug 2010
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 388
Første LD (LE)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside