790 visninger
|
Oprettet:
LD og LC? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til et stævne d. 21 Maj
Der skal jeg springe LE(50cm) og LD(60cm)
Men det er min første LD og jeg bliver meget usikker når jeg skal springe ''højt'' :I
Har i nogle gode tips til stævner og sådan XD
dec 2011
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 6 Emner: 128 Svar: 787
dec 2011
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Og så start 40 stævner til, så kan det være angsten forsvinder
dec 2013
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 5 Emner: 35 Svar: 90
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
der er forskel på en sand bane og på græs bane (det gir ligesom sig selv)
og hvis der nu ligger fugt på græsses pga regn eller dug så er det glat og du ved ikke hvordan den hest du rider reagere
i mine øjne undskyld det er helt ud af posen men det er direkte dumt
det samme med man skal heller ikke starte stævne og så ikke have prøvet de mest almindelige spring før man har prøvet det et par gange til træning (jeg har set hvad der kom ud af det det var klask i røven fordi hesten stoppede pga. at rytteren var utryk (den var ikke helt fair) )
dec 2011
Jeg er heller ikke sådan en rytter der giver hesten en i røven hvis den stopper. Det er okay at hesten stopper for det viser at den ikke har været tryg og bliver nødt til lige at prøve igen. Jeg rider jo hverken med sporer eller pisk lige pt. Såå, bare sig til mig at det er dumt, jeg gør det sgu alligevel.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
måske man så skulle komme prøve og undersøge nogle andre steder at få lov til at øve så hvis ens ride sted ikke er god nok til at give deres ryttere mulighed for at øve sig
(nu ved jeg solvang har spring bane på græs hver sommer (godt udrustet))
og marianne hun har da haft en bane af græs hjemme ved hendes forældre nu ved jeg ikke om hun har det mere men hvis det er kunne man måske spørge hende om det var muligt at lige ride et par gange der
det er jo igen ikke smart lige gyldigt om hesten har sprunget før eller ej lær da lige hesten at kende og lad hesten lære dig at kende før man går i gang med det der roset jagt
nej det er du måske ikke men der er bare en tendens til det mange steder at give et slag det er helt ok for det er jo hestens skyld men godt du kan blive enig i det ikke var fair over for hesten det rytteren gjorde
dec 2011
Men synets vi skal stoppe da vi sådan set har forladt det emnet rigtigt handler om.
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
Det er Mias valg, hvad hun laver med sin part.. (-:
jan 2012
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 11
1. Når du går banen skal du tænkte på du rider og dig og din hest kommer over springe mens du går og lære banen.
2. Når du går banen skal du også tænkte på hvor kunne din hest løbe uden om også være parat til og lægge bene på når du skal ride springet.
3. Tænk på jo mere nervøs du er jo mere nervøs bliver hesten , så prøv bare og slappe af.
4. Vis du tænker din hest løber uden om så gør den det også vis du ikke er parat og tænker nu springer vi så løber den uden om
Når jeg springer til stævne tænker jeg altid på når jeg rider hen mod springet "nu springer vi det og vi skal over det"
håber det kan hjælpe
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Jeg ville nu heller ingen skrupler have over, at tage afsted på en græsbane, så længe hestens balance er fin.
Ina, nu er det jo altså heller ikke verdens højeste klasser, det skal man jo også tænke på. Ligesom der heller ikke er nogle der siger at det bliver en stafet
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
luk øjnene og øv banen, hvis du kan den med lukkede øjne, har du styr på den
sæt et realistisk mål. Komme fejlfri igennem, igennem med maks 8 fejl o.lig.
Hold ro i kroppen, ikke stresse
dec 2013
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 5 Emner: 35 Svar: 90
LD og LC?