{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LD og LC?
  • #1   29. apr 2014 Jeg skal også starte min første LE og LD på lørdag i Bramming og jeg rider hest så det er 80-90 cm så jeg er virkelig nervøs og det bliver første gang mig og min part springer på græs! o:

• #2   29. apr 2014 Men tænk på at det nok ikke er værre end når du træner der hjemme. smiley

• #3   29. apr 2014 åh jeg bliver også noget så nervøs, om jeg så skulle spring 20 cm. tror jeg, at jeg ville blive nervøs smiley Men husk at træk vejret, det er en jævnt vigtig faktorer, som en del faktisk glemmer og så spænder op.

Og så start 40 stævner til, så kan det være angsten forsvinder smiley

• #4   29. apr 2014 Tak for svaret smiley

• #5   29. apr 2014 mia måske man skulle have øvet græs plæne ridning før man gik ud og startede stævne på græsplæne

der er forskel på en sand bane og på græs bane (det gir ligesom sig selv)
    og hvis der nu ligger fugt på græsses pga regn eller dug så er det glat og du ved ikke hvordan den hest du rider reagere

i mine øjne undskyld det er helt ud af posen men det er direkte dumt

det samme med man skal heller ikke starte stævne og så ikke have prøvet de mest almindelige spring før man har prøvet det et par gange til træning (jeg har set hvad der kom ud af det det var klask i røven fordi hesten stoppede pga. at rytteren var utryk (den var ikke helt fair) )

• #6   29. apr 2014 Ina, det skal siges at jeg har part på Speedy. 10 år gamme elevhest, han har sprunget stævner i mange år så mon ikke han også har sprunget på en græs bane, for det andet har jeg ingen mulighed for at springe på græs, for det tredje så første gang jeg sprang på ham var til et stævne to uger efter jeg red ham for andne gang. Så kom an.
    Jeg er heller ikke sådan en rytter der giver hesten en i røven hvis den stopper. Det er okay at hesten stopper for det viser at den ikke har været tryg og bliver nødt til lige at prøve igen. Jeg rider jo hverken med sporer eller pisk lige pt. Såå, bare sig til mig at det er dumt, jeg gør det sgu alligevel.

• #7   29. apr 2014 Mia det er lige gyldigt om hesten har prøvet det før hvis I sammen ikke har prøvet det så er det jo ikke skide smart

måske man så skulle komme prøve og undersøge nogle andre steder at få lov til at øve så hvis ens ride sted ikke er god nok til at give deres ryttere mulighed for at øve sig

(nu ved jeg solvang har spring bane på græs hver sommer (godt udrustet))
    og marianne hun har da haft en bane af græs hjemme ved hendes forældre nu ved jeg ikke om hun har det mere men hvis det er kunne man måske spørge hende om det var muligt at lige ride et par gange der

det er jo igen ikke smart lige gyldigt om hesten har sprunget før eller ej lær da lige hesten at kende og lad hesten lære dig at kende før man går i gang med det der roset jagt

nej det er du måske ikke men der er bare en tendens til det mange steder at give et slag det er helt ok for det er jo hestens skyld men godt du kan blive enig i det ikke var fair over for hesten det rytteren gjorde

• #8   29. apr 2014 Det var nu ikke roset jagt da jeg bestem tikke er stævne rytter, men blot fordi der var stævne i Bramming og fordi jeg ikke gad vente et halvt år på det næste stævne.

Men synets vi skal stoppe da vi sådan set har forladt det emnet rigtigt handler om.

• #9   29. apr 2014 Ina, det kan i bund og grund være ligemeget..
    Det er Mias valg, hvad hun laver med sin part.. (-:

• #10   29. apr 2014 Jeg har et bare gode tips fra min træner vis man er nervøs
    1. Når du går banen skal du tænkte på du rider og dig og din hest kommer over springe mens du går og lære banen.
    2. Når du går banen skal du også tænkte på hvor kunne din hest løbe uden om også være parat til og lægge bene på når du skal ride springet.
    3. Tænk på jo mere nervøs du er jo mere nervøs bliver hesten , så prøv bare og slappe af.
    4. Vis du tænker din hest løber uden om så gør den det også vis du ikke er parat og tænker nu springer vi så løber den uden om

Når jeg springer til stævne tænker jeg altid på når jeg rider hen mod springet "nu springer vi det og vi skal over det"

håber det kan hjælpe

• #11   30. apr 2014 Et stævne har da førhen også kokset for mig og så er jeg endt med, at tage en helt anden hest med 2 dage før, selvom det var 1½ år siden jeg sidst rigtig havde redet og sprunget den hest, og det gik nu ganske fint smiley
    Jeg ville nu heller ingen skrupler have over, at tage afsted på en græsbane, så længe hestens balance er fin.

Ina, nu er det jo altså heller ikke verdens højeste klasser, det skal man jo også tænke på. Ligesom der heller ikke er nogle der siger at det bliver en stafet smiley

• #12   30. apr 2014 Jeg vil sige når du går bane så forestil dig hvordan i kommer rundt, hvordan i flyver over springene...
    luk øjnene og øv banen, hvis du kan den med lukkede øjne, har du styr på den
    sæt et realistisk mål. Komme fejlfri igennem, igennem med maks 8 fejl o.lig.
    Hold ro i kroppen, ikke stresse

• #13   5. maj 2014 Tusind tak alle sammen smiley

Kommentér på:
LD og LC?

Annonce