{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have hest.
  • #1   2. nov 2011 Det kommer lidt an på hvad for en hest man har og hvor den skal stå henne

• #2   2. nov 2011 ja, det er dyrt at have hest og det er meget forskelligt hvad det koster.
    Jeg betaler ikke selv - det gør mine forældre.
    Men hvis du skal opstalde din hest fx på rideskole og skal have undervisning, smed, dyrlæge, kraftfoder..... så skal du nok regne med omkring 2-3000kr/md...
    Jeg har hest hjemme og det koster mig ca 400kr/md om vinteren ("gratis" om sommeren)

• #3   2. nov 2011 Jeg har hest stående i en klub, og her gir jeg 4400kr. om måneden, (inkl. 3 gange ½time dressurundervisning, ved beriderelev om ugen)

Men, for mig, har det vist sig ikk bare at være det at have ham stående, der koster.. Vi har været rigtig uheldige med skade, og siden Maj, har vi lagt ca. 25000 ved dyrlægen..

Så det er jo ikke bare det der med lige at have råd hver månede, der ska ogs være penge, hvis hesten blir syg eller skadet..:/

• #4   2. nov 2011 Kan du sige mor og far? xD
    De betaler mine smiley Selvom jeg selv har købt en del af den ene + køber ALT mit udstyr selv. Og så står de hjemme smiley

- Dyrlægeregninger skal man lige huske. Jeg har nok smidt omkring de 30.000 her de sidste år (:

• #5   2. nov 2011 Enig med Carsello aka.Tanten 8/2-11<3 Savner ponyen < 3

Jeg betaler ikke selv for min pony udover jeg betaler de ting(udstyr) jeg gerne vil have som ikke er nødvendigt, og så betaler min mor de nødvendige ting og så selvf. opstaldning, smed, dyrlæge, foder, undervisning, klipning osv.

Min mor har valgt at lægge nogle penge i en hest da vi ikke er typen der behøver en kæmpe bil, tage sydpå om sommeren osv - vi vil hellere have hest. smiley

Vi giver 1300 kr. om måneden + foder osv (:

Det er dyrt og hårdt at have hest men det er det hele værd !:)
    Jeg vil dog ikke mene at man kan holde hest alene økonomisk medmindre man ahr en virkelig god løn !(:

• #6   2. nov 2011 Jeg giver omkring 1500 for et rigtig godt sted hvor ind og udlukning er inkl det samme er foder , halm og hø . Mener det er der omkring . Så er der rideskole ligeoverfor som kun koster 250 kr i måneden for at bruge deres faciliteter , også skal man self betale medlemskab , men det koster ikke så meget og det er kun hver havle år . Der er store lyse bokse , got klima og rigtig søde mennesker , men man skal jo til gengæld altid være klar til at betale hvad som helst hvis der sker din hest noget , om så det er 30.000 så skal det jo gøres . Men hvis du til gengæld ikke tør løbe den risiko , kan man jo altid låne en hest eller få havpart ? ;D Håber jeg kunne hjælpe lidt .

• #7   2. nov 2011 Ja, det er rigtig dyrt at havde hest. Og jeg havde skam heller ikke hest, hvis ikke det var fordi jeg har nolge rigtig søde forældre.
    Og det kommer jo an på hvor meget du tjener, og nu ser jeg at du bor i Nordsjælland, og tror bestmet ikke at det er billigere der! smiley
    Men du skal jo huske på opstalding, smed, nødvendig dyrlæge (årlig vacc. raspet tænder osv) evt. uventet dyrlæge som kan være rigtig meget, vi fik bla. en kæmpe regning i sommers, evt. foder, hø wrap, udstyr, undervising, evt stævner osv.

Så det er skide dyrt at havde hest! smiley

Vi giver 1700 kr,- pr. mdr. for opstalding + evt. undervsing + foder + hø + wrap + smed + dyrlæge + nødvendigt udstyr + forskring .. Så tro mig, det løber hurtigt! smiley

Og nårh ja, så skal du jo også købe hesten! smiley og der kommer der vel typiskvis handeslundersøgelse osv. oveni! smiley
    Men man plejer at sige at det billigste er at købe hesten, så kommer alt det dyre senere! smiley

• #8   2. nov 2011 Mange tak for alle jeres svar har fået et lidt bedre indtryk af det nu.
    Jeg tror jeg venter lidt endnu med at få hest,
    måske når jeg er fyldt 18 og får lidt flere penge smiley

• #9   2. nov 2011 Hehe smiley
    - Men kan da også se at du har en sød part! smiley

• #12   3. nov 2011 Jeg har også en rigtig sød part,
    det ville bare være noget helt specielt at have sin egen smiley

• #15   3. nov 2011 Det er ikke bare det at have hesten, det er alle de ekstra udgifter der kommer i løbet af mdr. Og min gamle har haft så mange skader, det skal du også lige tænke på.. Du kan jo få en part?

Kommentér på:
At have hest.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce