{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at have hest;)
  • #1   13. mar 2012 jeg giver:
    opstaldning: 0.kr skal bare hjælpe i stalden og passe deres børn.
    foder: det samme som opstaldning.
    strøelse:det samme.
    smed: 250.kr

• #2   13. mar 2012 Nej det ved jeg sørme ikke, men her i københavn gav jeg 1000 for ponyens, 1500 for hestens boks, selvpas. 1250.- smed, 1000.- foder, 25.- pr spåne. brugte 4-6 om måneden. Det er dyrt! smiley

• #3   13. mar 2012 Mellem 500-1000 kr. for passet.
    Giver 3-400,- kr, for smed.
    2400,- for opstaldning (2 heste; med ind -og udluk, fodring/foder, strøelse, hø).

• #4   13. mar 2012 Jeg er ikke helt sikker på prisen på et pas - jeg ved bare at der er utroligt lang ventetid smiley

Jeg giver:
    800 for boksleje
    70 kr for 1 pakke spåner (1 pakke om ugen)
    Lige under 400 kr for grovfoder
    144 kr for 25 kg pillefoder, hvor hesten skal have 1 kg om dagen (Lige pt får han lidt mere, da han har tabt sig pga. manglende næring i wrappen :/)
    130 kr for 15 kg müsli - holder lige pt. ca en måned på grund af at han får ekstra, men ellers holder den 2-3 måneder.
    - Jeg får 10 procent på foder, fordi sælger er min underviser smiley
    Smed er 500 for beskæring hver 8-10 uge, da han går helt uden sko. Jeg ved godt at man normalt siger 6-8 uger mellem smed, men hans hove slides fint naturligt og det er derfor kun nødvendigt lige at få et tjek smiley
    Ellers koster 2 sko ca. 800 kr, og 4 sko ca. 1200 kr.

• #5   13. mar 2012 Hihi, for mig bliver det snart billigt! Vi flytter, så hestene kan komme til at stå ved os = 0 kr. for opstaldning. Min søsters kæreste er smed = 0 kr. for smed. Så jeg skal bare betale strøelse til løsdriften og foder til hyppen :))

Ellers har jeg betalt 1000 kr. for opstaldning (selvpas), 500-600 for foder og 80 kr. pr. "balle" tørv i vinterperioden... + 650 kr. for smed hver 7-8 uge, da min søster ikke havde kæresten. Og så er der jo dyrlæge + forsikring oveni.

- Det bliver rart at have lidt flere penge ved hånden, når vi er flyttet! smiley

Mener vi gav 500-700 kr., da vores tidligere hoppe skulle have pas (for 3 år siden), men er slet ikke sikker smiley

• #6   13. mar 2012 - Vi får hestene hjem om et år, eller lignende, så det bliver forhåbelig billigere. smiley

• #7   13. mar 2012 350 kr har jeg en regning på for pas smiley ..

Jeg gir for min hest:
    opstaldning 850 kr Har billigere opstaldning da jeg hjælper 2 gange om ugen derude smiley
    Foder: 500 kr
    Smed: ligger 100 kr af hver måned giver 300 kr hver 3 måned for beskæring.
    Dyrlæge ligger jeg 500 kr af hver måned til.

= 1950 kr om måneden koster min hest mig. Men så er der jo også "opsparing" hvis hun skulle blive syg.
    Det en dyrt at være heste ejer.

• #8   13. mar 2012 Opstaldning:1800,-
    Tilskudsfoder:200,-
    Smed hver 2-3.måned:500,-
    Kan gøres billigere, men alt er så også 100% i top smiley

• #9   13. mar 2012 1500,- om vinteren for boks, halm, wrap, foder. Jeg har ridebane med lys og ridehal 2 km fra. Ved ikke hvad ridehuskort koster.Det eneste jeg skal er at muge boks.Hun betaler også ormekur.
    Om sommeren 1200,- da de går på døgnfold der.
    Så er der smed.. Kan heller ikke huske priser der.

• #11   13. mar 2012 lige nu står min hest på min efterskole og der giver jeg :

350 kr om ugen, incl foder, halm, wrap osv.

når han ikke er på efterskolen står han privat ved min veninde, og der giver jeg 1200 om måneden, incl foder, halm , wrap og fuldpasning.

og i perioder har jeg ham opstaldet på en rideklub hvor jeg giver 1200 om måneden for boks, 350 pr mrd for foder, og 300 for wrap.

og så giver jeg ca 1000 kr for smed når det trænger..

og så er der alt det ekstra som tandraspning, kiropraktor, sadelmager osv, som slf også koster.

• #14   14. mar 2012 Det giver ikke meget mening at skrive hvad jeg betaler, da jeg bor i København = andre priser. Men hvis du skal have den opstaldet på HHH skal du betale:
    1375 for boks og foder
    100 hvis du skal med i foldordning
    100 (minimum ) for wrap
    Så kommer der udgifter til undervisning eller facilitetskort ( på HHH koster undervisning hver uge 500 kr.)
    smed
    dyrlæge til vaccination og tandrasp + ved sygdom
    evt. medicin
    Forsikring Regn med minimum 1000 om året mere hvis den skal syge forsikres
    Nyt udstyr ( jeg bruger i snit 300 kr / md) og fik alt det gamle med da jeg købte min hest.
    Så regn med at du skal bruge minimum 3000 kr pr måned med mindre den kan stå meget billigt et andet sted, eller hjemme.

Kommentér på:
at have hest;)

Annonce