Det at have hest {{forumTopicSubject}}
Hej, er der nogen som har oplevet at jeres familie eller venner siger at det er for dumt at få hest da det er meget dyrt og at det er spild af penge.. Jeg har oplevet tit at nogen omkring mig siger at det er dyrt at have hest og har du enlig råd til det og hvad får du ud af at betale så meget også er der jo meget arbejde i at have hest
Er jeg den eneste der får sådan noget af vide. Synes til tider det kan være rigtig svært at forklare folk. Men ja det er dyrt at have hest, men jeg synes det er så fantastisk et dyr og man har et helt særligt forhold til hesten og jeg elsker arbejdet med hesten
Bliver bare så ked af det når nogen siger sådan til mig og især min sviger familie er ret skeptiske!
Hvad siger i hvis i får sådan noget af vide
jun 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 182
Du skal ikke tage dig af det. Så længe du ved at det du gør er rigtigt for dig, er det lige meget hvad andre mener. Det er dem, der går glip af noget fantastisk ikke dig
Hvis det gør dig ked af det, så synes jeg du skal sige det til dem. Sig at du bliver ked af det, og spørg om de ikke bare vil prøve at forstå, eller i det mindste acceptere det, og lade vær med at stille dumme spørgsmål
nov 2014
Følger: 110 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 69
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
og de har jo helt ret i at det er uhørt dyrt have have hest - det er trods alt "kun" et dyr
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Dertil plejer jeg bare at svare: "Jamen hvad skulle jeg så få min tid til at gå med?"
De ved udmærket godt, at hestene betyder meget for mig, men de ved også godt, at jeg ikke ligefrem er født med en guldske i røven, og ja, det er da korrekt, at jeg ikke tog med på studietur med klassen i 2g, fordi jeg ikke havde penge til det; de penge ville jeg sikkert have haft, hvis jeg ikke havde hest (nu jeg tænker over det: hold nu op jeg ville have den fedeste opsparing!), men jeg vil ikke undvære mine heste, aldrig
Min familie har derimod altid forstået det vigtige for mig med hestene - men nu har min mor, min søster, jeg selv og faktisk også min far, haft med heste at gøre; jeg har to ponyer, min søster har en, min mor havde en hest indtil oktober 2014 (hun havde ham i 19 år), min far havde hest da han var yngre, men støtter stadig op om min sport, og han er at se til stævnerne, selvom han skal køre i en time, for bare at se mig på banen få minutter
Resten af min familie er ikke interesseret i heste i en helt vild grad, min ene kusine har redet med os for efterhånden en del år siden, men gør det ikke mere. Men hele familien ved, hvor vigtige hestene er for os, og vi hører aldrig nogle kommentarer om det
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 754
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Om det så er det værd. Det kommer jo ant på personen du spørger. Jeg er ikke sikker på jeg ville syntes at det var det værd hvis ikke det var fordi jeg havde knyttet et bånd til min hest. Hun gør det, det værd. Men hest generalt det tror jeg simpelthen ikke jeg gad
Hvor nogen slet ikke kan leve uden. Og så er der de folk som ikke forstår interessen for hest. Men det er jo ikke anderledes end at jeg ikke forstår hvorfor folk vil have hund.
Man må bare lade være med at diskutere det og lade det sive ind af det ene øre og ud af det andet.
Evt. lav sjov med de Dumme kommentar. Hvis de f.eks siger at en hest kun er til at spise så lad samtalen køre på det "Ej jeg kunne mega godt tænke mig at smage hestekød har i smagt det"?
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
feb 2011
Følger: 35 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 25
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Præcis. Folk tror at de kan genere hestefolk med hestekød. Så jeg syntes bare det er sjovt at hoppe med på den
Der var engang en fremmede på en ridetur som sagde at min hest da skulle i fryseren i stedet for.
Forklarede ham pænt at min hest desværre var udelukket fra konsum. Så havde han ikke rigtig mere at sige
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Har aldrig haft egen hest, men har haft en del parter, hvor jeg alene har redet dem, været hos dem dagligt og brugt rigtig mange penge på dem, også selvom det ikke var mine egne.
Mine venner har været sådan, at de ind i mellem syntes jeg brugte for meget tid og for mange penge på dem, men så heller ikke værre.
Være er det nok her hjemme, mine forældre støtter mig ikke i hestene, min far omtaler hestemennesker generelt som "åndsvage hestekællinger" de parter jeg har haft har jeg redet i minimum 2 år, og han ved stadig ikke hvad de hedder, det siger ham INTET og fred være med det. Men hvad mine penge om min tid går til syntes jeg jo er mit valg, det syntes mine forældre ikke, og det har skabt store skænderier i mange år herhjemme..
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 200
Ofte lukker jeg bare diskotionen inden den går i gang med sætningen:
'så er det godt det ikke er dine penge jeg bruger på det'
Eller
'Bedre hest, end hash, alkohol og ubeskyttet sex'
Eller den mere forklarende
'Du behøver ikke forstå det, for det kan du ikke før du har været i mine sko, bare acepter at det at det jeg vægter højt. Og kan du ikke vise den respekt kan vi ikke være venner, for hesten kommer før meget andet for mit vedkommende'
jul 2007
Følger: 48 Følgere: 24 Emner: 17 Svar: 54
Jeg har for nylig valgt at få egen hest/udlån men med henblik på at købe ham. Her til morgen var jeg så over ved mine svigerforældre og det eneste de sagde at det er da dyrt at have hest! Jeg lod som ingenting men ved at jeg næste gang vil sige at så er det godt det ikke er dine penge.
Det er mine penge og dem vil jeg gerne bruge på en hest, det er vel det samme som dem som har racehunde/katte eller andre hobbyer. Men vi er så forskellige. Jeg har valgt at få hest da det gør mig glad og fordi jeg elsker heste. Min kæreste synes også jeg bare skulle få part også ride en gang imellem han synes også det er mange penge, men har sagt at det er min beslutning og om han ikke bare kunne være glad på mine vegne
Han skal nok acceptere det med tiden er jeg sikker på, men det er mit valg og mine penge heldigvis.
Men tak for alle jeres svar. Har bare haft sådan en sug i maven om jeg nu var forkert på den.
Hvis jeg må spørge hvor meget har i tilovers om måneden når alt er betalt til hesten samt det som skal på opsparing
maj 2007
De stiller dig et spørgsmål intet andet
hvorfor tage det som et angreb at folk undre sig og er nysgerrige?
jul 2007
Vil ikke sige jeg tager det som et angreb, men folk forstår det bare ikke selvom man prøver at forklare.
maj 2007
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
hvis de begynder at snakke om at pony skal være en bøg så siger jeg at hvis man begynder og vil til at spise min så får man selvlysende børn af det (den har lige i en periode fået lidt pencilin ikke noget voldsomt men det lukker munden på folk)
og at jeg har klædt min ud som en findus oksekødslasagne engang
og at jeg ved sgu ikke om jeg har smagt hestekød men vil sgu godt en gang men vil ikke gå ud og købe en hel bøf hvis jeg ikke engang kan få en bid ned så er det jo bare mad spild
jul 2007
maj 2007
at nogen så vælger at spørge ind til det, og måske forventer at få besvaret der undren er der da intet galt i..
jul 2007
maj 2007
den eneste grund til at de spørger er fordi at heste folk har gjort ridning til noget som kun de rige har råd til - det er ihvertfald den opfattelse de fleste ikke-hestemennesker har, også er det jo klart at folk er skeptiske
jul 2007
maj 2007
folk spørger jo ikke for at være ækle eller modbydelige
jul 2007
Men der er også forskel på heste så nogen kræver fx meget foder og andre kan næsten leve af hø og tilskud.
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 754
okt 2009
Følger: 8 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 150
Så for mig betyder andres mening ikke det store De bruger sikkert også penge på noget som vi syntes er helt hul i hovedet!
jul 2007
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Svar: 76
Det at have hest