{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.441 visninger | Oprettet:

5 råd til at blive model fra Modelportalen.dk {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley
Jeg er jo inde på Modelportalen.dk, og det er der højest sandsynligt også andre af jer der er. I så fald har I sikkert også modtaget en mail med mange forskellige nyheder, hvoraf en af dem var 5 råd til at blive model smiley

Der er så også nogle der ikke er inde på Modelportalen, og for dem lægger jeg nu beskeden ud her smiley (ved ikke om man skal være medlem for at kunne se linket).

Link til besked på modelportalen.dk:
http://modelportalen.dk/index.php/forum/viewThread/guide-i-5-trin-sdan-bliver-du-model-761

For dem af jer der måske ikke kan se den, så har jeg kopiret den herind smiley

____________ KOPIRET FRA WWW.MODELPORTALEN.DK ______________


Guide i 5 trin - sådan bliver du model

Vil du være model?

Vi kender det vidst alle. Hvordan vores indre prinsesse folder sig, ud når vi står foran et kamera?
For nogle er det helt naturligt, og for andre skal der øvelse til. Så hvordan bliver man den næste supermodel, når man kun er 160cm høj og har det der trælse kommunefarvet hår?
Øvelse! Og en basic startpakke. Mit navn er Ragno Nero, og jeg vil give dig min top 5 over ting, jeg forventer af mine modeller.

Øvelse…
Tommelfingerreglen er at se og efterligne. Modeller er nogle af verdens bedste skuespiller! Tænk over det! Hvor tit har vi set nogle af de store modeller som bl.a. Naomi Campbell være en blød og sensuel kvinde i en parfume reklame, til en diva med attitude på en berømt runway?

Nr. 1, Du kan altid øve dig foran spejlet, men hvordan ved du hvor dine gode og dårlige vinkler er? Indrøm det! Du er den mest kritiske af alle som kigger på dig. Se en masse reklamer igennem, se hvordan de bevæger hovedet, hænderne, benene, ja hele kroppen. Modeller som virkelig mener det, kender til hver enkel cm. af deres krop, og de ved lige hvordan de skal dreje kroppen for at lyset skal falde på bedst mulige måde.

Nr. 2, Find en fotograf, som du har en god dialog med (eller får en god dialog med), og aftal i skal lave flere fotosessions. Start stille ud. Lær din krop at kende, hvordan du kan skabe vinkler ved at løfte en arm eller et ben. Se alle billederne igennem med fotografen og snak om hvordan lyset ville være hvis det faldt anderledes. Fotografen kan fortælle noget om lyssætning.

Nr. 3, Hvis du kommer godt i gang og får lavet en masse fotos med forskellige fotografer, så du synes du har fået lavet et stærkt portfolie, har du så glemt en mappe med dine basis billeder? Samarbejde med forskellige fotografer kan få det bedste frem i dig, men som ny fotograf, som gerne vil lave et shoot med dig, vil det give et rigtig godt indblik i hvordan du ser ud, sådan helt almindeligt.

I din basismappe skal der være:
Et helfigursbillede (viser dig fra top til tå og du skal ikke posere!)
Et billede fra siden (taget fra hofterne og op)
Et portrætbillede (lige forfra, uden make-up)
Et portrætbillede (i profil – fra siden)


Mappen skal opdateres hver 3 måned, da man kan ændre kropfigur, og frisurer.

Nr. 4, Få dig en garderobe! Selvfølgelig har du som kvinde eller mand en fuldt fungerende garderobe, det jeg mener er en garderobe som du bruger når der skal tages billeder. Den indeholder som minimum:
Hvidt eller lyst sæt undertøj
Sort sæt undertøj
Sorte højhæle
Hvide eller lyse højhæle


Hvorfor nu det? Det kan godt være fotografen ikke skal tage billeder af dig i undertøj, men hvis du står og skal have lavet flere forskellige fotosessions, så er det altid smart at tage undertøj med så du kan skifte. Det vil være irriterende hvis du fik taget et perfekt billede, også var der en trussekant eller bh, som tittede frem og stjal opmærksomheden.
Det samme gælder med sko. Du kan ikke altid vide hvilke situationer du kommer ud i, også er det godt du kan være den med overskud, og sige ”Hey! Ingen problem, jeg har et andet par sko jeg kan skifte til”

Nr. 5, Mit sidste råd. Udfordre dig selv, og vær ikke bange for at finde dine egne grænser. Når du har fundet dine egne grænser, så ved du også hvor langt du kan gå og hvornår du skal sige fra.
Forbered dig mentalt og fysisk inden du skal have taget billeder. Har du tænkt temaer, eller snakket med fotografen? Er der noget du gerne vil have prøvet? Har du øvet poseringer, og prøvet forskelligt make-up?
Fotografer er kreative mennesker, men vi holder også af energi og kreativitet fra modeller, som har overskud nok til at skifte mellem forskellige poseringer, uden vi hele tiden skal hjælpe på vej.

Lidt inside viden fra fotografernes verden:
Vi elsker TFP! Det giver os mulighed for at få en dialog med modeller, og få et stærkt portfolie. Vi vil rigtig gerne lave kreative og smukke billeder, men nogle gange må vi holde lidt tilbage. Mine mandlige kollegaer løber nogle gang i problemet, da de ikke vil overskride tryghedszonen. De kan rette og prøve at komme med forslag til hvordan poseringen kan se ud ved at vise det selv. De nærmer sig ikke modellen, da de ikke vil have modellen føler sig krænket eller sat i en ubehagelig situation.

Så modeller! Husk at øve jer, så i har mere end en posering med til shoot, og mindst men ikke sidst – Nyd at i kan få lov til at leve jeres indre prinsesse ud ?

Skrevet af Ragno Nero, Merox Studio, http://merox.dk/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5 råd til at blive model fra Modelportalen.dk
Kommentér på:
5 råd til at blive model fra Modelportalen.dk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce