{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd til trening af rå 5 årig
  • #2   3. jan 2009 ja det er jo fint men ud over det da når alt det grundlæggende er der hvad så hvad sskal man starte med da
    ?


  • #3   3. jan 2009 Hva er det helt konkret du vil vide?

  • #4   3. jan 2009 Jeg har lige købt en 2 års godt nok, men han er heller ikke tryk ved grimen (og sky hvis man rør hans ører) og de eneste minder han har om smeden er da han ordnede en hovbyld og en flækket hov.. Han har kun været vant til ganske få mennesker som har været lidt for gode ved ham og ladet ham springe over hvor gærdet er lavest (det virker i hvert fald sådan) og andre mennesker vender han sig væk fra og går..

    Nå, men jeg fik ham hjem den 28 december og så tog jeg og skar æbler og gulerødder i små stykker og så holdt jeg dem under grimen, så han var nødt til at stikke næsen ned i grimen for at få godbidden.
    Nu får han grime på uden problemer (jeg nusser han i nakken inden jeg spænder grimen mens han får en godbid, så han er forberedt).

    Vi lagde kapsun på ham og så løftede vi hoven og så længe han lod den ene af os holde hoven fik han godbidder ros og blev kløet på "kløstederne" og i morges kunne jeg løfte alle hans hove selv uden at nogen holdt ham.

    Jeg har trænet fra jorden de sidste par dage og sagt "stå" og hver gang han har stået stille har han fået ros/masser af klø/godbid
    og nu stopper han når jeg stopper, og bakker 1-2 skridt og flytter bagparten 2-3 skridt når han bliver bedt om det..

    Jeg veksler imellem at give godbid, klø ham og rose for at motivere ham, så han i forventning på hvilken belønning der kommer næste gang yder lidt mere for at se det.. Og han er begyndt selv at søge kontakt når vi kommer ud på folden eller ind i stalden..


  • #5   3. jan 2009 Beklager romanen, men håber du kunne bruge lidt af det..

  • #6   3. jan 2009 f.eks start med muskelmassen hans for han er virkelig fattig på det ?? alt det andet er jo nemt det da men han er litt bange af sig da han ik har været i ret meget hender til at være 5 år


  • #8   3. jan 2009 det er da en god ting vil jeg si smiley men han er forholds vis meget tryg ved grime og trensen men han har blevet i mine øyne feilbehandlet af tidligere ejere.. og de jeg hentede ham hos i dag smiley faktisk kunde ikke få den stakkels hest væk hurtig nok


  • #9   3. jan 2009 Jamen så vil jeg anbefale alm longering uden indspændinger eller andet. Gå på bakkede arealer da det træner muskler og sener. Når hesten er lidt trænet i longe vil bomtræning os være godt. Håber du ka bruge noget af dette.

  • #11   3. jan 2009 ja det er jo nogle gode råd smiley
    så bar bliv ved så jeg har noget at gjøre på smiley


  • #12   3. jan 2009 Hehe, vil sige du derefter ka begynde at skridte på ham os over bomme når han er lidt styrbar eller ha en anden til at ha ham i longe mens du rider i starten os pga sikkerheden. Derefter kører det lige ud af landevejen. Bare man gør det stille og roligt, så sker der ikk noget smiley

  • #13   3. jan 2009 Saml den fra jorden.. Evt lad dig inspirere af den akademiske ridning..

Kommentér på:
gode råd til trening af rå 5 årig

Annonce