{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Hvordan fungere jeres gigtheste? {{forumTopicSubject}}

Hej HG:).
MIn pony har gigt i højre bagben og er i behandling med sprøjter og vi venter på at forløbet er slut og vi får afvide om han bliver ridehest igen.
Men nu er jeg blevet intresseret i gigtheste og hvordan de trives i det daglige?

Så skriv gerne hvordan jeres gigtheste fungere under ridning i det daglige. Det ville være et plus hvis i har ridevideo så jeg selv kan se det med mine egne øjne?:)
Og hvilken grad har jeres heste gigt?

Min egen har som sagt gigt i højre bagben(i hasen) og muligvis venstre bagben også - venstre ved vi ikke da dyrlægen ikek ville bøje det ben da min pony tog det voldsomt på højre bagben.

Håber i vil dele jeres erfaringer osv da jeg selvf. håber at min bliver ridehest og kan rides i alle gangarter igen!:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fungere jeres gigtheste?
  • #2   4. okt 2011 Okay;s min egen ser ikke ud til at have ondt heldigvis da!:)

• #4   5. okt 2011 Min var on off halt i over et halvt år, flere dyrlæger flere vurderinger. til sidst røg han ind, og fik taget røngten gigt i begge forben, men burde dog kunne gå rides, på hyggeplan smiley
    Og ja dyr gigt medicin til leddene, det var noget som kostede ca. 4-500kr om måneden stor hest 700kg så var der ringsko, med silikone indlæg mellem 1000-1400kr hver 6 uge fast.
    Vi fik et ok år, hvor han kunne gå uden at have ondt, men ikke kunne presses, og han var på kur smed ca 70 kg. da benene ikke måtte bære hans overvægt.

så begyndte han dog at falde lidt mere af på den ude på folden, og ja det er ikke fedt som tiden går, ikke at kunne ride, og altid skal tage hensyn. og det rigtigt dyrt. så jeg har dårlige erfaringer med gigt. og jeg valgte at sige farvel da jeg kunne se han mistede gnisten på folden.
    Håber det bedste for dig og din, måske i kan forbygge din hest i tide, så i har mere tid sammen, men gigt forsvinder aldrig smiley

• #5   5. okt 2011 Min pony har gigt i begge bagben i hasen smiley
    Men intet problem her, han er hverken i behandling eller på medicin. Han skal bare rides regelmæssigt og have en god opvarmning.
    Har lidt video hvor han er ud og træne både med spring og dressur. smiley Når jeg skal ud og springe på ham opvarmer jeg ca. en ½ time i dressur, vi har sprunget 1 meter i bane og 110 til højdespring xD

http://hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=211184

• #6   5. okt 2011 Min afdøde hest , Skipper , havde gigt ( og spat og mus ) . Han kunne skridtes og måske efter nogle år traves meget , meget let på . Det var inet værdigt liv for ham , da han havde mange andre småsygdomme incl. , og han elskede at galopere . Han var kommet uheldigt til jords .. Så han blev aflivet .

• #7   5. okt 2011 P.s han har ALDRIG været halt i de 4 år og 7 måneder mens jeg har haft ham smiley

• #8   5. okt 2011 Min gamle pony fik spat i begge bagben, rimelig slemt..
    Han kom i genoptræning i 10 uger, men det mislykkedes og han kom desværre ikke til at springe igen..

Efter det brugte jeg ham kun til tur og hygge, og det er det han er solgt som, og fungerer som nu.. Han kan også bruges til lidt ridebane, men ikke ret meget af gangen.. smiley

Kommentér på:
Hvordan fungere jeres gigtheste?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce