{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

min hest stak af. {{forumTopicSubject}}

hej..
for 3 uger siden ca. stak min hest af, fra jorden af, gjorde den 2 gange i trak hvor han løb lige hjem.. Hvor jeg bagefter tog ham med ud igen, indtil han stoppede..
i 2 uger nu, har jeg trækket ham hver dag, uden problemer næsten, han har dog prøvet at stikke af, men uden held.. dette sker kun fra jorden af..
nå men idag, skete det så igen han stak af fra mig, da jeg trækkede ham.. Have bid i ham, (har jeg normal aldrig) men var for at styre ham.. men han var ligeglad og løb selvom, så han ødelagde dit hovedtøj med bidet i, og fik nogen sår i munden, dette gjorde så at han stoppede med at løbe hjem af, men ventede på mig.

Jeg ved virkelig ikke hvad der sker for ham. da han ikke giver nogen tegn på angst overhovedet..

har haft ham i 8 mdr nu, og han har aldrig gjort det før..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest stak af.
  • #1   1. okt 2011 Det gør min også, og det kom bare ud af det blå! Lige pludselig så løb han hjem smiley Og det bliver han bare ved med nu, så jeg kan ikke gå ture med ham smiley (Dog kan jeg godt hvis han har grime eller kapsun på). Tidligere ejer sagde det er fordi han keder sig. Kan din måske have kedet sig? Ved du om det er noget seperationsangst?

  • #2   1. okt 2011 Hmm gør den det også når der er andre heste :)?

  • #3   1. okt 2011 Det tyder meget på seperationsangst..
    Prøv at få en anden til at tage sin hest med og se om han gør det samme. Hvis ikke, er det seperationsangst.


  • #4   1. okt 2011 det gør han ikke med andre heste,, han er ikke glad for at ride først, så gør han det samme igen.. Han kan nemt ride alene på bane og stå alene i boks osv.. han plejer normal aldrig at gøre det..

  • #5   1. okt 2011 Det lyder i den grad som seperations angst og skal stille og roligt trænes væk smiley Det kræver masser af tålmodighed!

  • #6   1. okt 2011 jeg har idag gået en anden vej med ham, vi gik 2 km væk fra hvor han står og der sagde han ingenting.. det er kun engang imellem, han går farer op..

  • #7   3. okt 2011 Han kunne også være bange for at komme væk fra stedet?

  • #8   6. okt 2011 Hvis din hest stikker af fra dig er det ganske simpelt af den grund at han ikke er tryg ved dig.

    når hesten stikker af vil den tilbage til et tryg sted fordi den er utryg
    dette trygge sted er som regel resten af flokke og boksen.

    det du skal gøre er at lave nogle øvelser med ham.
    du skal simpelhen lege med ham og connecte med ham så han anser dig som en del af flokken(helst højere i heirakiet end ham alt andet giver problemer). hvordan du gør det er der delte meninger om og jeg vil ikke smide en hel masse i hovedet på dig her og nu, men jeg synes du skal gå ind og læse omkring det og finde det der passer dig og din hest.


Kommentér på:
min hest stak af.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce