{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Foder - i vinter halvåret {{forumTopicSubject}}

Hejsa!!

Jeg forsøger lidt forsigtigt at oprette et emne herinde, da jeg gerne vil vide lidt om, hvad andre Islænder-holdere, fodre deres skønne dyr med om vinteren.
Jeg er forholdsvis ny ismule-ejer og det er den første hest i mange (mange) år jeg ejer.
Min hyp er en 4 års vallak med fin huld. Han er startet ridning og vil, om vejret tillader det, blive brugt 3-4 gange om ugen i henholdsvis ridning og jordarbejde henover vinteren.
Der hvor han står opstaldet er hesten altid blevet fodret med Wrap, halm og korn. (Andre der har den erfaring?) jeg vil dog gerne sikre mig at "min lille dreng" får det han skal bruge, så hvad giver jeg ham??
De har netop fået adgang til miniraler og biotin-sten i løsdriften.
Jeg er helt på bar bund og synes det er en helt uoverskuelig verden at finde rundt i, når man skal se på foder. Der er SÅ mange muligheder, og man kan jo risikiere at købe sig fattig uden egentlig at få et godt resultat alligevel. Det er naturligvis altid rart at kunne være lidt prisbevist, men det vigtigste er at han får de ting han har brug for.
Sidder er nogle derude som konstruktiv, ærligt og venligt kan rådgive og vejlede?

På forhånd tusind tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder - i vinter halvåret
  • #2   23. sep 2011 Giver min min spand om eftermiddagen. En liter roepiller, to håndfulde lucerne og vitaminer som heder total eclipse. Og tre kilo hø om aftenen og om morgenen.

• #5   26. sep 2011 Vores får elektolytter nogle vitaminer og mineraler, om sommeren noget gå væk flue noget foder lavet specielt til islændere, det er blandet op med lurcerne da det er rigtig godt til fordøjelsen og massere hø især når det er koldt de får 3 gange dagligt smiley

• #6   28. sep 2011 Mine heste spiser lidt forskelligt.

Unghesten + vores ifolede hoppe får fase 2 fra Dodsonn, Lucerne, vitaminer B - Vitamin i fældningsperiode og pelspåsætning.

Min konkurrence hest ( som dog er lidt buddet )
    Icelandic Power ( specielt udviklet til islandske hestes behov )
    Lidt lucerne
    Biotin
    B - vitamin
    Soyaolie
    Racing mineraler

Elektrolytter giver jeg hesten i sommerhalvåret..

Kommentér på:
Foder - i vinter halvåret

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce