{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Foder i vintermånederne? {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke så meget forstand på foder, så er der nogen der kan anbefale noget godt foder til en hest der taber sig henover vintermånederne? Hun går i løsdrift og får wrap om aftenen, men det er åbenbart ikke helt nok. Hun er tjekket for om og fået ordnet tænder, så det er ikke dét der er problemet.

Jeg har ikke mulighed for at ride så meget, da vi ikke har ridehus og hun har allerede en del tænding under ridning, så det skal ikke give hende særlig meget energi smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder i vintermånederne?
  • #1   30. nov 2017 Wrap ad libitum hele dagen, hvis ikke der er græs på folden.
    Kan anbefale regulator complete. De skal ikke have ret meget for at være dækket ind, og der er minimalt med stivelse i. smiley

• #2   30. nov 2017 Jeg har så ikke særlig gode erfaringer med Regulator Complete til heste, som ikke er nøjsomme.

Du skriver, at hesten får wrap om aftenen - er det alt hvad den får at æde? Spiser den op? I så fald får den ikke nok. Jeg ville starte med at give den wrap om morgenen også - og i det hele taget sørge for, at den får alt det wrap den kan spise. Hvis det ikke hjælper, må du give den noget mere, fx krybbefoder.

• #3   30. nov 2017 Hun får nok wrap om aftenen til at det kan holde hele natten, indtil de andre bliver lukket ud om morgnen. Når de andre heste er lukket ud, går de ned og græsser.

• #4   30. nov 2017 Jeg ville ud fra overstående starte med at give mere stråfoder.

• #5   30. nov 2017 Mimre: Vil du uddybe?

• Mette K
    Mette K Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #6   30. nov 2017 Godt du spørger - har faktisk overvejet det samme!

• #7   30. nov 2017 Synes at du skal henvende dig til en foderkonsulent, for at få det præcise svar på hvad din hest har brug for, hvor meget den skal have og hvor tit.
    Kan anbefale at skrive til dem fra equsana, det er gratis og de har nogle fine produkter. Bruger godt nok ikke selv equsana, men har hørt godt om det, og de har nærmest produkter til alle hestetyper smiley

Bruger selv Hippolyt naturmusli men der er nok for meget stivelse i til din hest, hvis den har rigeligt med energi smiley

• #8   30. nov 2017 Fri adgang til stråfoder.
    Jeg har brugt eggersmann revital cubes.
    Lav på stivelse, lav på sukker, ingen korn.

- jeg er ikke stivelsesforskrækket, men jeg synes ikke at min holder sig godt nok på de stivelses-fattige produkter. Jeg er fra idag begyndt på pavo sportsfit. Ja, der er stivelse i, men giver også roepiller. Og så får hun en sjat havre fri müesli.

• #9   30. nov 2017 Hende med koen: mener du angående RC? Ja, gerne smiley

Jeg kørte én af hestene over på RC, og havde nok egentlig forventet, at jeg kunne nøjes med roepiller, RC og wrap. Men hesten tabte sig i pænt hurtigt tempo og mistede naturligvis energi, så det er endt med at han får nøjagtigt det samme som før ~ blot får han RC i stedet for den vitamin-/mineralblanding, jeg ellers bruger. På den måde er RC blot et (overbetalt) tilskudsfoder, som i daglig dosis koster nøjagtigt det dobbelte af mit sædvanlige vitamin-/mineraltilskud.
    Jeg kommer IKKE til at bruge mere RC end den ene sæk smiley

• #10   30. nov 2017 Mimre: Min DV kører ganske fint på RC, fiberpeller, hørfrø og wrap. Hun har ellers været vant til både Equsana, Pavo, Krafft og andet kraftfoder. Hun hverken taber sig eller mangler energi.

Det går an på hesten.

• #11   30. nov 2017 Jamen det er jo dejligt for dig smiley

• #12   30. nov 2017 Min unghest på 4 fungerer max på sin Equsana Cool Performance, minivitter, fiberpiller - og så får han 250 g mash, de dage han bliver redet. Udover det masser af hø og wrap smiley Det kan han holde hul på - og uden at blive hyper smiley

Det skulle være et vedligeholdelsesfoder. Har set utroligt mange heste gå godt på det, (de fodrede med det, der hvor vi stod i rideklub). Både heste/ponyer, der ikke blev redet så meget og dem, der gik de højere klasser smiley Det er havrefrit.

Kommentér på:
Foder i vintermånederne?

Annonce