{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyggeemne - Hvordan lægger i træningen i vintermånederne?
  • #2   6. dec 2013 Jeg har avbselut ingen mulighed for ridning, så min dreng får "sommerferie" nu.. smiley

Mht. foder så får vores bare lucerne, vitaminpiller og halv spand guleroder smiley om sommeren går de nemlig på døgnfold uden foder smiley

• #3   6. dec 2013 Nå ja, en halv balle (de små) hø om natten smiley

• #4   6. dec 2013 Alt er som det plejere hos mine heste smiley Dejligt med ridehal Hehe smiley

• #5   6. dec 2013 min får lucerne i vintermånederne, ellers ændre jeg ikke noget. ang træningen, så er der ridehal. så det eneste der stopper ridningen er hvis det er for farligt at gå derover smiley

• #6   6. dec 2013 Jeg har tænkt mig at træne lidt horsemanship i vinter.
    Men 1-2 gange om ugen skal jeg nok i ride hus og øve alt mulig forskeligt som Dressur, spring og ringridning smiley

• #7   6. dec 2013 Skal ud og lege med kælk snart så jeg kan se om kælkning bliver en mulighed i år. Skal nok blive sjovt smiley

• #8   6. dec 2013 Træningen bliver ikke anderledes end ellers om vinteren, det eneste der nok ændres er galop intervallerne, hvis alting fryser voldsomt og der ikke kommer et tykt lag sne... Men ellers må vi skridte i ridehuset 2 km væk smiley
    De går stadig på bånd, kommer i roundpen osv... Foderet er det samme, de har hele året ad libitum grovfoder ved deres løsdrift og krybbefoderet justeres der umiddelbart ikke på... De dækkes ind med vitaminer/mineraler i krybben, som de skal hele året, alt derudover hentes via grovfoderet smiley

• #9   6. dec 2013 Jeg rider hårdt 4-5 gange om ugen og skridter en tur engang om ugen og ellers har han en fridag eller en tur dag. Men det svært at komme afsted hver dag når vi ikke har ridehal hjemme og jeg er afhængig af de gamle gider kører hvilket de langt fra gide hver dag smiley også er vores bil blevet ramt af flyvende tagplade i stormen så det besværliggøre det endnu mere -.-'

• #10   7. dec 2013 Min den store får lavet træningsplaner - de er en lille smugle hårdere end om sommeren også får han lidt mere foder om vinteren + en masse wrap smiley

• #11   7. dec 2013 Jeg rider som normalt dog lige i perioden fra banen begynder at fryse til den er bundfrossen det kommer til at hedde på landevej og det så kun er ponyen der bliver redet
    Når den først er bundfrossen bliver det både ponyen og hesten hver dag for man kan altså ride længe når der er stjerner og/eller sne.

I den stald med ridehestene foreviget pt. med valset byg
    I den anden stald med valset byg morgen og aften samt havre middag og sojaskrå til hver fodring
    Samt vi snart begynder at supplere med noget Raket

• #12   7. dec 2013 Jeg rider ikke pt. og har ikke gjort det længe - så det er let nok. ;o)
    Hun får det samme som hun plejer at få. :o)

• #13   7. dec 2013 Der bliver ændret lidt... Plejer at ride i skoven med veninderne 1-3 gange i ugen, men det bliver svært mht. Pulstræningen i skoven når det begynder at blive glat... Det bliver nok kun til skridt ture. Og vi skal køre til ridehus, og der er jeg afhængig af min mor, så det bliver nok kun til dressur træning 2 gange om ugen, og springning/løsspringning 1 gang om ugen - resten af dagene får de fri/skridter en lille tur i skoven. - og så bliver de self. Sat lidt højere op i strå foder. smiley foderet er det samme smiley

• #15   7. dec 2013 Mere stråfoder og (næsten)dobbelt op i foder fra i sommers. Normalt får min ikke foder om sommeren, men fordi der intet græs var fik han halvt:-)
    Træningen ville have været det samme, men vi er pt stoppet med at ride... Andre årsager:-)

• #16   7. dec 2013 Håber jeg ikke behøver at lægge noget om men hvis ridebanen bliver for farlig så må vi bare tage ture.. Dog bliver der jo intet trav så.. smiley Mht. foder så bliver intet forandret.

• #17   7. dec 2013 Min bliver motioneret mere her til vinter - Men det er mere fordi, han har fået græsvom. smiley Så når han endelig får lidt mindre græs (fordi der forhåbentligt kommer sne), så udnytter vi det. Han skulle gerne være slank til foråret, hvor alt det lækre & saftige græs kommer. smiley

• #18   20. dec 2013 Vi knokler på med ridningen forår/sommer/det meste af efteråret. I vinteren tager vi en pause, hvor der hygges, trænes fra jorden, trikcs, og ligsom får ro på. Det fungere rigtig godt for os :). Specielt når vi kun har udendørs faciliteter ^^. Dog rider jeg stadig ved lejlighed, men det er sjældent smiley

• #19   20. dec 2013 Jeg giver min slubber mash eller vi har redet om vinteren/efteråret smiley ellers er træningen nogenlunde det samme smiley

Kommentér på:
Hyggeemne - Hvordan lægger i træningen i vintermånederne?

Annonce