{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

Det rette foder til min hest - hjælp? {{forumTopicSubject}}

Jo altså, jeg søger nyt foder at fodre min hest med, men da markedet er så stort, spørger jeg jer om at hjælpe mig smiley
Jo altså hesten er en dame på 13 år, en hollandsk varmblod på 1,60 cm. Hun er meget nervøs, og varm, og ret så fed, så jeg vil gerne finde noget som kan hjælpe på hendes fedme, og nervøsitet, evt. noget tilskudsfoder ved siden af smiley

- håber virkelig at i kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det rette foder til min hest - hjælp?
  • #1   21. sep 2011 Når hun er fed, ville jeg gå af den simple vej:

et vitamin og mineral tilskud (for eks travo, salvimin grøn, racing mineral osv osv)... få afstemt hvor meget hesten skal have i forhold til arbejde og størrelse...

Giv den vitaminerne sammen med noget lucerne uden melasse, og eventuelt nogle roepiller/grøntpiller...

Samt godt med hø/wrap... (helst fri adgang, med mindre den overspiser)

På den måde kan de fleste heste fungere, især de nøjsomme af dem smiley

• #2   21. sep 2011 okay mange tak for dit svar smiley

• #4   21. sep 2011 tak for alle jeres svar smiley

• #5   22. sep 2011 Hesten skal have noget at tykke på minimum 16 timer i døgnet for at holde maven igang.

Hesten skal have 1,5 kg almindelig hø pr. 100 kg hest. Er det godt hø sættes ned til 1,0 kg godt hø pr. 100 kg hest.

Hesten har brug for vitaminer, mineraler og sporstoffer. Meget kan den finde i naturen, men ikke det hele og slet ikke om vinteren.

For at ovenstående 3 ting kan hænge sammen kan du give ståfoderet i et hø-net med små masker, så det tager læneger tid at spise. Regn med at den spiser alle de timer den står på græs - står den på jordfold med adgang til hø kan du også regne med det, men står den på fold uden adgang til hø/wrap/græs kan du ikke tælle dem med. Har den ikke mulighed for at spise i 16 timer af døgnet (fordi den har spist sit hø i hø-nettet for hurtigt og ikke har læneger tid på fold må du give den mere hø (evt. 2 hø-net)

Derudover må du finde et produkt der indeholder de vitaminer og mineraler hun skal have. Der finde fuldfoder fx. fra st. hippolyt som er slankefoder og så finders der også rene vitamin, mineral og sporstof-tilskud du kan give rent eller sammen med lidt lucerne, eller andet du lige har ved hånden for at blande op i.

Hvis hun er nervøs og antændt skal du gå langt uden om korn og andet meget stivelses og sukkerholdigt foder.

Derudover har Blue Horse et pulver der får hesten til at slappe af. Virkningen er ikke dokumenteret og det er derfor ikke på Dopinglisten og må derfor bruges til stævner osv. Det skal ikke betragtes vildere end hvordan en kop camile-the eller mælk med honning kan få os mennesker til at slappe lidt mere af.

Det korte af det lange er: Nok stråfoder samt et vitamin-produkt + selvfølgelig fri adgang til vand - INTET andet.

• #6   22. sep 2011 okay mange tak smiley

Kommentér på:
Det rette foder til min hest - hjælp?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce