{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
365 visninger | Oprettet:

Foder? {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Jeg står og skal til at købe unghest.
Nu er mit spørgsmål så:

Ude hvor jeg gerne vil have han skal stå, får de det normale hestefoder som jeg tror der er normalt alle steder - korn og hestepiller, men jeg ved bare ikke om det er helt optimalt når han skal til at bygge muskler op osv. Min gamle hest fik det, men jeg syntes der gik lang tid før han byggede rigtigt muskler op osv.

Han vil komme på græs hver dag - og få noget hvidløg blandet i foderet - men hvis jeg nu slet ikke skal bruge deres foder, hvad vil i så anbefale med henblik på, at det er en unghest der skal til at i brug? Den rette mængde, hvilket produkt, osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder?
  • #1   15. feb 2008 spillers Youngstock...

det giver fedt (som du skal få hesten til at omdanne til muskler) og det giver energi...

• #2   15. feb 2008 ja jeg er eni´g med la dolce vita osv.

jeg har arbejdet et sted hvor de brugte det og det er rigtig godt foder

• #3   15. feb 2008 Hvad med hvidløg? Er det så godt som folk siger eller er det i realiteten bare spild af penge når hesten er sund og rask osv?

La Dolce Vita og Bubbibjørn - har de en hjemmeside?
    Katrine - Mix? Altså det mix jeg snakker om? Eller er det et mærke?

• #4   15. feb 2008 et rigtigt godt råd...

betal 150kr for at få tanja fra www.foderplan.dk til at lave en rigtig foderplan for dig.... så er du sikker på at den er dækket ind.... som jo er ekstremt vigtig ved en unghest.

• #5   15. feb 2008 Ja præcis - jeg ville også få lavet en foderplan, men det var mere med et nogenlunde budget som jeg kunne regne med - skal jo også se lidt på økonomien smiley

• #6   15. feb 2008 tanja laver flere forskellige forslag, når du bestiller foderplan.

Du kan fortælle hende hvad dit maks buget er, så laver hun en plan som passer til det.

• #7   16. feb 2008 Hej josefine.. smiley Bliver spændende med hest.. smiley

Jeg ville også anbefale dig at få lavet en foderplan... På damgård hvor vi står, køber vi selv foder.. og jeg har prøvet lidt forskellige produkter.. men jeg fik dog lavet en foderplan til sidst... Men hold dig fra spillers produkter, hestene skal have helt vildt meget af det, og prisen er også derefter, samt deres zink og cobber indhold ikke passer sammen... så skal der tilføres noget ekstra...

Jeg kunne evt anbefale dig at kigge ind forbi brogården... de har foder til ungeheste som skal opbygge muskler... samt rådgiverne derinde også er rigtig søde til at hjælpe med at finde det rette foder til ens hest.. smiley

Men det er meget vigtigt du finder dig noget foder som er beregnet til ungheste, da de netop skal have noget at vokse på, i takt med deres træning.. smiley Hvidløg kan du også bruge i fodret som lidt ekstra, og er godt for imunforsvaret.. men de må faktisk heller ikke få for meget hvidløg.. smiley

Men i det hele taget er foderpriserne steget gevaldigt pga sidste års høst...

• #8   16. feb 2008 Hej stine smiley

Ja jeg har faktisk også overvejet Damgård lidt, hvad giver du for at stå der? smiley

• #9   16. feb 2008 Hej josefine.. smiley vi giver 625 kr for boks, og halm og ja så for at være derude.. derudover betaler vi 90 kr, ekstra også får hestene hø morgen og aften som ejeren af stalden giver til hestene... de laver selv halm og hø ude ved os..:) Foder betaler vi så selv, og der er det så vidt forskelligt hvad folk bruger.. Arne som har stalden, køre på foderstof hver 14 dag og henter foder, det bliver så medregnet sammen med opstaldning, man kan så også selv vælge at hente foder, hvis man vil det. Der bliver fodret til morgen.. og aften skiftes vi til at have en foder dag derude.. det er en selvpasser stald ligesom østergård.. men her kommer hestene også ud om morgen.. og bliver taget ind om eftermiddagen, hvor vi hjælpes ad med at få alle heste ind.. smiley Det fungere rigtig fint.. og jeg syntes vi har det godt sammen.. og hestene trives.. smiley og vi har ingen staldvagter herude... det er bare skønt hehe.. smiley

• #10   16. feb 2008 jamen bliver de ikke fodret til middag???

• #11   17. feb 2008 Nej for vores heste går ude hele dagen... men der er nogen heste der for foder når de kommer ind fra mark.. men hestene bliver fodret omkring kl 18.. så det ville ligge for tæt på til når de kommer ind fra mark.. Så jeg giver scarlet og joy betfor istedet for.. for at give dem lidt i maven.. Men du må regne med at hestene jo for hø morgen og aften.. de for godt 8 kg hø om dagen.. så middagsfodringen gør nu ikke så meget... Joy og scarlet for ikke engang så meget foder som de fik på østergård. og de er i rigtig pæn stand.. De for faktisk kun 1 kg foder fra brogården, blandet med lucerne.. så det med de skal have 3 kg om dagen er alt for meget.. smiley

• #12   17. feb 2008 Jamen kunne da være jeg skulle overveje det så smiley har i fået ridehal?

Kommentér på:
Foder?

Annonce