{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
440 visninger | Oprettet:

Det rette foder? Hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Hej, fodermarkedet er jo enormt, og jeg er lidt forvirret hvad jeg kan give min hest.

Hun er 16 år, 1,60 og hun mangler en del muskler men ikke rundt om maven hihih, hun elsker at spise rigtig meget så vi prøver helst at holde hende nede i vægt. Vi arbejder moderat/let ridning nogle gange om ugen, og lige nu får hun pavo sportsfit, men ved ikke om det passer til hende mere, eftersom vi ikke arbejder hårdt hver dag. Men hun har stadig brug for energi, derfor får hun sportsfit lige nu smiley

Kan i hjælpe?? Billedet er lagt på, så i kan få et indblik af hendes figur.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det rette foder? Hjælp :)
  • #1   11. okt 2014 Jeg ville bruge Pavo Condition når den kun er i let træning .

• #2   11. okt 2014 Vores får Horselux Easy, dejlige foder med lavt indhold af sukker og stivelse, og så er det også økonomisk, da de kun skal have 100 g pr. 100 kg kropsvægt for at være dækket ind smiley En sæk med 15 kg koster 129 kr. smiley

• #3   11. okt 2014 Du kan spørge din foderstof eller evt din dyrelæge. Det gjorde vi, og nu spiser hun ihvertfald det rigtige smiley

• #4   11. okt 2014 I tillæg til Horselux Easy så for at den trives (da den kan lide at spise) så lad den få hø ad libitum i småmaskede hø net. Bare husk at installere nettet når den har fået/sammen med sin normale portion hø så den ikke går amok pga. at det tager tid at få høet ud..Så ikke god ide på sulten mave smiley

Mvh TT

• #5   11. okt 2014 Tindur, ja hun får allerede hø i et småmasket net, men hun er hurtig til at få det ud, fordi ja hun elsker jo mad smiley Men normalt får hun godt med hø, når hun ikke står på fold. Men vil lige kigge på horselux easy smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #7   11. okt 2014 Jeg vil mene at du skal op i hø, på det billede du har sat ind ser jeg en hest der lige tynd nok og som du selv siger noget muskelfattig, musklerne kommer af arbejde og kan ikke fodres på, men for at sætte muskler skal den have noget foder at bygge dem op af smiley

Du kan bruge mange forskellige tilskudsfoder eller fuldfoder efter eget valg men dog skal du være opmærksom på at vælger du et fuldfoder så skal den have den anbefalede daglige dosis af det pågældende produkt og du skal fodre efter hestens idealvægt ikke den aktuelle vægt.

Din hests optimalvægt er 500 til 550 kilometer muskler vejer jo mere end fedt og fedt har din hest ikke noget af smiley

Så den skal have alt det hø den kan spise så holder den op med at overspise, og med dens nuværende foderstand kommer den ikke til at blive for tyk, hvis du samtidig sørger for motionen, med motionen kommer musklerne og så får du en harmonisk hest.

• #8   11. okt 2014 Brogaarden senior! Det er let optagelig og de sætter muskler af det! Men du skal selvfølgelig træne hesten! Den sætter ikke musler af at stå i en boks eller stille på folden

Kommentér på:
Det rette foder? Hjælp :)

Annonce