Efter flere års pause {{forumTopicSubject}}
Min bror brillierede i dag. Han har ikke siddet på en hest i 13-14-15 år, og dengang var det ikke-islændere... men i dag hoppede han resolut op på min hoppe efter en kort demo, og satte direkte i nærmest fejlfri tølt (hvilket jeg selv har småproblemer med), tog én runde på banen, og bad mig lukke ham ud så han kunne prøve med noget mere knald på ude af stien...
Ja ja da.. ud på stien, og af-sti-af-sted med tølt i fri tempo, og i en flot galop tilbage (jeg var ved at dø da han kom blæsende rundt om hjørnet, for jeg troede et lille øjeblik at han havde mistet kontrollen).
Nu er det ikke fordi min hest at svær at styre (som i SLET ikke), men hun er en af dem der tér sig om om hun har noget hun skal nå, så man skal ikke være bange for fart, og man skal bremse i god tid, hvilket kan være for meget for nogle.
Kommentaren til det var "det der galop er slet ikke så skræmmende som jeg husker det"...
Jeg er helt paf...
Vi bliver nok nødt til at købe en hest mere nu da vi er 3 der skal ride... En der er noget højere end 138, for manden er 190 (75-80kg).
Yes.. det var så min weekend
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
ja, det er simpelthen så ærgeligt at mange drenge får ind i hovedet at det på en-eller-anden måde er pinligt at ride.
Min bror havde det bonus at vi kun var sommerferieryttere, og han gang på gang oplevede heste der stak af med ham. Så jeg kan egentligt godt forstå det. Jeg håber bare at vi kan få ham vendt tilbage - hvilket han siger lyder realistisk hvis vi kan få fingrene i en større hest.
Efter flere års pause
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside