{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Foder til shetter føl og plag {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 shetlændere en hoppe plag på 1 år og så et hingste føl fra i sommers, men er kommet lidt i tvivl om om jeg skal give dem noget special foder her til vinter, hoppen er noget lille og spinkel af sin størrelse og hingste føllet bliver jo snart taget fra mor så de har begge 2 nok brug for lidt ekstra, men hvad ville være godt at give dem ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til shetter føl og plag
  • #2   29. aug 2011 Da vi havde shettere fik de udelukkende wrap/hø + frisk vand hver dag.
    Vore shettere gik ude året rundt og havde en skov de kunne gå i ly for vejret.
    Når føllerne skulle fra kom de på en anden mark sammen m.en gl.hingst/hoppe og de fik så også kun wrap/hø + frisk vand.
    Hopperne kom på smal kost fordi de ikke skulle protosere mælk mere så de fik kun hø/halm og vand i ca.1 mdr.

• #3   29. aug 2011 Vores har normalt også klaret den med hø og halm og lidt mineraler, men da min hoppe plag bare virker utrolig spinkel så vil være sikker på hun får alt hvad hun har brug for her hen over vinteren.

• #4   30. aug 2011 min lille dreng på 2 får nu Saracen stud mix, det er til drægtige hopper, føl og ungheste i vækst...
    Og da han desværre ikke helt har taget det på han gerne skulle, får han nu lidt ekstra at vokse på til vinteren...

Og så selvfølgelig rigeligt med wrap/hø

Kommentér på:
Foder til shetter føl og plag

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce