Foder osv. til en kær shetter {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg er ved at undersøge en masse, da jeg overvejer at købe en shetlænder . Men der kommer lige et par (som er blevet en del ) spørgsmål!
- Hvad mener I om den kan gå i løsdrift med islændere?
- Hvad giver I af foder? Det komme selvf. an på hvilken type osv.
- Kan de klare at få wrap som de andre islændere i flokken?
- Kan den også klare stribegræs om sommeren fra kl. 19-5?
- Kan de gå uden sko, altså blot blive beskåret osv? Til brug ca. 5 gange
pr. uge? Ikke hårdt, longe, lidt hyggespring og evt. en smule kørsel?
Er der noget som I måske blev "overrasket" over, da I måske købte en shetlænder osv?
Bedste Hilsner Klara.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Helt fint, det har min gjort før.
Inden han fik konstateret Cushings/PPID, fik han Horselux Easy - han var dækket ind med 200g om dagen, så en sæk holdt i ca. 2½ måned.
Ja, ingen problemer, i hvert fald ikke ved min.
Tjaa, det kan den nok godt, det kommer an på den enkelte pony. Min skal gå med mundkurv på græs, men det er fordi han har Cushings/PPID.
Ja sagtens, min er 12 og har aldrig haft sko på, og han er ellers blevet brugt meget.
Er der noget som I måske blev "overrasket" over, da I måske købte en shetlænder osv?
Næh, de koster jo det samme som andre ponyer og heste, den eneste forskel kan nogle steder være prisen for opstaldning, og så at de spiser mindre end de store heste og ponyer, men dyrlæge, smed osv., koster jo det samme, og den skal jo stadig have det samme som andre heste
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 12
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Smed, beskæring ved barfodstrimmer: 175 kr./måned
Foder (da han fik Horselux Easy): 52 kr./måned
Foder nu (Spillers Happy Hoof, Horselux Fiberpellets, Equsana Minivit Allround): 136 kr./måned
Tilskud (loppefrøskaller, B-vitamin): 154 kr./måned
Tænder og vaccine kommer an på om der er rabat ved mine dyrlæger, om der er mængderabat pga. flere vaccinationer/tandrasp i stalden osv., så det kan jeg ikke give en pris på
Og så får han medicin hver dag, en pakke holder 4 måneder og koster 1150 kr., så det skal man også lige huske med min pony
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 107 Svar: 926
Det vil jeg da regne med. kommer an på ponyen og flokken. Her er det meningen at mini og min nye skal gå i løsdrift. Denne er bare ikke bygget endnu. De er jo hårdføre.
Mini for 200 g x 2 equidgaard, biotin, loppefrø. Har kørt en vitaminkur på hende, da hun ankom. Købte en sæk for en mdr siden til 290,- Og der er til en mdr endnu.
Herhjemme er der a libitum wrap. samt hø på folden. Selvf starter man forsigtigt op. Ellers har det gået fint og har faktisk fået ro på hendes mave
Det vil jeg tro. Kommer an på ponyen. Nogen kan ikke tåle det og andre kan.
Da jeg fik Mini havde hun ikke set en smed i 6 mdr ca. hovene så slemme ud men smeden blev overrasket over at det var så længe siden. Nu bliver hun beskåret hver 12 uge ca. Pt er hun kun foldbums, men til sommer går vi igang med træning. Vil dog holde øje hvis man køre dem meget om de vil have behov for sko.
Foder osv. til en kær shetter