{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

ekstraudgifter på foder osv? {{forumTopicSubject}}

hvor meget bruger man ca på foder osv til en hoppe som er drægtig i ottende måned.

jeg har solgt min hoppe, men får føllet tilbage ved fravænning og skal selvfølgelig betale alle udgifter vedr ekstra foder, dyrlæge osv der vedrøre hoppens graviditet og føllet selvf.

men hvad har i ca brugt mere om måneden??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ekstraudgifter på foder osv?
  • #1   5. mar 2010 Normalt fodrer man med samme foder- man giver den bare lidt mere og så supplerer man op med noget vitamintilskud.

Så det er meget afhængig af hvilket foder man bruger smiley

Det er kun de sidste 3 mdr. hoppen har brug for ekstra og så selvfølgelig efter foling imens føllet stadig dier.

• #2   5. mar 2010 bruger ca 800 kr mere hver mrd

• #3   5. mar 2010 Jeg flytter min hoppe over på PAVO Lac de sidste 3 måneder af drægtigheden og i hele diegivningsperioden. Jeg er meget tilfreds med Lac, da det har den helt rigtige sammensætning af vitaminer og mineraler. Og så forebygger det mod OCD.
    Jeg bruger ca. 400 kr pr. måned på Lac, men henter det også i Tyskland. Normalt bruger jeg ca. 250 kr. på alm. foder til samme hoppe.

• #4   5. mar 2010 min gik fra foderet OG wrappen , så jeg brugte mange penge på at få hende til at spise.

Men lidt ekstra vitaminer, og soyaskrå tilpasset efter hvor mange kilo hø den kan presse ned.

Kan den spise fuldfoder, er det fint, men går den fra foderet, er det en god ide at holde huld med olie, evt. majsolie, der smager bedst.

Jeg gav også lucerne, strukturfoder og O grass, fordi hun ikke ville have wrappen.

Lone

• #5   6. mar 2010 De sidste tre måneder optil, er det ikke så meget mere, der skal man bare sørge for ekstra vitaminer, mineraler og evt. proteiner, alt efter hvordan hoppen fodres til hverdag.

Efter foling, er der selvfølgelig brug for mere, og igen, alt efter hvornår på året det (om der er godt græs) og hvad hoppen og føllet fodres med, så kan prisen jo svinge.

Men normalt, på steder hvor heste står opstaldet, så siger man prisen stiger med 300 kr om måneden, når føllet kommer til verden, og det tror jeg er en meget fair allround pris. Det er i alle fald det, en drægtig opstaldet hoppe skal give her.

For hopper der går fra foderet og høet, har selv en der begynder på det tidligt, omkring to måneder før, så vil jeg sørge for at give en god tilskudsmusli, så den med små mængder er dækket ind. Olie, som Lone nævner, og så har jeg også selv brugt varmebehandlet majs, men i år prøver jeg med Fiberpiller i stedet, for majs kan de også godt blive træt af, og jeg tror fiberpiller giver mere, samt holder stivelsen nede, selvom jeg ikke er stivelses forskrækket.

Er de rigtig lede af foderet, så er mash om aftenen, der kan man også "skjule" olien i, en rigtig god ide. Min yngste avlshoppe, begyndte at gå fra morgen foderet allerede omkring 6. måned, første gang hun var ifol, og vi prøvede alt. Til sidst i desperation gav jeg hende lidt mash hver aften, og når hun fik det, så spiste hun sin morgenmad smiley

Annette

Kommentér på:
ekstraudgifter på foder osv?

Annonce