{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
482 visninger | Oprettet:

Ifolet shetter ikke fået foder.. :( {{forumTopicSubject}}

Hejsa... En veninde ringede lige til mig, og fortalte om en ifolet shetter, som lige er kommet til nogle nye ejere, ponyen har ikke fået foder i nogle mrd nu.. Tidligere ejer mente ikke en shetter behøver andet end hø engang imellem.. smiley

Hvad gør man ved sådan en stakkel?? hoppen skal fole om nogle få mrd.. Kan man starte op med at give den hø, og lade den spise hvad den kan, også give den et vitamintilskud, så hoppen kan få lidt i sig... men lader ikke til hoppen har fået korrekt foder under hele drægtigheden..

Hvad ville i gøre udover at bede om hjælp fra dyrlægen?? :S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ifolet shetter ikke fået foder.. :(
  • #1   18. feb 2008 Jeg ville under alle omstændigheder få fat på en dyrlæge ! - om ikke andet bare ringe og lige høre ham, hvad han mener!

• #2   18. feb 2008 Jeg ville køre den op i hø, så den til sidst har fri hø.. og så sørge for at den er dækket ind med vitaminer og mineraler.. desværre kan både hesten og føllet have taget skade..

• #3   18. feb 2008 stakkels pony /:

Shetlændere kan nu sagtens klare sig med hø, men en ifolet shetlænder skal ihevrtfald have noget tilskud!

• #4   18. feb 2008 ja... men nu tænkte jeg på hvad man kan gøre for hoppen, så de ikke dør nogen af dem, under folingen eller efter.. hoppen kan ikke have ret meget at give til føllet..

• #5   18. feb 2008 du må aldrig give en underernæret hest, eller andet dyr for den sags skyld, alt det foder den kan spise. maven kan slet ikke holde til det. start blidt op med noget du finder frem til i samråd med dyrlægen.

• #6   18. feb 2008 ja det var også det jeg sagde med at få fat i en dyrlæge... Så man måske kan give dem, den rette hjælp, hvis det kan nåes.. smiley Og ja er også bange for både hoppen og føllet kan have taget skade af det..

• #7   18. feb 2008 *Team Baggården *

Nej det er jeg godt klar over at man skal starte stille og roligt op, så den ikke får chok.. sådan er det jo også med foderskift... men tanken var nu den bedst fodring ville være hø istedet for at koble den over på noget kraftfoder.. også istedet give den noget vitamin tilskud..

Line. Ja.. der skal også ringes til en dyrlæge... det er de nødt til, for at være sikker på at hoppen får den korrekt forplejning, hvis det kan nåes.

• #8   18. feb 2008 Kan se jeg lige skrev lidt forkert... men mente også at man kunne starte stille og roligt op med at give den hø, også øge mængden efterhånden stille og roligt..

• #9   18. feb 2008 hej

Desværre går mange små ponyer og sulter, da ejerne ikke mener de har brug for så meget, det har de heller ikke, men foderet skal gøre dem mætte, og her er hø ikke altid nok.

De har få måneder, skriver du, så ville jeg give foder i meget små doser, flere gange om dagen, samt mineraler og vitaminer, og selvfølgelig hø som den er vant til.

Anita W

• #10   18. feb 2008 Anita.. ponyen har ikke fået fast hø.. det er kun lige hist og pist, når den tidligere ejer mente den skulle have hø.. så den har overhovedet ikke været vant til foder eller nogen ting... :S Men nu har jeg sagt de skal kontakte en dyrlæge og få noget hjælp... men det er så trist at nogen sulter deres heste på den måde.. smiley

• #11   18. feb 2008 hold da op, hvad søren har den så levet af ?? hvis det er så slemt må den jo være meget tynd?? for føllet har jo så taget den næring der er, jeg er dybt forarget.

Anita W

• #12   18. feb 2008 Anita. Ja det er vi også.... Tidligere ejer mente, at en shetter ikke behøver hø ret tit fordi det er en shetter..... smiley Helt ærlig... smiley

Men ved ikke hvordan ponyén ser ud.. jeg sagde også at der da ikke kan være ret meget pony tilbage, hvis den intet har fået at spise.. smiley

Men ja.. jeg er også forarget... også derfor jeg lige ville høre om nogen kunne komme på en ide, med lidt foder.. smiley

Kommentér på:
Ifolet shetter ikke fået foder.. :(

Annonce