Heste: Sygdomme og Skader

Heste: Sygdomme og Skader

Medlemmer: 3.090
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
5.358 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hø/Halm allergi Hø/Halm allergi

Hej HG:)
Ja så var vi alligevel uheldige, da vi skulle købe en ny
lille shetlænder til vores datter på 5år, som har mistet den første vi havde pga af sygdom, og vi sagde faktisk nej i sidste øjeblik til den sidste handel pga af dens bagben. så vi havde fundet en shetlænder som intet fejlet og var så sød ved hendes børn, så vi troede på damen, det skulle vi aldrig have gjort, nu da vi har fået den hjem, hoster den konstant og den har sparket efter mig plus bide efter mig, flot der er folk som kan lyve om sådan noget også når man ved det er til børn, men nok om det. skulle bare lige af med det:) jeg har lige haft dyrlægen ud og hun har selvfølgelig hø/halm allergi, så hun kan ikke stå inde i stalden med de andre, måske der er andre der har nogen med samme allergi, hvad gør i og hvad give i dem som kan hjælpe lidt på allergien, jeg har lavet en hostesaft med hvidløg som har hjulpet lidt, men der er måske andre ting i kende som jeg ikke kende. tusinde tak smiley
PS. har ringet til tidliger ejer det få jeg ikke noget ud af, da hun nægter det og plus der var løgn omkring dens aldre.
og min datter vil heller ikke af med hende, så vi må jo hjælpe den, også træning bagefter.
Håber på gode råd til hjælp af allergien:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hø/Halm allergi
  • #1   10. aug 2011
    Er det ikke nærmere støvallergi hesten har? Siden den ikke kan tåle at stå i stalden med de andre?

• #2   10. aug 2011 nej dyrlægen sagde det er hø/halm allergi, ,men tro næste det er det samme ikke.

• #3   10. aug 2011 jeg skulle gi høet vand, hvis den skulle have hø, så det nok fordi det støver, tro jeg.

• #5   10. aug 2011 okay hvor meget vand skal man spøjte på feks. en spand hø, skal det være driv våd eller mindre

• #6   10. aug 2011 spåner er det savmuld eller træ piller eller er det noget helt andet. og mange tak for de gode tips

• #8   10. aug 2011 takker:)

• #9   10. aug 2011
    Brug wrap istedet for evt. smiley

• #10   10. aug 2011 Jeg har en hoppe med allergi og hende giver vi pakket hø det støver ikke og så fodre jeg hende med hippolyt natur müsli, hvilket har hjulpet meget på hendes allergi, så hun kun har meget få anfald(vil sige næsten ingen)

• #11   10. aug 2011 Ups glemte at sige at hun går i løsdrift, hvilket gør at jeg ikke skal tænke på hvad hun må ligge på, og de 2 andre(3 ialt) går jo også i løsdrift, dette er de meget glade for;;--))

• #12   10. aug 2011 Min pony havde også allergi. Jeg red hende stadigvæk, men det var meget slemt om sommeren. Det eneste jeg kunne gøre var, at vande hendes hø, og de slemme dage vandede" jeg boksen. Bare med en vandekande, og så tynde stråler, så støvet kunne lægge sig.
    Så lod jeg hende bare hoste ud når hun skulle hoste (også når jeg red) og så var der ikke så meget mere at gøre. Jeg har prøvet at købe sådan noget dyrt hostesaft, men for det første ville hun ikke drikke det, og for det andet hjalp det ikke da jeg først fik hende til det.

• #13   10. aug 2011 Med hensyn til at vande høet, så puttede vi det i en balje, fyldte meget vand i, og så lod vi det ligge i en time ca.
    Så tog vi det op, og lagde det på staldgangen så det kunne dryppe af, og til sidst fik hun det så igen. Stadigvæk fugtigt, men ikke støvet og vådt mere.

• #14   10. aug 2011 vi blev også snydt engang, hesten skulle intet fejle, men den var halt og havde allergi da den kom, manden kunne vi ikke få fadt på igen... smiley nå min vi blev nød til at overhælde hans hø med kogende vand og så lade det stå i sådan en regnvands tønde ind til det var kølet af... besværligt! men hyppen fik det dog bedre smiley

• #15   10. aug 2011 Puha, min har astma og slem støvallergi.

Hun kan heller ikke tåle hø, fordi det støver. Ikke engang en ridebane, der er oversvømmet af vand kan hun tåle. Og da slet ikke en ridehal, selvom den er vandet rigtig godt.. Det er pga. støv allergien.

Du skal:

Vande høet ½ time, eller allerhelst bruge wrap.

Vande boksen. En halmboks kan godt gå, hvis du vander den.

Min står på træpiller, det vander jeg hver dag, da det ellers støver. Også spåner støver meget.

Strigl den ikke indendørs.

Et vindue skal stå åbent tæt på den.

Den må ikke stå inde, når der uddeles hø/halm, fejes, og andre strigles.

Løsdrift er heller ikke lykken her, hvis de får støvet hø/halm, eller endnu værre.... FRØGRÆS som altid er fuld af skimmel (googl det evt.).

Jeg vil sige, at hvis min får det meget værre, er næste skridt måske aflivning. Og det vil jeg bare ikke.. Prøver at få hende til at overleve så længe som muligt, og at hun har et rimeligt liv.

• #16   10. aug 2011 har en hest med astma...
    hun stod på tøv og spåner og så fik hun wrap... og det hjælper rigtig godt smiley min pony hoster slet ikke mere og hun kan stå i boks eller løsdrift nu uden noget problem:) håber det hjælper lidt

• #17   10. aug 2011 Hej tusinde tak for alt information til jer alle sammen:)
    Lone S så kan jeg bedre forstå hun blev bare så dårlig her i går da vi striglet hende, det da derfor, så altså hele ingen strigling indefor.Træls for børne.
    så det jo bare igang med at vande hø:)
    må godt nok sige at jeg lavet en hestehoste saft med hvidløg og dyrlægen sagde den var god og den har hjulpet hende bare ikke når hun kommer på stalden og ridebane også strigl.
    med venlig hilsen
    marianne

Kommentér på:
Hø/Halm allergi

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce