{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Undren over adfærd ved sammenføring {{forumTopicSubject}}

Min bror tager på efterskole og jeg har lovet at overtage hans rotter så de ikke ender hos dyrehandlen..
Oprindeligt er mine egne 2 rotter og min brors 2 fra samme kuld (alle hunrotter) og har gået sammen til de var 4 måneder gamle..
De sidste par uger har de gået hos mine forældre i bure ved siden af hinanden fordi jeg har flyttet.. For et par dage siden kom de så ud i min lejlighed og har været ude på skift i og løbe rundt og snakke med hinanden gennem tremmerne i buret..
I går blev de så sat sammen i sofaen og allerede efter få min puttede de sig alle 4 i mit tæppe og lå og groomede..
Da jeg efter et par timer satte dem ned i burene igen (som min kæreste i mellemtiden havde gjort større ved at sætte 4 bure sammen til 1 forbundet af rør) har der selvfølgelig været lidt diskussion om hvem der groomer hvem og hvem der sidder oven i madskålen når de spiser osv. Der har ikke været nogen seriøse slåskampe hele aftenen i går så jeg lod dem gå sammen natten over i stedet for at skille dem ad som jeg havde planlagt..
Da jeg stod op lå de 2 nye rotter i det ene hjørne og sov mens mine "gamle" rotter lå på hver side ad dem lidt væk.. De kom alle 4 hen og sagde hej og de fik lidt brød.. Alt sammen uden slåskampe eller skrigeri..
Dog kan jeg ikke lade vær at undre mig.. Mine egne rotter har været i lejligheden før og tager det generelt mere roligt at blive flyttet, end min brors gør.. Derfor er det ikke overraskende min ene rotte Shaggy der virker til at dominere de nye.. Dog undre det min at hun holder sig RIGTIG meget for sig selv.. Både i går og i dag har hun været alene i det ene bur det meste af tiden mens de 3 andre har været i det andet.. Når de er i samme bur er hun den der "lægger de andre ned", men holder sig ellers for sig selv..
Hvorfor gør hun det? Kan det være hendes "skyld" at de ikke lå helt sammen i nat? Selv da jeg gav dem mad i morges gik hun over i det andet bur og sad ved tremmerne og tiggede i stedet for at gå over og rode i madskålen sammen med de andre..

Derudover har jeg lagt mærke til at især den ene af de nye rotter "leger med vandet".. Den stiller sig med forpoterne nede i skålen og bagpoterne på kanten og lægger sig nærmest ned i vandet så den bliver helt våd på undersiden af forkroppen..
Hvad kan det skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undren over adfærd ved sammenføring
Kommentér på:
Undren over adfærd ved sammenføring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce