Hun er blevet rigtig træls s: Hun er blevet rigtig træls s:
Jeg rider den her fjordhest/islænder blanding som min egen, og hun står også ved mig. Hun blev tilredet her i vinters, og jeg fik hende omkring Marts. Hun var så en rigtig sød hest som bare gav mig selvtilliden igen, og selvom hun ikke kunne så meget gik det rigtig godt. Jeg fik hende så hjem da hestene skulle på sommergræs (for at undgå forfangenhed skulle jeg ride hende i ferien), og lige pludselig er hun blevet vildt træls.
Hvis hun ikke vil mere så bakker hun, vender om, stikker af og hopper og danser som en sindsyg. Hvis hun så ikke kan komme væk og jeg så hakker til hende for at få hende frem, springer hun frem og bukker -.-
Har i en ide til hvordan jeg løser det? Er det bare træning?
- Nej, hun har ikke ondt nogle steder da hun jævnligt bliver passet med Equine Touch, men tak for tanken
- Sadlen ligger fint, og hun er lige så slem når den ikke er på (:
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Som sagt er hun rask!
Og det er også den fremgangsmåde jeg bruger, da hun selv er meget stærk modstander af "straf" hvis du forstår, for så bliver hun bare stædig (:
Problemet ved at lade hende gøre det, er at jeg er ret bange for at ryge i grøften. Min bane er våd, så jeg rider kun i skoven, og hun har været i grøften med mig en enkelt gang. Men det er skam også det jeg gør, som du beskriver (:
Jeg leder bare lidt efter en måde som muligvis kunne få hende til at stoppe på længere sigt (:
* Team'Bumle'Tumle&Loppen - Bitless'Riders!© *
Ja, det overvejer jeg også (:
aug 2008
aug 2008
Ja det har du ret i ..
Jeg har desværre ingen mark, jeg må bare vente på at banen bliver okay igen. Det er nu ikke alle steder der er grøft. I går startede det faktisk med at hun ikke ville stå stille på en åben lysning i skoven (:
aug 2008
jan 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 53
- Jeg har haft selv samme problem med min hest....
Hun løbt fra mig og hoppede og var lidt "vild" det var faktisk sådan jeg ikke ville have hende mere og ville sælge hende.... men så blev jeg ved med at kæmpe! og kæmpe!
- når hun løb hurtigt lavede jeg volter og volter og volter så hun gik lidt ned i fart....
- når hun hoppede og drillede og ikke ville høre efter hvad jeg sagde brugte jeg pisken og "skældte" hende ud... altså ikke råbe og skrige.. men blev sur i stemmen...
- brug benene rigtig meget... det hjælper måske :-))
der kan godt gå lang tid inden din hest holder op... men du må kæmpe... det er simpelthen fordi hun har fundet ud af hun har magten... og det må hun ikke have.. du skal bare kæmpe!
og til sidst går det over... men der kan godt gå længe... men det er en kamp mellem dig og heste.. :-I
- jeg blev ved med at kæmpe.... jeg græd faktisk nogle af gangene og var vred... men det skal man ikke blive for det hele skal nok gå... bare husk at ros hesten når den gør om du siger...* Det er meget vigtigt! *
- håber du kan bruge min hjælp
ellers så spørg du bare ....
aug 2008
jan 2011
jan 2011
aug 2008
Hun er blevet rigtig træls s:
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside