{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Hun er blevet træls {{forumTopicSubject}}

Når jeg rider i skridt går hun godt, men så når jeg vil trave begynder hun at bakke, eller lave shcnkelvininger <-- staves?
Og hvis jeg sparker til hende eller pisker med pisken bukker hun :'/
Nåå så til sidst lykkedes det.. MEN hvis jeg så holder en parade såååååå sker det igen?
HVA SKAL JEG GØRE....
kan det være noget at gøre med at den andne hest ik er der når jeg rider?
For når dn er der går hun FANTASTISK!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun er blevet træls
  • #1   10. sep 2007 Hun har ondt.
    Desuden PISKER man ikke med pisken og man SPARKER ikke med benene. Hvis du gør det, havde jeg fandme også gjort modstand hvis jeg var din hest. Av av av.

• #2   10. sep 2007 ?...
    Det jo slet ik sådan det funger ...
    HUN VIL PRØVE MIG AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    har lige haft dyrlæge i går, og hun var sund og rask ;);)

• #3   10. sep 2007 Hun kan sagsen have ondt i ryggen Feks pga din sadel ikke passer til hende som den skal....

• #4   10. sep 2007 Jamen så må du jo hellere piske hende noget mere, og sparke med benene. smiley

• #5   10. sep 2007 det første jeg ville gøre var at tjekke hvordan sadlen ligger på hende.

• #6   10. sep 2007 Hva vil du så have jeg skal gøre..
    Nej? dyrlægen tjekkede ALT. Sadlen Alle 3 hovdeøj hesten, Osv ? Intet at se?...
    og sadlen er special 'bygget' Hehe .

• #7   10. sep 2007 sadlen ligger MERE end perfekt smiley

• #8   10. sep 2007 er det ikke kun en sadelmager der kan se om sadlen ligger rigtigt?!
    hvad med tænderne?
    vær i hvert fald sikker på der ikke er noget der generer eller gør ondt.

• #9   10. sep 2007 Jaa 1000000% Sikker.
    Han var og kigge på hend ei 3 og en Halv time sååå!

• #10   10. sep 2007 jamen en dyrlæge har da ikke forstand på sadler?

• #11   10. sep 2007 vil også mene at den sadelmager er det rigtig og få ud og kigge på den sadel...

• #12   10. sep 2007 han har ... Han er dyrlæge, smed, et LANDET TOTALLLL mærkeligt ..
    Underviser
    Osv .. & noget sadle noget smiley
    han er mGEA sej, han er os 50 eller sådam noget

• #13   10. sep 2007 Lyder højest mærkværdigt.
    Jeg ville få en anden ud og få en anden vurdering.

• #14   10. sep 2007 okay.
    hvis det var mig ville jeg stadig få en sadelmager ud.
    Det er også tit godt at høre flere "meninger".
    Jeg turde i hvert fald ikke ignorere det, hvis nu der er et eller andet kan du jo risikere at ødelægge hende.

Godnat (:
    Og held og lykke med det xD

• #15   10. sep 2007 Prøv og bakke videre, så det er dig der bestemmer hvor langt hunskal bakke og ikke den ?
    Jeg ved ikke om det vil hjælpe ?? x)

• #16   10. sep 2007 En sadelmager kan dælme også lave noget lort!

• #17   10. sep 2007 Nu skriver hun jo at hendes dyrelæge kan det og at hun ved den ligger som den skal. Du kan også prøve at få lidt undervisning, det kan være han/hun kan se problemet ?

• #18   10. sep 2007 ej slap dog af... for mig lyder det som om du bare skal sætte den på plads. hvorfor er det at folk altid tror at hvis hesten vipper med et øre så har den ondt.

Tempo har også haft perioder hvor han stod og hoppede på steder og hvis jeg ville lave schenkelvigning i trav eller galop fuckede han helt op og bukkede og jeg ved ik hvad.

• #19   10. sep 2007 Tinna - Heste er jo ikke dumme som du skriver den er..
    Men ja, det kan godt ske at hesten faktisk mener at den er lederen og ikke hende, og derfor ikke synes den skal efterkomme hendes signaler..
    Og råd, tjaeh.. Få en underviser.. Som kan være der med gode råd i det øjeblik du har problemet..
    Men ja, kan også være hun er genstridig fordi den anden hest ikke er der, og hun er utryg fordi hun netop ikke tror du er lederen, men mangler den anden hest som flokdyr så...

• #20   11. sep 2007

prøv når de der ting sker.
    at dreje til højre feks.. og såå skrid lidt..
    og såtrav..

• #21   11. sep 2007 Kine .

Jeg har stor respekt for andres meninger - også dine ;o)

Hvad jeg ikke har så stor respekt for, er når folk ærligt spørger om et godt råd, at det er nødvendigt at sable dem ned istedet for at komme med en konstruktiv kommentar.

Istedet for at dit svar var det her:

"Hun har ondt.
    Desuden PISKER man ikke med pisken og man SPARKER ikke med benene. Hvis du gør det, havde jeg fandme også gjort modstand hvis jeg var din hest. Av av av."

Så ville dit svar måske have lydt sådan istedet for:

"Jeg tror din hest har ondt"

Før du straffer din hest ville jeg undersøge om der er noget der generer den.
    Under alle omstændigheder mener jeg det er en dårlig idé at straffe den - det ville du jo heller ikke selv bryde dig om."

Bare et forslag til "kammertonen"

• #22   11. sep 2007 hej (: min pony gjorde lidt af det samme .
    hvis du ved der ikke er noget der gør ondt på ham /hende så prøver han dig nok bare af.
    og så skal du være efter ham .
    hvis ikke vil gå frem du lægger benene til må du give ham et smæk i numsen til han vil gå frem , du skal hvert fald ikke over give dig for så bliver det bare værere. tro mig. det er en hård kamp ,men det hjælper til sidst. få dig en god underviser som kan hjælpe dig så skal det nok gå. held og lykke med det smiley ps. tjek tænderne på ham om det er det der er galt

• #23   11. sep 2007 det er selvfølgelig ikke sjovt at give sin hest nogle smæk i røven , men min underviser har to døtre der dm-mester flere gange , hun er den bedste.
    hesten skal have nogle granser for hvis den ikke har det er den ikke tryg, og det er dig der skal give hesten granser og det kan du kun ved at sige til den at det er dig der bestemmer

• #24   11. sep 2007 Måske er det ikk hesten som der noget i vejen med ?? Jeg har samme problem med min hest .. Måske er det dig du selv skal kigge på , tror du hidser dig meget op og når du sætter dig op på hesten ved du at hun gør det.. Men det lyder også som om at hun prøver dig af, eller også sys hun det er kedeligt at ride på bane ??

• #25   11. sep 2007 jeg vil prøve at dreje hesten lidt rundt når du vil sætte hende i trav, så hun ikk kan komme til at bakke, og så ikk bruge benen og pisken for meget, da det kan gøre hende sur, prøv og se om du kan lære hende at reagere for stemmen. og rid altid frem inden du tager i tøjlen, så hun ikk bare går i stå, og så øv det stille med hende,
    bare et par råd, men jeg aner jo ikk hvor dugtig du er eller hvor dygtig hesten er eller om den bare er dum. jeg vil få hjælp af en underviser. held og lykke (:

• #26   11. sep 2007 hun får smed idag smiley
    Så hun er muligs god?

• #27   11. sep 2007 Heste prøver ikke deres ryttere af.. det er de ikke istand til.. fordi de simpelthen ikke kan tænke på den måde..
    Det at hesten bakker og hidser sig mere op jo mere du presser lyder som om den er forvirret over dine signaler.. den forstår simpelthen ikke hvad du vil have den til og bliver derfor fustreret når du bare presser på..
    Jeg ville starte med at få signalerne lagt fast.. evt først fra jorden.. men ellers i skridt..
    Altid være helt tydelig i dine signaler.. tryk med schenklen.. og lige så snart den går frem, så fjerner du schenklen , så den ved det var korrekt.. tag i tøjlen og den skal stoppe.. lige så snart den stopper, så slipper du tøjlen.. og husk ikke at bruge schekel når du stopper og tøjle når du vil frem.. altså kun 1 ting af gangen..
    Reagere den ikke så hold trykket.. men ikke noget med at begynde at sparke, da du så fjerne schenklerne og hesten så tror den har gjort det rette.. er schenklen ikke nok kan du ligge en pisk på bagparten.. er det heller ikke nok kan du "tappe" den let med pisken (og samtidigt stadig holde trykket med schenklen) ikke noget med at slå.. på et eller andet tidspunkt prøver den sig med at gå frem.. og så sidder du helt stille.. gerne rose den de første gange..
    Min egen unghest reagere også med at bakke hvis hun bliver forvirret..

• #28   11. sep 2007 Du kunne evt prøve at bakke hende når hun gør det ?

• #29   11. sep 2007 Emma - Tror du så ikke bare hun bliver mere forvirret?

• #30   12. sep 2007 Altid i denne slags indlæg har rytteren med ''problemhesten'' liiiiiige haft dyrlæge til multitjek dagen før. jeg tror efterhånden slet ikke på det.
    Tvivler på at din hest er blevet tjekket igennem og jeg er 100% sikker på at den har ondt og er hamrende utryg.

• #31   12. sep 2007 Jeg er aldrig blevet ''prøvet af'' af en hest der ikke havde ondt. Og jeg har altid nægtet at ride andres heste hvis deres udstyr ikke var 100% i orden for hesten. Men der er vist meget få tilbage i verden med samme holdning. det er en skam.

• #32   12. sep 2007 Jamen hvis du ik tror på mig kan du da lige få dyrlægens nr?

Kommentér på:
Hun er blevet træls

Annonce