{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

svær at ride på tur... {{forumTopicSubject}}

hej allesammen...
Jeg rider en hest ved navn Aragorn, og han er virkelig en vidunderlig hest, der er på lige små tidspunkter, hvor han ikke gider gå længere, så vender han siger til siden og begynder at stejle når man tager lidt i tøjlen...
Hvis man så for ham rettet ligeud, begynder han bare at bakke, og hvis jeg så driver ham lidt fremad med benene, begynder han også at bukke..
har prøvet mange metoder nu, men synes ikke rigtigt der er noget der hjælper.. og jeg har i nødstilfælde blevet nød til at hoppe af, da der kommer en bil, og jeg ikke kan få ham til at stoppe..
Det er 3-4 steder hvor han gør det, men ikke nye steder, altid de samme steder... så kan jeg stå og bøvle med ham i lang tid, hvor han intet vil...
Håber der er nogen der kan hjælpe mig (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svær at ride på tur...
  • #1   15. jun 2011 Min har gjort lidt af det samme. Prøv at få en anden hest med ud, det hjalp på min. Når den så gik gik han også. Nogle gange gjorde han det alligevel, men så gik den anden hest og så fulgte min efterhånden med. Det plejer at være godt at bruge deres flokdyr-gen smiley

• #2   15. jun 2011 den går så fint, når der er en anden der rider med...
    men jeg skal altid ride et stykke for at komme hen til min veninde, da hun rider på en gård ca. 500 m derfra.. (-:

• #3   17. jun 2011 Det er sådan det præcis det.

• #4   17. jun 2011 Ja det samme gjorde min. Jeg måtte bide i det sure æble og bare få den til at gå der hvor den skulle. Så har jeg bare hver dag redet præcist det samme stykke indtil den gik pænt der. Derefter tog jeg et lidt længere stykke osv. Det var ikke nemt og han laver stadig lidt ballade, men det er blevet langt bedre! smiley

• #5   17. jun 2011 Når jeg først har fået han forbi de steder, så går han bare, uden i det mindste at kigge på noget.

• #6   17. jun 2011 Min gør nøjagtig det samme! smiley
    Jeg stiger af ham hvis der kommer biler, men ellers bliver jeg siddende stille og roligt og opmuntre ham til at gå videre.. Fx tale roligt til ham, klappe ham på halsen og samtidig drive ham frem smiley
    Så plejer han er blive "gladere" og så forsætter han smiley
    Men some tider er det fordi han er bange, og så ligeså snart jeg stiger af ham og går ved hans side, føler han sig tryg og forsætter lystigt smiley
    Ved ikke om det kan hjælpe, men det gør det på min pony - han stejler og bukker også i starten.. (:

Kommentér på:
svær at ride på tur...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce