svær at ride ud med andre {{forumTopicSubject}}
Ja nu ved jeg godt at dette er et luksusproblem. Men min islænder er simpelthen så svær at ride tur på, når der er andre med!
Hun bliver fuldstændig opkørt, og jeg har svært ved at holde hende. hun VIL gå forrest, og bliver sur hvis de andre kommer for tæt på. Hun ser spøgelser og er alt andet end afslappet at ride på.
Når vi er alene, så kan hun rides for lange tøjler, og vi hygger os helt vildt. Jeg rider for det meste alene, mn en gang imellem er det jo rart at kunne ride ud sammen med andre.
i den klub jeg er medlem af, er der tit fællesture, og jeg vil jo rigtig gerne med, men orker det næsten ikke. for jo flere der er, jo vildere bliver hun.
Jeg har prøvet med parader og halve parader, og ride hende bagved de andre osv. jeg er afslappet, da jeg ikke bliver bange. Men synes det er VILDT irriterende.
Jeg forstår det simpelthen ikke da hun er roligheden selv, når vi rider ud selv.
Er der nogen der har en forklaring eller kan hjælpe, da det jo er lidt af et omvendt problem.
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Havde samme problem med min araber, ren og skær en engel når vi var alene, men med andre hed det konstant 'step step'/ trippen -.-' det var indtil hun flyttede fold og faktisk fandt en ven, en fjordhest som beroligede hende så meget at hun stoppede næsten med at trippe (noget hun gør også alene til undervisning). Hun hverken bed eller sparkede efter den anden hest.
mar 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 501
Min hoppe har dog ikke altid været sådan, det er noget der er kommet med tiden - hvilket også undrer mig.
Men kender til problemet, der er rigtig irriterende at man ikke bare kan tage på tur med andre med en afslappet hest
aug 2011
Følger: 55 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 135
maj 2006
Følger: 181 Følgere: 199 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 559
Hun stresser op, når vi er flere afsted. Hun bliver aldrig en 'stor-heste-flok-fællesturs-hest', det har jeg valgt at acceptere.
Men en enkel anden hest eller to, det er det jeg holder mig til maks. Og så gerne nogle typer, hvis heste ikke har det samme 'skal gå forrest gen', for så bliver det et væddeløb.
Jeg har valgt at acceptere at hendes temperament ikke duer til de store vilde ture med mange andre
svær at ride ud med andre