Tvivl om foling (hvornår) {{forumTopicSubject}}
Tænkte jeg hellere måtte spørge herinde, da jeg ved at der er mange som har mere forstand på det end mig.
Min hoppe var sat til d.7 maj og er virkelig stor og har sat yver for lang tid siden. Sidste fredag (11 dage siden) fik hun vokspropper og vi troede at det var tæt på, men der er endnu ikke kommet føl.
Det der bekymrer mig er at vokspropperne kommer og går og det samme gør størrelsen af yveret. Igår var det kæmpe stort og i dag ser det ud til at der er lang tid til at hun skal fole, da jeg slet ikke synes at yveret er svulmet nok op til at det er nu.
Vi holder meget øje med hende, og jeg ville tro at når vokspropperne er væk, er det fordi hun har gnedet dem af, men så ville der vel være mælkeløb? Men det har vi heller ikke set noget til. I morges var der vokspropper, men her i eftermiddags var de væk igen.
Desuden var hun også igår og i forgårs fuldstændig blød bagtil, men i dag er det blevet hårdt igen, som om musklerne er spændt.
Så forstår ikke helt hvad der foregår, for det går slet ikke efter bogen, som ved vores andre hopper. De fik vokspropper kort tid før folingen og blev bløde, slet ikke som hende her.
Det skal lige siges at hun har det fint, spiser og ser tilpas ud, hun er bare stor og har problemer når hun skal op og ned. Men ellers opfører hun sig helt normalt og kommer også når man kommer med godbider, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med noget viden om dette mysterium, ville jeg sætte pris på det
maj 2005
Følger: 335 Følgere: 592 Heste: 24 Emner: 116 Svar: 1.615
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=308915
Tvivl om foling (hvornår)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside