{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Skubbe hesten væk {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er lige gået i gang med et mere intensivt træningsforløb med min hest. Han har været skadet pga et hegn så han er ikke så langt med sin uddannelse. Eftersom jeg ikke ved så meget om akademisk dressur, som min hest trænes i, så har jeg hyret min træner til at træne min hest 2 gange om ugen og så træner jeg ham selv 2 gange om ugen. Så mødes vi jævnligt og taler om fremskridt og fremgangsmåder.

En af mine første "opgaver" er at lære min hest at holde afstand. Min hest har altid været min store baby, så han har altid fået lov til at nulle mig i håret og være en ægte skødehest.
Og nu er det så på tide at han vokser op og lærer at holde afstand. Men suuuk jeg har svært ved det. Jeg har dårilg samvittighed over at skulle skubbe min hest væk, nu hvor han intet ondt mener med det og det er jo min egen skyld at han er skødehest.

Så kunne godt bruge nogle argumenter for hvorfor hesten skal holde afstand og hvorfor jeg ikke mishandler ham ved at bede ham om det. Især det sidste kunne jeg godt bruge input til haha.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skubbe hesten væk
  • #1   26. apr 2011
    Hvorfor skubbe ham væk, hvorfor ikke bakke hesten istedet for? :o)

    Til opmuntering til dig så: Det er ikke super smart at hesten sidder på skuldrene af uerfarne heste folk eller folk der ikke er lige så overbærende som dig.
    Udover det kan du nemt komme til at slå ham e.l hvis du laver en uheldig arm bevægelse og hesten kan nemt komme til at dunke hovedet ind i dig.
    Bliver den forskrækket er det også let for den at løbe dig ned.


  • #2   26. apr 2011 Han kommer kun til at stole mere på dig da du bliver hans leder når du gør sådan og de kommer for det meste kun til at følge en mere fordi de føler sig beskyttede af deres "leder" smiley

  • #3   26. apr 2011 Krikken:
    Min træner viste mig princippet i dag. Hun siger jeg skal skubbe hans hoved væk, hvis han er så tæt på at han rører mig og hvis han går stærkere end mig skal jeg stoppe ham og bakke. Og generelt er jeg vist bare ildt for blødsøden overfor ham smiley
    Fx blive min hest meget glad (og lidt vild) hvis han ser et føl (ja han har skruk). Og her skal jeg lære at det er ok at tage fat i ham, være konsekvent og sige bak makker i stedet for bare at sige nåe ja han er jo også bare en stor baby selv.


  • #4   26. apr 2011
    Signe B - Slf. skal du tage fat i ham, det duer jo ikke at folk der skal trække med ham ligger vandret bagefter ham fordi han ser et føl :o)

    Jeg ville ikke begynde og skubbe hestens hoved væk i den situation du nævner, ville blive vældig bange for at hesten blev hovedsky af det eller bange for at tage hovedet hen til mig/min hånd:o)


  • #5   26. apr 2011 Heste har lige som mennesker et personligt rum, som man kun går ind i når man bliver budt ind. Hesten bør også lære dette overfor mennesker selv om det ikke er artsfæller. Det kan blive rigtig farligt, hvis hesten bliver forskrækket. Du kan måske betragte det som en øvelse i vige for tryk eller stå, hvis du ikke bryder dig om at "sende den væk". Hvis du gerne vil tæt på din hest, kan du jo bare gå hen til den.
    God trænelyst Mette


  • #6   26. apr 2011 Hejsa nu er jeg selv akademisk rytter og jeg vil give din underviser ret :o(
    Men som BB siger at når du går på banen, ridehuset eller roundpen er det arbejde og det er der du skal lære ham det ;o) Selvfølgelig ikke starte de steder hvor du plejer at nusse ;o) Det, det drejer sig om er at han skal vige for dig, dels fordi hvis han bliver bange så løber han ikke ind i dig, Du har dit rum og det skal han respektere og når du søger ham for at nusse SÅ er det der I nusser fordi DU har givet ham lov ;o) Håber du forstår ;o) ellers så skriv gerne PB hvis der er noget du mangler svar på :o)


  • #7   26. apr 2011 Jeg har bare al verdens undskyldninger for at det er ok at han er en skødehest haha.
    Fx er han ikke typen som løber når han bliver bange. Han er gået bag mig med hovedet i mit hår eller lignende i 2 år og hvis han er bange er han typen som fryser, ikke typen som løber. Han har aldrig så meget som trådt mig over en tå.

    Men jeg ved jo godt at det er noget han skal lære. Det er bare en bitter pille for mig, da jeg elsker hans nullerside.


  • #8   26. apr 2011 Han står i løsdrift og håndteres kun af mig og min træner. Men ja det er jo også klogest at han kan holde afstand, for hvis jeg engang, Guderne forbyde det, skal af med ham, så ved man jo aldrig hvad andre ejere ville sige til det. Og jeg kan jo blive syg.. Og som min træner siger så lever hun af at træne heste, så hun kan ikke gøre forskel på hestene på den slags punkter for hendes egen sikkerheds skyld. Så jeg må bare sluge kamelen og sige ok tid til at min baby bliver mere voksen.

  • #9   27. apr 2011 Må jeg spørge hvad din træner hedder ?? er nysgerrig om jeg kender hende ;o)

  • #10   27. apr 2011 Du kan få det på pb, da jeg helst ikke omtaler andre personer ved navn i offentlig fora smiley

  • #11   27. apr 2011 Det tænkte jeg nok og det vil jeg rigtig gerne :o) Også gerne info hvor hun får/har fået undervisning fra ;o)

Kommentér på:
Skubbe hesten væk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce