{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Rytteren ondt i ryggen - hesten vil ikke gå! {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har lige brug for et godt råd.
Her til aften var jeg bange for at min hest var halt, da hun virkelig var dum, og var gået tilbage til det gamle med at tage sit hoved meget op, som hun har gjort før. Jeg stopper så med at ride, og da jeg kommer ind går min ryg pludselig i kramper. Jeg havde meget ondt i ryggen inden jeg tog ud og ride, men har haft rygproblemer i de sidste 3 år, så har lært at skubbe smerterne væk. Men det er da helt klart det hun har kunne mærke. Hun vil helst ikke gå hvis hun kan mærke det gør ondt på mig, da det jo nok også kommer til at gøre ondt på hende!
Hvad gør jeg for at undgå disse situationer? Noget udstyr jeg kan tage på, en sadel der hjælper, eller hvad kan i anbefale?

- Jeg rider uden sadel pt, da hesten ikke har en sadel. Jeg leder dog efter sadel, og får højest sandsynligt en hjem inden for den næste månedstid!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rytteren ondt i ryggen - hesten vil ikke gå!
  • #1   13. jul 2012 ved du hvad det er der gør at du har ondt i ryggen? ville prøve at finde ud af hvad det er der gør ondt på dig evt. en kiropraktor

  • #2   13. jul 2012 Ja, jeg styrtede for 3 år siden, og er skæv i hele ryggen, samt har noget der ligner bækkenløsning - som lægen kalder det! Har været ved kiropraktor, fysioterapeut og har prøvet akupunktur. Intet virker desværre, så har lært at leve med det. Mangler dog at lave nogle lette øvelser til at styrke (:

  • #3   13. jul 2012 Smertestillende, og gerne meget af det. Virker her. Og back on track rygbind, hænge i krykkerne inden man tager i stalden.

    Kiropraktor hjalp ikke på mig, har gået der siden jeg var 12 år, men ligeså snart jeg gik ud af døren, sad det forkert igen - er hypermobil, og har skæv ryg, så det er en umulig sag. Fysioterapi kan anbefales.

    Der er nogen, der siger, det er godt at rette ryggen ud fra hesten, hvis man stikker tæerne opad. Det kan jeg ikke, det gør hammer nas.

    At sidde i let sæde hjælper også mig, både i trav og galop, evt. også skridt.

    Jeg ville ikke ride uden sadel, du mærker alle hestens bevægelser direkte, det kan være godt for andre ting, men ikke ved dårlig ryg, synes jeg.


  • #5   13. jul 2012 det kan være det hjælper med en lammeskinds sadel.

  • #6   13. jul 2012 Bækkenløsning kaldte de det også ved mig, men det er ikke muligt uden at få børn. Kan det være noget lammelse?

    Er du nogle gange iskold et sted/ det brænder / summen / krible-krable? Eller jag ?


  • #7   13. jul 2012 Lone
    Jeg er ret meget imod smertestillende, men kan jo være man skulle gøre det.. Ja, din ryg lyder faktisk som min! Og nej, uden sadel er absolut ikke en god ting (:
    Jeg ved ikke hvad det er med bæknet. Altså i dag følte jeg noget som sad fast i lænden. Nogle gange hopper den ligesom ud af led, og nogle gange summer den også.

    Johanne
    Ja, jeg har et ret stort brystparti (:
    Men er kun 18, så vil jo helst ikke lade det operere. Selvom det faktisk har været på tale før (:
    Har du nogle gode øvelser? For jeg er jo nok klar over at det er det der skal til!

    Maria
    Det tvivler jeg på, da den jo ikke giver ret meget mere støtte end ingen sadel (:


  • #8   13. jul 2012 Jeg har også skæv ryg jeg træner hver dag med rygmuskler & mave øvelser det hjælper lidt. Jeg har det pga nogle slemme styrt så har også nogle ribben der lægger under hinanden.

    Det hjalp mig rigtig meget at gå til Fysioterapi når det gjorde ondt og en kiropraktor når det gjorde så ondt at det gik i ben, arne og det føltes som et hjerte anfald. Og så købte jeg en kieffer sadle for der sidder jeg ikke så låst som jeg gjorde ved den gammel, og så at hest havde meget sving og var rigtig redet at den brugte sig rigtig meget. og så ride så meget jeg kan smiley Jeg kan godt mærke i min ryg nu at jeg ikke rider så meget lige nu pga hesten kun er 2 år.


  • #9   13. jul 2012 pilates med bold er rigtig godt smiley


  • #10   13. jul 2012 Jeg har også problemer med skæv ryg efter et fald og jeg har også et ret stort brystparti.
    Jeg har ondt hver eneste dag, det eneste tidspunkt jeg ikke har ondt på er når jeg rider. Jeg har prøvet alverdens styrkende øvelser, kiropraktor, osteopat osv osv. Men intet hjælper, de gange det sker at jeg har ondt i ryggen når jeg rider, er jeg simpelthen nødt til at give op. Jeg har bestilt et af rygbælterne fra back on track og jeg håber det kan hjælpe! Jeg går heller ikke ind for smertestillende, og specielt ikke når jeg skal arbejde med mine heste smiley


  • #11   13. jul 2012 Øvelser der styrker din ryg - jeg vil ikke fortælle hvilke da jeg vil mene at kun en professionel der har kigget på din ryg, kan fortælle hvad der hjælper lige netop DIG.

    Et ryg/mavebælte http://beskytdinkrop.dk/rygstoette-8 (kig evt på linket)

    jeg har selv ''skæv'' ryg, er så svejrygget at to af mine led i lænden næsten rører hinanden. Da jeg spillede håndbold døjede jeg meget med at jeg lænede mig for langt bagover, i et stående skud, for at få fart på bolden. Det gav store smerter, men efter jeg lånte min træners rygstøtte var problemet ikke så stor. Selvfølgelig kombinerede jeg støtten med øvelser.


  • #12   13. jul 2012 Jeg har også selv spillet håndbold i 12 år, og der var det et problem for mig når jeg løb. Kunne mærke jeg var skæv i hele kroppen mens jeg løb. Der hjalp det med en rygstøtte smiley

  • #13   14. jul 2012 Jeg har en rygstøtte med skinner i. Det hjælper faktisk, men ville jo gerne kunne gå uden! (:
    Men nu prøvede jeg noget behandling i dag. Det gjorde satme ondt, men jeg håber på at det hjælper. Tak for jeres input alle sammen (:

    Jeg har en gang fået øvelser, men fysioterapeuten var ret dårlig. Så det kan være jeg skulle søge fysioterapeut igen!


Kommentér på:
Rytteren ondt i ryggen - hesten vil ikke gå!

Annonce