1.323 visninger
|
Oprettet:
Øget trav ? :/ {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at øve trav øgning med Isabella, men har dog et problem;
Hun vil kun trave hurtigere.. der kommer ikke øget skridtlængde og bæring bare hurtig trav og lang hals..
Nogle der ved hvordan jeg kan få det frem ?
Jeg har prøvet at trave så hurtigt jeg kan på hende og der skedte indet ( kun det jeg fortæller om) og derefter satte hun i gallop.
Vil meget geren have måder jeg fx. kan få bæring og øget skridtlængde, for tempoet har jeg
MVH. Jette
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
kort hende ind i en kort trav med god takt og bæring.. bed den øge sin trinlængde en smule, så snart den mister takt og bæring går du tilbage til samlet trav....!
det kan godt ske det kun er 2 trav trin den kan af gangen... men efterhånden bliver det bedre
sep 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 129
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
Så derfor siger jeg VARIATION. Specielt temposkrift. Og ligesom Sandie siger, så kort den ind i et par skridt, rid den frem i et par skridt og kort den så ind igen. Hvis hestens grundtempo er i 3 gear, så er det også fint indtil man vil skridtet videre. Så er du nød til at presse den ned og op i alle de andre gear. Når du så gør det, så husk VARIATION igen. Så det er altså ikke bare frem i 5 gear og så tonse rundt der. Konstante forandringer i tempo, gangarter og selvfølgelig også retningsskift i form af sidebevægelser, slangegange osv. Du kan sagtens koble flere ting sammen som f.eks. at ændre tempoet mens du laver en versade eller schenkelvigning. Her er det dog vigtigt, at du sørger for at have styr på hestens skuldrer for ellers får du intet ud af temposkiftet. Trav-galop og galop-trav overgange er også rigtig gode. Når du laver en galop-trav overgang, så sørg for at hesten virkelig tænker videre i overgangen. Så snart hesten kommer tilbage til trav lægger du lidt ben og sæde til, og øger tempoet et par trin hvorefter du korter den ind igen. Fremadridningen efter overgangen kan du også sagtens lave i letridning, hvis det er lidt nemmere for dig..
Det er rigtig mange ting at holde styr på når man skal til at videreudvikle bæring, styrke, eftergivenhed, ærlighed osv. Men bare bliv ved. Du må endelig ikke blive hidsig, hvis hesten går imod. Bare ro på og gentag bestemt øvelsen indtil det lykkedes. Så skal det nok komme
Min lavede også nogle værre jappe øgninger i starten, men efterhånden som han fik mere bæring og mere styrke, så har han lært at øge rigtig fint
feb 2009
Følger: 47 Følgere: 41 Heste: 6 Emner: 178 Svar: 1.033
Vil prøve jeres råd.
Øget trav ? :/
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside