{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øget trav/fri trav - hvordan?
  • #2   31. jul 2007 det samme. bruger sædet og øger meget lidt. og så mere jo mere trænet den bliver. så den ikke kommer til at jappe i stedet for at øge skridt længden. i starten red jeg meget oå en volte hvor jeg øgede en halv omgang og så ned i arbejdstrav og det gjorde jeg så indtil den ligesom forstod det. det får kun få frie skridt men det hjælper enormt ! smiley

• #3   31. jul 2007 victoria: den skal ikke bruge bagbenene ! den skal bruge bagparten ! der er meget forskel ! ;D haha

• #4   31. jul 2007 jeg presser med benene(ikke hælene!) og brugger mit sæde godt, og så giver jeg ellers lidt efter på tøjlen , og voila! så virker det .. det virker på elle heste/ponyer, men i skal self øve jer lidt inden det kommer til at se godt ud smiley

• #5   31. jul 2007 stine n: jeb sådan har jeg det også smiley

• #6   31. jul 2007 min hest går aldrig på forparten, da jeg rider bagfra frem & opad

• #8   31. jul 2007 Mange tak for jeres svar smiley

Vil i så mene at det er bedst at øve det ned af en langside eller skråt igennem ridebanen?

Når i skriver rider med sædet så mener i når man sætter sig godt tilbage og "ruller/skubber" med hofterne ikke?

Skal jeg kun bruge sædet eller skal jeg hjælpe lidt med schenklerne?

• #9   31. jul 2007 Skal jeg så holde et let tryk med schenklerne?

• #10   31. jul 2007 hej smiley jeg pjejer ikk helt og gøre det på den måde heh..
    når du traver og gerne vil lave en fri trav så er det nødvendigt at lave en halv parade inden, så hesten ikk bliver løbet frem. Du starter med at føre din ben tilbage og trykke bag fra, derefter stopper du op fortil men bliver ved med at trykke bagfra (ikke sparke) bare holde benene inde i hesten, så du hele tiden siger til hesten :" bliv ved med at trave bagi" samtidigt med du stopper den fortil. på den måde smaler du hesten så den bare går og venter på at rytteren giver efter fortil. og når man så giver efter skal du selvfølge ikke slippe det hele men bare føre hænderner frem. når du har gjordt det rigtig rigtig mange gange vil du få den der følelse af at hesten går op ad bakke og bare flyver hen over jorden når du giver efter.
    men det vigtigste er bare at når du laver en halv parade så skal du altid bruge dine ben før du stopper fortil så hesten bliver ved men at arbejde bagi og bliver ved med at trave bagi ellers forsvinder alt energien og så får du ikk en ordentllig fri trav.
    og det er egentligt ikk hårdt at lave den frie trav, det hårde er at lave den halve paraden inden. det er der man skal bruge benene smiley

håber du kan bruge mine råd:)

knus lui og maria.

Kommentér på:
Øget trav/fri trav - hvordan?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce