{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øget / fri trav?
  • #1   2. maj 2008 de strækker også først benen rigtigt når de selv er klar til det... det er en rimelig hård øvelse for den hvis der skal fund knald på en øgning!!! start i de små..

• #3   2. maj 2008 som kristina siger, start stille og roligt, med få trin ad gangen. smiley
    men det har også lidt med deres natur at gøre, min ene hest strækker benene ud til alle sider, han kan slet ikke styre dem altid, han skal til gengæld lære at sætte sig mere på bagparten når han gør det.. Så det vigtigste i første omgang er at den går på bagbenene, så skal det andet også nok komme med træning smiley

• #4   2. maj 2008 okay, men hvordan øver i det? altså jeg traver frem, laver halv parade og frem igen. er det forkert?

• #5   2. maj 2008 Det er en øvelse som tager lidt tid for dem at lære. Mange laver også fejlen med, at de tror så snart man laver en fri trav skråt igennem, skal det ligne at de bliver skudt ud af en kanon, som min underviser også altid siger.. I stedet, så samle hesten rigtig inden du vender, og øge i "Etaper"..
    Når hesten selv har forstået selve øvelsen, skal den nok strække benene smiley Det tager tid for dem og lære.
    Zürich strækker heller ikke benene, ved mindre han er rigtig glad eller helt oppe og køre. Men så ligner det også, at han bliver skudt ud af en kanon.

• #6   2. maj 2008 Pixies : hehe okay, men da han var yngre kunne han ikke lave andet end at strække benene helt vildt smiley haha men jeg tror også det kommer smiley

• #7   2. maj 2008 har øvet meget med min hest, hun er blevet nogenlunde dygtig til det... så øve øve øve...

• #8   2. maj 2008 Det er "bare" at starte i det små. Aldrig øge mere end at du stadig har samling på hesten og den kan holde balancen (ellers bliver det bare en lang hest, med masser af fart)
    I starten er det måske kun 5 skridt med en lille bitte smule øgning på (læs, måske kun 1/4 hovspor mere overtrædning end når hesten går normalt), men det er jo en start der stille og roligt kan bygges mere på

• #9   2. maj 2008 Du får nu højere karakter til stævner hvis de ligner nogen der bliver skudt ud af en kanon, og samtidig kan holde eftergivenhed, bærring og rummelighed.

• #10   2. maj 2008 Jeg rider en 10 - 12 m. volte ved hver/hver andet bogstav, men jeg øger mellem volterne. Når man laver øgningerne på korte strækninger slipper man får at hesten bliver ligeså lang som en bus xD Desuden er der større chance for, at hesten ikke laver så mange taktfejl, da den jo er nødt til at vente på rytteren.

• #11   2. maj 2008 Kristina -helt rigtigt. Men sådan ser det jo ikke ud fra dag 1. Jeg kan godt få min hest til at kaste forbenene frem, men tilgengæld er han så en halv kilometer lang og okser bare derud af. Altså er vi ikke så langt endnu (og dette ville forhåbentlig heller ikke give en god karakter til et stævne)

Man skal jo starte et sted, og ved øgninger er det altså at få hesten til at øge så meget den kan, uden at miste bæring og balance, og det er ikke sikkert at det er ret meget i begyndelsen.

• #13   2. maj 2008 Min har altid strukket benene...

Kommentér på:
øget / fri trav?

Annonce