{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Er jeg egoistisk?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her fantastisk hoppe cantabella klejs.
Jeg elsker den hest over alt på jorden!

mit problem er at jeg vist er gået hen og blevet bange or hende... historien med canta er meget lang, jeg købte hende for ca 2 år siden. hun var ikke redet, men jeg fik en til at hjælpe mig med at ride hende til. derefter stod hun stille lidt... og blev siden redet et par gange om ugen.
for godt et år siden mistede jeg den anden hest jeg havde samtidig og begyndte at ride canta fast.
hun udviklede sig med lynets hast og arbejde...
et eller andet sted er jeg gået hen og blevet en smule bange for hende smiley
jeg ved ikke hvornår det er trådt ind, men jeg ved at jeg bliver meget nervøs når jeg har med hende og gøre, og det hjælper jo ikke ligefrem for det kan hun jo mærke og reagerer efter det. når min kæreste har med hende og gøre er hun super rar, men hendes puls stiger bare jeg sal trække hende ud på fold... samtidig med at min puls stiger...
jeg gør det dog for inderst inde ved jeg jo godt at hun er en rar og god hest og at de er min skyld at hun reagerer som hun gør.
min drøm er at komme igang med at ride hende, men det er lidt svært når min nerver tager over hver gang jeg bare tænker på det...

nu er der gået så lang tid uden at hun har været redet så jeg skal næsten starte forfra med hende...

jeg har overvejet at sælge hende, og det er her jeg tænker at jeg er egoistisk, for jeg kan ikke få mig selv til at sælge hende... jeg ved at hun er så god og jeg ved hvordan hendes fortid har været... kastebold mellem hestehandlere osv siden hun var 6 mdr indtil jeg købte hende ved en...

Bør jeg sælge hende?? eller skal jeg bare tage mig sammen og komme på ryggen af hende?? det kan jo være at alt bliver bedre hvis bare jeg kommer op...

eller bør jeg finde en der kan hjælpe mig med at "blive venner" med hende igen... ?

Jeg er helt åben for gode råd....

det skal lige siges at jeg har 3 heste ud over hende og dem er jeg ikke bange for...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg egoistisk??
  • #1   22. mar 2011 hvis jeg må give et godt råd smiley hvilket nok er det du søger, ville jeg lege med hende og ha det sjovt i en periode og træne lidt med hende fra jorden af. har det selv sådan med min hest og han er altså kun 127 cm i stang.. selv der er jeg bange, men da jeg red min tidligere araberpart var jeg ADLRIG bange for noget. jeg turde alt med hende næsten...
    men jeg vil oss til at lege med min lille hest for jeg gider ikk være bange hver gang jeg sidder på ryggen af ham, for når der kører knallerter, cykler og store maskiner forbi stiger min puls for jeg ved hvorn han kan finde på at reagere men han gør det sikkert kun fordi jeg er nervøs for wha der nu vil ske og wha nu hvis osv... og det sjove at det hele er at han hopper et skridt til siden og så det det... men forstår godt hvis du er bange for en hest er et stort dyr og den er voldsom når den bliver nervøs eller bange. men leg med hende. det tror jeg hun vil syns er sjovt

• #2   22. mar 2011 det har jeg overvejet... problemet er jo at det er lige så snart jeg skal håndtere hende og ikke bare når jeg rider hende...

godt råd... men er bange for det ikke er det rigtige for mig smiley

• #3   22. mar 2011 bare i orden smiley

• #4   22. mar 2011 Jeg har selv prøvet det med min hest, og oplever det til tider stadigvæk. Det skal lige siges, at min hest er under genoptræning, og har nærmest ikke lavet andet det sidste år, men det er en anden historie smiley

Jeg gjorde det, at jeg fik en anden til at ride ham, og derved gøre ham lidt træt i hovedet, så jeg selv havde mulighed for at håndtere ham i hånd bagefter, hvor han var ganske rolig, selvom mine nerver sad ude på tøjet :P!

Jeg brugte meget tid på, at genvinde tilliden, via en masse strigling, og ting, som jeg vidste han og jeg som regel var trygge ved.
    Det har hjulpet mig rigtig meget, og jeg har fået min gamle rolige hest tilbage, selvom han stadigvæk er i genoptræning!:)

• #5   22. mar 2011 Mit råd er nok at du skal øve dig i at slappe af. Dybe indåndinger smiley
    Tæl til 10. Alle sådan nogle ting. Og så, prøv en dag at træne med hende fra jord, men uden du behøver være alt for tæt på hende, for eksempel noget hvor hun skal følge dig på afstand, eller hvor du bare er på folden/banen, sammen med hende. I mens i begge laver jeres smiley

• #6   22. mar 2011 nu hvor jeg står i samme situation og faktisk oss har haft oprettet et emne i en anden gruppe har folk sagt -JEG er egoistisk hvis jeg ikk sælger hesten

• #7   22. mar 2011 Lade en anden en ride den først ville klart være en mulighed, problemet er bare at jeg ikke rigtig har nogen til at gøre det smiley og dog har en der måske gerne vil, men det kræver at jeg kører hende op til hende i ridehus for det... jeg har flere gage incl nu søgt part til hende for at nogen kunne hjælpe mig lidt med hende men uden held...

Hmm... dybe vejrtrækninger og bare slappe af... ja du har nok ret, altså bare lade tingene ske... smiley

Trine: det syntes jeg ikke man er, og dog... ellers ville jeg ikke have skrevet det her indlæg.

men jeg tænker også på hendes fortid. jeg vil ikke have at hun skal kastes mere rundt... så hellere bare have hende gående så hun kan hygge sig...
    syntes også bare det er synd for hende for hun vil så gerne arbejde og gør alt for at please sin rytter....

• #8   22. mar 2011 Hvor på Sydsjælland bor du? For jeg kunne godt komme forbi og prøve at hjælpe dig med hende, hvis det er? smiley Jeg har selv stået i samme situation med en gammel helpart, der endda stejlede op af mig, sparkede,, kylede mig ind i træer, osv. Ikke sjovt.. smiley

• #9   23. mar 2011 Jeg bor ved vordingborg...
    Tak, det kunne være en stor hjælp smiley

• #10   23. mar 2011 Jeg kunne komme forbi en weekend, og se om jeg kunne hjælpe? smiley

• #11   23. mar 2011 Må jo lige sige at jeg tog dit råd i dag... tog nogle virkelig dybe ind åndinger og gik ind til ende... jeg startede med at hive hendes dækken af og strigle hende lidt... så tog jeg skridtet videre og lagde hende rebgrime på... så horsemannsip rebet på og så gik vi meget langsomt ned mod ridebanen... og der brugte vi så 20 min på at genlære inanden og kende...
    og jeg må indrømme at jeg holdt vejret i de første 10 af dem, men efter en bunke godbidder og lidt tid faldt min puls helt ned så jeg kunne slappe af sammen med hende... og må jo indrømme at hun ikke var spændt på noget tidspunkt... jo lige da vinden tog fat i barnevognen smiley men ellers var det kun mig der hoppede rundt hver gang hun bevægede sig smiley
    Men alt i alt havde jeg faktisk en god tid med hende i dag smiley

laver et lille fotoalbum med lidt billeder fra i dag smiley

• #12   23. mar 2011 Ej hvor skønt! smiley
    Det er jeg glad for at høre smiley

Kommentér på:
Er jeg egoistisk??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce