{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Er jeg egoistisk? {{forumTopicSubject}}

Heej derude!

Jeg har mange gange tænkt over min fremtid som rytter, og jeg ved at min store drøm er at blive en dygtig springrytter, og ride de store stævner. men men.. her i foråret købte min mor Wianro til mig fordi jeg havde en depression og han har hjulpet mig ud af det. men jeg ved jo også godt at på et tidspunkt kan han ikke følge med de store heste mere (han er haflinger) jeg ved godt at han kun er 4 år, men jeg vil heller ikke presse ham til noget han nok ikke kommer til. men.. min mor siger at hun ville være træt af hvis jeg solgte ham fordi at hun jo har købt ham til mig, jeg har kun haft ham i 6 mdr. men jeg har også tænkt på at ride ham op til det han kan og så måske sælge ham der, men så bliver jeg måske endnu mere glad for ham? for at jeg er kun lærling nu, og jeg har ikke råd til at opstalde to heste. men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre? håber i kan hjælpe mig? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg egoistisk?
  • #1   23. sep 2014 Det kommer vel an på hvad der betyder mest for dig. Hesten eller stævnerne.

• #5   23. sep 2014 Winaro betyder rigtig meget for mig. men tænker bare at hvis jeg nu drømmer om mere en han kan? har jo sprunget 130 i baner, og jeg synes det er pisse fedt! og jeg konkurrere mest med de langbenet, og synes faktisk det er lidt hårdt, men hvis nu jeg fik en anden er jeg jo også bange for at wianro ville gå i "glemmebogen" ubevidst, er det så ikke bedre han kommer et sted hen hvor han er værdsat? mere end hos mig? eller? jeg synes virkelig det er svært. smiley

• #6   23. sep 2014 For at være lidt bagklog. Der er ikke VM inden for haflinger sporten. NM bliver ikke afholdt på grund af for få tilmeldte. Men der er DM og EM.

• #11   23. sep 2014 jeg vil rigtig gerne ende med at komme på A/B plan. jeg arbejder meget hårdt for at blive dygtig, og har trænet meget. og bliver ved indtil det lykkes,

Line Z: jeg vil rigtig gerne med til EM, men ved ikke ret meget om det? fordi jeg er forholdsvis ny indenfor haflinger verdenen, vi red DM for ungheste i dressur hvor vi blev nr. 5, og det har helst sikkert givet blod på tanden! vil rigtig gerne give den gas for at nå mit mål, men det skal også være sådan at Winaro ikke skal præsses hvis i forstår hvad jeg mener smiley

• #13   23. sep 2014 Line, Haha smiley Det er menneskeligt at fejle smiley

• #14   23. sep 2014 Jeg havde nok kørt på med samme dyr, og set hvor langt vi kunne nå sammen. Det kan jo være det viser sig at når du ikke kan komme længere og trænger til ny udfordring, har du alligevel pladsen og tiden til 2. smiley

• #15   23. sep 2014 men husk også på selv om man gerne vil være A/B rytter, har man så talentet til at gå hele vejen + pengene? 5000ca for hvert stævne, + undervisning+ stævner i udlandet + det helt rigtige materiale at ride på. for heste på det plan er bestemt ikke billige + heste på det plan skal behandles som de top atleter de er, både i foder, og massage, kiropraktor. og hvis det ikke er noget man lige kan i morgen alligvel. er det så ikke beder at bruge krudt på det man har? og hvis man kan være på A/B plan talent mæssigt kan man også være med rigtig langt på f.eks din hest.

• #16   23. sep 2014 ja er også nået frem til at jeg beholder ham, og ser hvad der sker på længere sigt, men vil så sige at vi har udviklet os meget på de 6 mdr. sammen. holder for meget af ham hehe. men mange tak for jeres meninger og hjælp smiley

• #17   23. sep 2014 Jeg kan godt følge både du og din mor. Umiddelbart tænker jeg at du kan ocerveje at holde fast i din skønne haffe mens du er i lære og dygtiggøre både ham og dig. Når du så er færdig og har tid og bedre økonomi kan du overveje at investere i den hest du ønsker og måske stadig beholde din pony.

• #18   23. sep 2014
    Hold inde et øjeblik og se hvor langt i når og om økonomien er til det.

• #19   23. sep 2014 Man skal også tænke realistisk - har jeg råd til at købe en hest med den potentiale, råd til de dyre stævner (det er jo gerne +1000 for en weekend, og endnu dyrere hvis du vil landsstævner). Jeg havde også altid ønsket de høje stævner, men selv hvis jeg havde solgt min klodsede oldenborg, havde jeg aldrig haft ressourser til at komme op på højt plan alligevel.

• #20   23. sep 2014 Du har massere af tid til at blive dygtig! Behold hesten til du har opnået det du vil og kan med den og kom videre derefter. Jeg synes bestemt ikke der er noget galt i at vælge stævner frem for hesten. smiley
    Som de andre skriver skal økonomien jo også kunne holde, men det har du nok bedst selv styr på.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #22   24. sep 2014 Har du overhovedet kapaciteten, støtten og pengene til at komme op og ride de stævner du gerne vil?

Det er trods alt en rimelig vigtig faktor at tage med..

Tror alle hestepiger en gang i sit liv har drømt om at komme op og ride de helt store stævner, men hvor mange er det lige der faktisk ender der oppe?

• #25   24. sep 2014 Penge bliver ikke noget problem når jeg bliver udlært, har planer for fremtiden. Og om jeg selv har potentialet ja drt vil jeg tro, jeg lære hurtigt og har redet mange ugheste så det der med at træne en hest op kan jeg sagtens, min tiden må jo vise om jeg kan blive dygtig, jeg tror på at så længe man kæmper for det man vil også i svære stunder skal man blive ved! Og jeg har udvilket mig helt vildt som rytter, og har en meget bedre forståelse for tingene end jeg havde da jeg var yngre, men jo pt. Beholder jeg winaro, og så ser vi hvad fremtiden bringer. Men penge bliver ikke et problem smiley

• #26   30. sep 2014 altså du kan jo få ham klasset op til hest smiley Så nej det er du ikke og din mor har ingen grund til at blive sur hvis du vægler at sælge ham dog skal du tænke på jo mere han kan jo mere kan du få for ham. og så kan du måske få en dygtigere hest? Nu når du så gerne vil frem i de høje klasser smiley
    Husk dette er kun hvad jeg selv ville gøre smiley

• #28   30. sep 2014 Det jeg mener med det at den uddannelse jeg tager tjener jeg gode penge.og ja jeg har en opsparing, men det er også lige meget for winaro bliver ved mig, og jeg har redet siden jeg var 8 og har redet mange forskellige heste og gør det stadig. Jeg ved hvad jeg gør smiley

Kommentér på:
Er jeg egoistisk?

Annonce