1.139 visninger
|
Oprettet:
Fleur Penter - Rising Valkyrie
16. apr 2008 Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
16. apr 2008 Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
I skoven med halsring {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg må spørge jer om et spørgsmål...
Hvad laver i på skovtur ? springer i gerne? rider i kun på stierne, eller kun i terrænet? laver i dressur øvelser mens i er ude? Jorde i hver eneste gang i rider ? FORTÆL FORTÆL
En typisk skovtur for mig involvere gerne spring og dressur øvelser, men også en masse ståen stille og bakning, hvilket jeg finder som enormt gode øvelser.
Jeg keder mig tit på tur, så jeg taler uhyggeligt meget med mig og hesten enjoy http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=237364
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Dog kan jeg godt finde på at stoppe op og bede ham lave lidt tricks, nogle øvelser eller noget andet. men når vi er i skoven er det for at slappe af og lege
apr 2008
Følger: 590 Følgere: 709 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.956
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Når jeg er i skoven foregår det fatisk bare mest som skridt tur, jeg bruger det meget til når hesten skal genoptrænes, for at udngå bare at skridte rundt og rundt på banen.
Nogle gange springer jeg selvfølgelig og ride "vildt" men jeg elsker nu bare det med at nyde naturen fra hesteryg og opleve naturens verden i et stille tempo.
Ud over at ride går jeg tit turer i skoven med hestene, for at vende dem til at være ude steder hvor man normalt er lidt ophidset, men uden at skulle være det
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
En skovtur for mig lige p.t. foregår først og fremmest bare stille og roligt fra jorden, så mine plage/ungheste kan vænne sig til terrænet og blive trygge ved at være ude på tur, inden de bliver så gamle, at vi skal igang med ridningen.
Efterhånden, som de bliver mere og mere afslappede og "ligeglade" med omgivelserne, kobler jeg små øvelser på i stop og gå frem, stille større krav til, at de skal gå pænt for slapt tov, træner overgange mellem skridt og trav, lader dem springe små forhindringer (der er små nok til, jeg selv kan springe over dem også) og går meget op og ned ad bakker for at træne balance og bygge muskler på.
Jeg forsøger, så vidt muligt, at holde alt i hestenes eget tempo, da jeg gerne vil have, de skal blive ved med at synes, det er sjovt og spændende at være på tur.
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
apr 2008
ja det her i videoen er også genoptræning med lange skridtperioder og gode galopturer jeg bruger typisk skoven til cardio træning og evt styrketræning med at skridte op at stejle bakker og springe
apr 2008
det er min egen private skov Så jeg møder ikke andre meget enig med din skovtursteori
nov 2008
Følger: 152 Følgere: 145 Heste: 5 Emner: 355 Svar: 1.950
Men da jeg fik ham for 5 mån. siden var han HELT rå og jeg ville gå en lille tur med ham, vå nåede ned for enden af grustien gården er på, ( ca. 20 meter) hvor vi så mødte en MEGET farligt husnummer og pony stejlede og løb hjem igen.... der skulle arbejdes!
Men så har vi gået en masse ture, først hvor jeg gik foran, fordi han var tryg der, også længere og længere hen mod skulderen og nu kan vi gå i cordeo side om side Når vi rider en lille tur ca. 30 min. mest 20 min. gælder det bare om han skal have en god oplevelse og at han skal slappe af!! Han vil meget gerne løbe STÆRKT! Men det får han ikke lov til så tit, engang i mellem sker det.
Men når vi går ture, er det gerne 2-3 timer også finder vi nogen gode bakker i skoven, tager de stier med terrænspring og løber over dem
Leger fange leg eller andet han syntes er sjovt!
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
Og så har vi nogle bestemte steder, som er gode "fart" strækninger, så der tager vi som regel en god galop
apr 2008
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det er forskelligt. som regel bare en hyggetur.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Jeg har en vej (meget stille) hvor vi bare går små ture og lærer ham ikke at sparke efter biler Generelt bare at være rolig selvom han kommer langt væk..
Så vi går stille frem og jeg vil ikke presse ham op til skoven hvis han så pludselig føler sig alene og panikker.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Sprang også gerne galopperede også..
Et sted var der et udtørret bæk lege, så der red jeg op og ned af siderne...
Dengang lavede vi ikke tricks så det var ikke aktuelt
Det var mere bare wuhuu ridning
iiih savner helt skovture
Det er lang tid siden... 4 år... suk...
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 70
feb 2009
Følger: 88 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 157
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Vi har ikke så meget skov at ride i, så når vi er på tur er det mest på asfalt ude på vejene osv..
Så der foregår det self. altid i skridt
Vi har dog et lille stykke skov, hvor vi har en sød lille galopsti, hvor man også kan trække lidt træstammer ud og springe over osv.
Derudover har vi (hvis man vil ride et stykke først) en galopsti, der nok er 1 km lang eller sådna noget - der elsker hestene bare at få lov at jorde derud af i fuld fart.
Vi har også en kæmpe stor bakke/"bjerg" agtig ting, hvor der er en masse forskellige stier op, der er forskelligt stejle osv. hvilket virkelig er god muskeltræning
Rider ALTID med bid i skoven - det er en regel på rideskolen
Desuden kunne jeg aldrig finde på at trække med min hest uden udstyr medmindre området var mit eget og lukket af, da jeg er klar over, at min hest er levende og kan blive forskrækket og følge sit instinkt og løbe - og jeg vil ikke risikere at hverken min hest, eller de mennesker den skulle møde i sin flugt eller lign. kommer til skade - synes det er dybt uansvarligt at gå uden udstyr eller kun med cordeo steder, hvor der færdes andre mennesker - også selvom jeg har haft heste jeg var sikker på jeg kunne gå med uden udstyr - for ja, det kan man sikkert 99,99 procent af gangene - men jeg vil ikke risikere noget :]
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 786
Men så kan jeg jo fortælle hvad jeg lavede med min gamle part hvor vi havde to store dejlige skove at ride i. Det var mest for at nyde naturen, ikke noget seriøs træning. Dengang vi red med bid skulle han konstant holdes tilbage i traven og i galoppen stak han af. Så der skulle bestemt ikke jordes i cordeo som vi var skiftet over til (medmindre vi kom forbi en græs/stubmark, så skulle han bare stoppes ved at jeg lænede mig frem og tog fat i grimen). Det var langsom galop over lange strækninger. Hvis vi kom forbi et lille (eller større) spring, skulle vi selvfølgelig lige prøve. Men det hele foregik ikke på ryggen, jeg havde ham løs hvor vi løb og legede. Vi trænede også lidt tricks.
Intet seriøst, jeg nød bare en afslappet hest, der nød en afslappet rytter og ligesom trådstarter, snakkede jeg enormt meget med mig selv og hesten.
Det kan slet ikke beskrives hvor meget jeg savner det kom tilbage til mig!
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 786
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
så det plejer at blive skridtture.
hvis vi er flere afsted plejer vi at tage en laaaaang galop i skoven og ved stranden. og så kommer der da engang imellem nogle dressur og springøvelser..
men som sagt - ofte bare skridttur, for at hesten har "fri"
feb 2008
Følger: 107 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 101 Svar: 2.874
Det foregår i skridt, trav og galop. For det meste uden sadel og i rebgrime Jeg går også tit med ham i cordeo. Plejer bare ikke at trække ham som sådan. Så løber vi lidt rundt, springer og laver måske lidt tricks, samt stopper og græsser
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 54
I skoven med halsring
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside