{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

I skoven med halsring {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg må spørge jer om et spørgsmål...

Hvad laver i på skovtur ? springer i gerne? rider i kun på stierne, eller kun i terrænet? laver i dressur øvelser mens i er ude? Jorde i hver eneste gang i rider ? FORTÆL FORTÆL smiley

En typisk skovtur for mig involvere gerne spring og dressur øvelser, men også en masse ståen stille og bakning, hvilket jeg finder som enormt gode øvelser.

Jeg keder mig tit på tur, så jeg taler uhyggeligt meget med mig og hesten smiley enjoy http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=237364

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I skoven med halsring
  • #1   18. mar 2011 En typisk skovtur for mig inkludere alt der lige falder mig ind. for det meste er det bare leg med Dino. Han går jo løs også løber vi og leger og hvad han nu vil :')

Dog kan jeg godt finde på at stoppe op og bede ham lave lidt tricks, nogle øvelser eller noget andet. men når vi er i skoven er det for at slappe af og lege smiley

• #2   18. mar 2011 nice smiley hvad skov har i at gå i egentligt?

• #3   18. mar 2011 puhaaa kan godt mærke at det er lang tid siden jeg har redet, får helt lyst til at ride når jeg ser din video.

Når jeg er i skoven foregår det fatisk bare mest som skridt tur, jeg bruger det meget til når hesten skal genoptrænes, for at udngå bare at skridte rundt og rundt på banen.
    Nogle gange springer jeg selvfølgelig og ride "vildt" men jeg elsker nu bare det med at nyde naturen fra hesteryg og opleve naturens verden i et stille tempo.
    Ud over at ride går jeg tit turer i skoven med hestene, for at vende dem til at være ude steder hvor man normalt er lidt ophidset, men uden at skulle være det

• #4   18. mar 2011 Hyggelig video. smiley

En skovtur for mig lige p.t. foregår først og fremmest bare stille og roligt fra jorden, så mine plage/ungheste kan vænne sig til terrænet og blive trygge ved at være ude på tur, inden de bliver så gamle, at vi skal igang med ridningen. smiley

Efterhånden, som de bliver mere og mere afslappede og "ligeglade" med omgivelserne, kobler jeg små øvelser på i stop og gå frem, stille større krav til, at de skal gå pænt for slapt tov, træner overgange mellem skridt og trav, lader dem springe små forhindringer (der er små nok til, jeg selv kan springe over dem også) og går meget op og ned ad bakker for at træne balance og bygge muskler på. smiley

Jeg forsøger, så vidt muligt, at holde alt i hestenes eget tempo, da jeg gerne vil have, de skal blive ved med at synes, det er sjovt og spændende at være på tur. smiley

• #5   18. mar 2011 KOngelunden smiley Han står jo ved amager :o) 1,5 km fra stranden, det er bare virkeligt lækkert smiley

• #6   18. mar 2011 Nu træner vi rigtig meget at gå pænt og ikke lave numre, så det går der meget tid med xD Men vi træner meget bak, frem, sidebevægelser, cirkellege, tricks og indimellem laver vi slangegang på stierne eller volter smiley

• #7   18. mar 2011 fæhest

ja det her i videoen er også genoptræning med lange skridtperioder og gode galopturer smiley jeg bruger typisk skoven til cardio træning og evt styrketræning med at skridte op at stejle bakker og springe smiley

• #8   18. mar 2011 Mette L

det er min egen private skov smiley Så jeg møder ikke andre smiley meget enig med din skovtursteori smiley

• #9   18. mar 2011 Da min kun er 3, snart 4 er jeg først for 2 mån. siden begyndt og ride ture og KUN sammen med en støtte pedagog til min pony smiley
    Men da jeg fik ham for 5 mån. siden var han HELT rå og jeg ville gå en lille tur med ham, vå nåede ned for enden af grustien gården er på, ( ca. 20 meter) hvor vi så mødte en MEGET farligt husnummer og pony stejlede og løb hjem igen.... der skulle arbejdes! smiley
    Men så har vi gået en masse ture, først hvor jeg gik foran, fordi han var tryg der, også længere og længere hen mod skulderen og nu kan vi gå i cordeo side om side smiley Når vi rider en lille tur ca. 30 min. mest 20 min. gælder det bare om han skal have en god oplevelse og at han skal slappe af!! Han vil meget gerne løbe STÆRKT! Men det får han ikke lov til så tit, engang i mellem sker det. smiley
    Men når vi går ture, er det gerne 2-3 timer også finder vi nogen gode bakker i skoven, tager de stier med terrænspring og løber over dem smiley
    Leger fange leg eller andet han syntes er sjovt! smiley

• #10   18. mar 2011 Har ikke rigtig nogen skov at ride i lige pt. (det får vi til juni! :D), - men vi rider i Hedeland. Vi rider mest på tur, og lidt sjældnere på bane. Så på vores ture bliver der også lavet lidt forskellige øvelser og seriøse ting.. Rider alle gangarter, og vekslende tempo, nogle gange ture med gode bakker (de par bakker der nu er i Hedeland).. Der er ikke nogle spring derude, - men hvis det var en skov med natur-spring havde vi gerne sprunget over dem smiley I Hedeland må man kun ride på den anmærkede sti (skod!), - så vi rider på stierne smiley Var det en skov, havde vi også redet rundt i terrænet..
    Og så har vi nogle bestemte steder, som er gode "fart" strækninger, så der tager vi som regel en god galop smiley

• #11   18. mar 2011 nice nok bamse smiley

• #12   18. mar 2011 Hyggeligt. smiley

Det er forskelligt. smiley som regel bare en hyggetur.

• #13   18. mar 2011 Ih jeg savner at have en skov!
    Jeg har en vej (meget stille) hvor vi bare går små ture og lærer ham ikke at sparke efter biler smiley Generelt bare at være rolig selvom han kommer langt væk..
    Så vi går stille frem og jeg vil ikke presse ham op til skoven hvis han så pludselig føler sig alene og panikker.

• #15   18. mar 2011 Da jeg "havde" en skov, øvede jeg slalom imellem stammerne og tit lidt off roading, hvor jeg skulle stole på min hest og han skulle stole på mig..
    Sprang også gerne galopperede også..
    Et sted var der et udtørret bæk lege, så der red jeg op og ned af siderne...

Dengang lavede vi ikke tricks så det var ikke aktuelt smiley
    Det var mere bare wuhuu ridning smiley

iiih savner helt skovture smiley
    Det er lang tid siden... 4 år... suk...

• #16   18. mar 2011 super fin video.......jeg rider altid i skov-bruger skoven som min bane....leger og laver div. øvelser...og tager da også gerne en jorder...

• #17   18. mar 2011 Plejer bare at ride rundt i skridt, trav og galop, men syndes også det er sjovt at ride hurtigt rundt og lave en masse sjove forlystelser smiley Har også stået på stub inde i skoven sprunget lidt smiley Det var dog med min gamle pony har en ung hest som jeg lige nu bare træner stille og roligt, men så snart jeg kan styre ham bedre oppe fra så skal vi helt klart ud i skoven og lave en masse sjove ting ;D Ud og jorde i både skov og på mark! smiley

• #18   18. mar 2011 Tjah, når man ingen bane har (haft) så har man jo været nød til at lave alt i naturen smiley

• #20   18. mar 2011
    Vi har ikke så meget skov at ride i, så når vi er på tur er det mest på asfalt ude på vejene osv..
    Så der foregår det self. altid i skridt smiley
    Vi har dog et lille stykke skov, hvor vi har en sød lille galopsti, hvor man også kan trække lidt træstammer ud og springe over osv. smiley
    Derudover har vi (hvis man vil ride et stykke først) en galopsti, der nok er 1 km lang eller sådna noget - der elsker hestene bare at få lov at jorde derud af i fuld fart.

Vi har også en kæmpe stor bakke/"bjerg" agtig ting, hvor der er en masse forskellige stier op, der er forskelligt stejle osv. hvilket virkelig er god muskeltræning smiley

Rider ALTID med bid i skoven - det er en regel på rideskolen smiley
    Desuden kunne jeg aldrig finde på at trække med min hest uden udstyr medmindre området var mit eget og lukket af, da jeg er klar over, at min hest er levende og kan blive forskrækket og følge sit instinkt og løbe - og jeg vil ikke risikere at hverken min hest, eller de mennesker den skulle møde i sin flugt eller lign. kommer til skade - synes det er dybt uansvarligt at gå uden udstyr eller kun med cordeo steder, hvor der færdes andre mennesker - også selvom jeg har haft heste jeg var sikker på jeg kunne gå med uden udstyr - for ja, det kan man sikkert 99,99 procent af gangene - men jeg vil ikke risikere noget :]

• #21   18. mar 2011 Nøøj jeg savner at have en skov at ride i. Der hvor jeg rider nu er der kun en ikke særlig stor selvplantet skov. Den blev plantet for 2-3 år siden så træerne er stadig små og stierne er af græs. Så der er desværre ikke den typiske skov atmosfære smiley skovture gør jeg mig ikke så meget af endnu med min part.

Men så kan jeg jo fortælle hvad jeg lavede med min gamle part hvor vi havde to store dejlige skove at ride i. Det var mest for at nyde naturen, ikke noget seriøs træning. Dengang vi red med bid skulle han konstant holdes tilbage i traven og i galoppen stak han af. Så der skulle bestemt ikke jordes i cordeo som vi var skiftet over til (medmindre vi kom forbi en græs/stubmark, så skulle han bare stoppes ved at jeg lænede mig frem og tog fat i grimen). Det var langsom galop over lange strækninger. Hvis vi kom forbi et lille (eller større) spring, skulle vi selvfølgelig lige prøve. Men det hele foregik ikke på ryggen, jeg havde ham løs hvor vi løb og legede. Vi trænede også lidt tricks.
    Intet seriøst, jeg nød bare en afslappet hest, der nød en afslappet rytter smiley og ligesom trådstarter, snakkede jeg enormt meget med mig selv og hesten.
    Det kan slet ikke beskrives hvor meget jeg savner det smiley kom tilbage til mig!

• #22   18. mar 2011 Hov, jeg glemte helt at vi havde en stejl bakke der ikke var så forfærdelig lang, som der altid skulle jordes op af smiley Der stoppede hesten selv for enden så det var bare perfekt smiley

• #23   18. mar 2011 når jeg rider i skoven er det mest for at give hesten fri fra ridehallen :o)
    så det plejer at blive skridtture.
    hvis vi er flere afsted plejer vi at tage en laaaaang galop i skoven og ved stranden. og så kommer der da engang imellem nogle dressur og springøvelser..

men som sagt - ofte bare skridttur, for at hesten har "fri" smiley

• #24   19. mar 2011 Jeg rider for det meste i skoven, da hverken mig eller min part bryder os specielt meget om dressur, og man jo ikke kan springe hver dag smiley Så de fleste af ugens dage står den på skovtur.
    Det foregår i skridt, trav og galop. For det meste uden sadel og i rebgrime smiley Jeg går også tit med ham i cordeo. Plejer bare ikke at trække ham som sådan. Så løber vi lidt rundt, springer og laver måske lidt tricks, samt stopper og græsser smiley

• #25   22. mar 2011 Jeg har ikke rigtig været på tur siden min hest blev kørt ned af en traktor med vogn mens jeg sad på ryggen af den. Men da jeg gjorde, var det gerne en god lang tur, jeg havde lidt forskellige ruter, men det var alt fra bakker, grusveje og asfalt veje, vi mødte andre hest og køer. gerne nogle dejlige lange galopture, hvor hesten fik lov til at strække ud (: Der hvor vi stod først og står nu med en anden hest, har vi en skov, med ridestier som er lavet specielt til os ryttere, der er bakker osv. vi kommer om ved får og "farlige" wrap baller, som ikke er hentet hjem endnu osv (: rigtigt landbrugsland i skoven, det er så hyggeligt (: og alle stier kan kombineres så vi rider på kryds og tværs. Nogle gange endte vi på asfalt veje og skridtede langs bilerne (: Men jeg farer sammen og bliver virkelig bange når jeg hører en bil, især en traktor /: men jeg elsker at ride ture, så jeg er glad for vi har de stier i skoven, hvor man har mulighed for at undgå bilerne (:

Kommentér på:
I skoven med halsring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce