{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Muk {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min pony har lige fået muk og er i behandling.
Sad så og tænkte over hvorfor, og så er det at mit bedste bud er, at han spiser halmen i hans boks og derfor næsten kun står på lort.
Kan det skyldes dette og er der nogle der har et bud på hvad jeg kan gøre?
På forhånd tak.
Mille

Ps. Han for ikke for lidt mad, han er tværtimod lidt for rund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muk
  • #1   3. mar 2011 Ja, det kan helt sikkert godt komme af det lort han står på!!

    Her er et lille tip:
    Hesten skal have tyggemateriale næsten konstant dvs. er der ikke mere halm den næste morgen, så prop noget mere i boksen.

    Prøv at srtø med halm og så put hans hø/wrap i et hønet med SMÅ masker, så har han noget at tygge på meget længere tid, end hvis han har fri adgang konstant.

    Men den bedste idé må i mine øjne være at skifte strøelse !! Prøv tørv og træpiller i stedet - så står han ikke i fugt og får derved ikke muk af den grund! Han kan dog få det på folden, specielt hvis det er mudret.



  • #2   3. mar 2011 Hejsa, du kan også lade ham stå på spåner, det suger meget.

    Mvh
    Bettina


  • #3   3. mar 2011 Vi har faktisk et hø net som også bruges så, men i har nok ret bør nok skifte strøelse.
    Tak for hjælpen.


  • #4   3. mar 2011 det er pga af fugt at den får muk smiley

  • #5   3. mar 2011 muk lever rigtig godt i fugtige omgivelser så pas på med at lukke hesten ud hvor der er mudret, og vand gør det os rigtigt godt for muk at overleve. så hold området tørt og rent og den er jo i behandling så bar bliv ved så skal det nok gå vaek men det er svaert at komme af med og det kan hurtigt komme igen... er ihvertfald mine erfaringer... held og lykke:)

    mvh. natasja.


  • #6   3. mar 2011 Det kan sagtens være derfor. Vis du vasker ham meget lige der hvor det er kan det også vaære derfor. Vi har også en pony der får det næsten hele tiden men det er fordi gamle ejer har vasket hende med noget shampoo som hun ikke kunne tåle:( Vi smøre med noget blå salve fra Blue Horse et par dage smurt med det også er det væk:D Så smøre vi hende også med noget som kan holde det nede.

  • #7   3. mar 2011 Altså klokker kan også være årsagen eller dårlige forhold på folden smiley

  • #8   3. mar 2011 jeg er godt tilfreds med at min har træpiller som bund, netop fordi hun er en lille gris,( og så har nogen det problem med at de har en lidt ulækker bund hvis de har halm og er en lille gris smiley ) og så har min en halm pose og for hø/wrap ved siden af, så hun faktisk har noget at spise næsten hele tiden uden at hun for, for meget, da det tager længere tid at spise fra posen af smiley

    og rigtig nok hvad Karoline G fortæller en hest har bedst af at tygge "konstant" (forstå mig ret ) da en hest kun danner spyt når den spiser smiley



  • #9   3. mar 2011 ok tak for hjælpen. Er der nogle der ved om krokodille olie virker mod muk?

  • #10   4. mar 2011 Jeg var til World Cup sidste weekend, hvor jeg talte med en forhander af krokodilleolie. Jeg spurgte også til, om det virkede på muk, men han sagde, at det ikke var det bedste til det pga. hårene. smiley

  • #11   5. mar 2011 Mit råd er at sidde ham på spåner ..
    Da de ikke har få godt af alt for meget halm i maven .. (:


Kommentér på:
Muk

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce