1.166 visninger
|
Oprettet:
Muk, muk og atter muk {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle jer med Koldblods racer
Jeg har en Irish Cob som døjer helt vildt med muk.
Han har fået klippet sokkerne, så det ville være nemmere at behandle.
Jeg har brugt/bruger Kovaline og Staldren muksalve, uden den helt store virkning.
Hvad bruger i? Som virker!
Han smadre hans baghove fuldstændigt, fordi han sparker i gulvet fordi det klør.
Glæder mig til at se hvad i har gode erfaringer med!
okt 2008
Følger: 14 Følgere: 31 Heste: 10 Emner: 191 Svar: 699
Jeg har brugt BlueHorse Shinhealer og det virker også på dette (holder det i det mindste væk) men det er et værre arbejde.
Jeg har prøvet at give hende en Zink kur (der skal være kobber i, så hesten kan optage zinken). Det giver man hver dag i 3 uger og det virkede utrolig godt på min. Dog 2-3 uger efter behandlingen, begyndte det at klø igen - og så kunne man starte forfra.
Zinken hjælper ikke decideret på muggen, men det styrker hestens immunforsvar
jul 2015
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 276
jan 2015
Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
Du skal have dyrlægen ud og give ham behandling mod dette.
Min vallak havde samme symptomer som din og ligeså har/havde en ny hest i stalden. Efter behandling 2x indsprøjtning med 14 dages mellemrum har der intet været.
Dog skal du have behandlet mukken samtidig for ikke at mindske risikoen for endnu et mideangreb.
Jeg giver med god effekt to gange årligt en microvital kur og ekstra zink.
Men allerførst skal du have fat i dyrlægen.
jul 2015
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 126 Svar: 379
men barok pinto hoppe har skab mider og hun er i behandling for det nu da det kom igen anden gang
hun havde kort efter jeg fik hende hjem i januar en omgang syge ben dyrlægen mente ik det var skab
men da hun fik det her anden gang bad jeg dem tage en prøve og det har vist skab mider
og det kom nemlig igen grundet at det var forkert behandl da de ikke troede det var det men bare muk/svamp første gang
du er velkommen til at sende mig en pb med billeder så kan jeg se om det ligner det min har
aug 2011
Følger: 55 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 135
apr 2010
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 15 Emner: 6 Svar: 690
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Det behandler indefra, og synes det var ret effektivt.
Da jeg startede op, stod hun (desværre) stadig i 20 cm mudder.
Det eneste jeg gjorde i perioden, var at skylle ben og holde hårlængden nede.
Hvis du køber det i UK, er det ret billigt, efter pundet har fået et ordenlig nyk ned.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 55 Heste: 7 Emner: 23 Svar: 320
mar 2013
Følger: 14 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 88 Svar: 170
Muk, muk og atter muk