968 visninger
|
Oprettet:
Muk {{forumTopicSubject}}
Hej hvad gør i jer med heste som døjer med muk hver vinter på de meget våde dage ??
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
dec 2011
Følger: 46 Følgere: 3 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 30
Men fik afvide han skulle helst være tør altid så jeg ikke provokerede det hele tiden ??
Så ville høre jer andre hvad i gjorde med jeres heste med hensyn til fold og andet
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Min havde muk på et tidspunkt, hun blev vasket hver dag i lunken mediscrub opløsning, tørret godt og fik smurt zinksalve på.
Men det kan jo være det ikke er muk men skabsmider i stedet for, hvis det spreder sig op af benene og hesten virker irriteret er det en mulighed også.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Zink kur plejer at hjælpe.
Jeg ville kun holde hesten inde hvis det var så slemt, at den var halt og decideret påvirket af det. Hvis hesten konsekvent får muk hver vinter, så må man sætte ind og finde et opstaldningssted ( eller lave en løsning hvor man er ) hvor hesten ikke ender med at stå i mudder. Samt være opmærksom på fx zink i hestens kost.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Og så se på dine vinterfolde med kritiske øjne.
Hvad kan du gøre for at muddersikre?
Hvad med at grave mudder af og lægge træflis eller knust beton ud?
Skal der drænes??
Hvis du kender årsagen, så kan du også finde løsningen.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Ved slemme angreb vil jeg sige dyrlæge.
Den resterende blandning kan holde sig 1 år i lukket beholder.
En flaske Skin koster 299 kr.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
dec 2011
Følger: 46 Følgere: 3 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 30
Min hest mangler ikke noget i følge blodprøver
Så kan ikke fodre/ give tilskud ud af det
Han er en meget følsom hest med hvide ben
Fik Dyrelæge ud og han sagde muk
Jeg fik noget jeg skulle smøger med og er englig osse væk nu... meen så snart jeg stopper bom så er det der igen et nyt sted ?? det ikke voldsomt da jeg jo er opmærksom på det
Det englig ikke fordi han står i mudder der er kun mudder ved ledet når han skal ind og ud
Hans boks er helt ren og tør og står i træpille/spåne boks
Der bliver fjernet tis og lort hverdag
Men og skal smøger ham hverdag på alle fire ben ??
Systes ikke jeg har hørt andre gøre det ikke hele vinteren hver vinter
Var kun for og høre jer andre hvad pokker i gør og om jeres osse får det hver vinter
jun 2011
Følger: 32 Følgere: 37 Heste: 4 Emner: 47 Svar: 387
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Tror måske det med zinksalve eller babypudder er en god idé....
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Det er vigtigt at holde benene tørre, men muk kan altså også godt komme selvom jorden er tør og der ikke er mudder, det er et helvede..
Vi har, for første gang nogensinde, muk i stalden hvor jeg står i, efter en hest har været i ridning. Vi vasker ben hver dag når de kommer ind, først i rent vand, derefter i sæbespåner. Så bliver benene tørret med håndklæder og når benene er helt tørre, så bliver de smurt med noget savle fra dyrelægen. De bliver også smurt om morgenen.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Muk