tæt knyttet {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
ville lige fortælle om en oplevelse jeg havde med mine heste for noget tid siden.
Jeg har i en del år trænet meget løs med min hoppe og indlært signaler til at dreje, stoppe og starte. Dem har jeg så prøvet at overføre på min vallak- og han klarer det egentligt meget fint i forhold til hvor meget jeg har trænet ham i det.
Anyways. Jeg har så begge heste løs i ridehuset og de går sammen og jeg giver dem så hvert sit signal- som så bør skille dem på midten og de går hver sin vej, dette sker også og da jeg ved at hoppen adlyder, ligger jeg al fokus på vallak- men idet han opdager at hoppen går en anden vej end ham, og mit kropssprog blokere vejen til hende, bliver han simpelthen så frustreret at han sætter i galop på stedet og så bukker og stejler han hele vejen over til hende....
Jeg vidste godt at han var meget knyttet til hende, men syntes bare det er ekstremt, vi snakker altså maks 10 meter imellem dem.
Så tror i at det er det at mit kropssprog blokerede vejen for ham, der udløste hans reaktion?? Han er normalt en rimelig "nede på jorden" type hest...
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Jeg kigger med
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.388
men det kunne jo være en anden havde en anden ide, men det virker dog ikke som om at der er så mange herinde, som træner flere heste på samme tid..
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Jeg tænker, at de skal være vant til at træne sammen og lave synkron øvelser før man beder den om forskellige ting og at man så starter med små ting, som at stå langs hinanden i en 69ér
at den ene hest bevæger sig om den anden osv
hvad tænker I?
Det er jo ikke umuligt, men måske et spørgsmål om shaping?
tæt knyttet
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside