Alt for tæt knyttet? Skille ad? :D {{forumTopicSubject}}
Hejsa Folkens
Jeg har 4 heste, hvoraf de 2 store har været inde sammen her i en uges tid, da den største af dem, har haft en skade og dermed ikke må komme ud, også blev den anden nødt til at være inde sammen med den, men nu hvor jeg skal gå med hende, kan jeg overhovedet ikke komme nogen vegne, da de bare er blevet så utrolig sammenknyttet.
Jeg har altid kunnet gå over på ridebanen med hende, men nu kan jeg knap nok komme hjemmefra. Den anden hest, kan godt være alene, den kan jeg godt tage med, men den skadede hest, er simpelthen blevet så afhængig.
Så mit spørgsmål er bare, hvad og hvordan I ville gøre for at skille dem af? Altså de skal stadig være sammen, men det kunne bare være rart at kunne ride hende uden, at den anden skal med, når hun bliver rask
Håber I forstår min forklaring, ellers må I da lige skrive
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Kaldes seperationsangst :o)
I hestens hoved er det livsfarligt at blive ladt alene.
Ville øve det i få min af gangen. Være væk få min ( måske bare lige vende en tur ude på gårdspladsen ) og så gå tilbage. Også langsomt gå længere og længere væk.
Og altid stoppe inden hesten bliver bange,
Det kræver tid og tålmodighed!
maj 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 83 Svar: 2.048
Men jeg tænkte på, og det ikke kunne være en god ide, at tage en anden hest med, som hun ikke er nær så tæt knyttet til? Også senere måske tage en med, som hun ikke rigtig er sammen med (naboens hest). Også vender hun sig jo stille og roligt, til at det ikke kun er den anden hest, der kan bruges?
Mange tak for svarene
sep 2007
Måske - men hesten skal jo stadig lære at det er ok at være alene :o)
Hvis den er sammen med en anden hest lære den det jo ikke.
maj 2009
Også til sidst, at hun så småt kunne komme på små ture alene i starten?
sep 2007
Seperationsangst handler jo om små bider, hvor man ikke presser hesten til den eksplodere. Men starter med fx. kun 50meter, så 100meter væk osv.. Over lang tid.. Ikke gå fra 50 - 2km fra den ene dag til den anden..
maj 2009
aug 2007
Følger: 84 Følgere: 85 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 455
Jeg har også en hoppe som er fuldstændig tosset med en af de opstaldede heste herude. Hvis de går på fold sammen bliver min hoppe helt tosset i hovedet, hvis man fjerner den opstaldede hest.
Jeg har valgt at lade dem gå hver for sig (self. har de begge andre heste at gå med på folden) og det har hjulpet på min hoppe
Alt for tæt knyttet? Skille ad? :D