{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund.... tænder
  • #2   17. jan 2011 Det er vigtigt at holde hundens tænder rene, vi bruger en lille fingerhandske agtig ting, som hedder en tandbørste, da de fleste hundetandbørster af dem med skafter på er for store til vores hundes mund.
    Mand kan også få hundetandpasta.
    Hvis de ikke får børstet tænder kan de få tandsten og tandkådsbetændelse, og det kan der ikke gøres noget ved(findes skræmmebilleder ved de fleste dyrlæger)

• #3   17. jan 2011 okay tusind tak for svarene, men kan man godt bruge helt almindeligt tandpasta bare det ikke er stærkt? smiley

• #4   17. jan 2011 Jeg ville ikke gøre det, men ved det ikke.

• #5   17. jan 2011 Vi holder tandsten nede med kødben hver dag og dental stick's, men børster dem ALDRIG....

• #6   17. jan 2011 Man skal ikke bruge menneske-tandpasta nej. Almindeligt tandpaste må ikke sluges i ret store mængder, og det kan ikke undgåes når det er hunde der børstes tænder på.

Det er i øvrigt ikke rigtigt at der ikke kan gøres noget ved tandsten mm -hunde kan få renset tænder hos dyrlægen. men dette kræver at den kommer i narkose, og det er self helt klart en fordel at undgå at det overhovedet bliver nødvendigt.

Mine får nu ikke børstet tænder -de får et gnaveben med jævne mellemrum istedet. "naturlig tandpleje" kan man vel kalde det;o)

Oftest er det ikke nødvendigt at børste tænder på hunden, men nogen hunde (af en eller anden grund er det særligt udbredt blandt små hunde) kan ikke holde tandsten væk bare ved at få gode ting at tygge i, og så må man jo hjælpe dem med tandbørstning

• #7   18. jan 2011 Michelle W: Ja, det lyder meget fornuftigt, jeg syntes også det var lidt mærkeligt, at det er "normalt" at børste tænder - selv fortrækker jeg også at give et godt ben til dem så de kan tygge i det smiley

• #8   18. jan 2011 Det kan være smart nok at børste tænder på sin hund, men brug en babytandbørste eller andet der er meget blødt. Jeg børster en gang i mellem tænder på min hund, selvom hun også for masser af bidepinde, dentalsticks, okseben osv. Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at undgå at dyrlægen skal ordne tænder på hunden, da hunden oftest så skal i nakose, og det vil jeg undgå for hver en pris - der er altid en risiko ved fuldnakose af en hund (selvfølgelig også for mennesker)

• #9   18. jan 2011 Hvis man vil børste tænder på hunden nytter "engang imellem" ikke noget.
    Skal det have en effekt, er det noget der skal gøres mindst 2-3 gange ugentligt (gerne mere), ellers kan det være lidt ligegyldigt;o)

• #10   18. jan 2011 Tak for alle svarene alle sammen, men hjølper det hvis man bare bruger en tandbørste og vand - prøvede med vand og tandbørste på min hund igår, og underligt nok var jeg parat til at kæmpe og kæmpe, men tværtimod, den syntes det var helt sjovt at få ordnet bisserne smiley

• #11   18. jan 2011 Ulle ja det er nok..
    Michelle det har du ret i, men det kommer jo an på hvad man ellers gør smiley
    Hvis man ikke gør noget som helst såsom ikke at give hårde ben osv, så har du 100 % ret..

Kommentér på:
hund.... tænder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce