{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Svært med den skadet lånehest! :( {{forumTopicSubject}}

Det ligger sådan, at jeg i slutningen af september, er oppe og prøve den unge fjordhoppe, som jeg evt. skal låne, som har gået på sommergræs noget tid.

Det klikker, og jeg henter hende i starten af oktober.
Efter 14 dage starter vi til undervisning, og min underviser siger med det samme, hun går mærkeligt.
Hun mente der var noget galt, men sagde at jeg burde træne 2 uger, for kunne også være hun lige skulle igang igen, men der skulle være forbedring efter den periode træning.

Slet ingen forbedring! - tværtimod. Hun bliver mere modvillig, og begynder at stå mere uroligt ved opsadling.

Får hende så til en dygtig massør, der med det samme kan fortælle om en meget gammel skade i ryggen og krydset, og den er helt galt.
Hun skal behandles med intensiv træning og øvelser, og en masse massage + hovene skal rettes til anden stilling.

Ejeren engagere sig ikke, og virker ikke til at ville ofre bare en smule penge på det, og bare tror jeg bare klare det.

Hun lovede højt og helligt på at hoppen var tjekket ved en dyrlæge, efter at tidligere låner har haft samme problemer, med at hun ikke kunne gå ordenligt med benene og ryggen slet ikke fungerede. Det passer åbenbart ikke.

Nu står jeg så, og har sagt kontrakten op. Selvom jeg holder meget at ponyen, så har jeg ikke de ekstra penge til massage og planen var jo heller ikke, at jeg skulle til at bruge meget tid på at træne de først 9-12, før jeg kan begynde at træne rigtig med hende. Og hun hoppen kan ingenting i forvejen og kender heller ikke rigtig til signalerne fra sæde og benene.

Jeg laver øvelserne, men kan ikke tage mig sammen til at ride. Ikke så meget fordi jeg ikke vil, men det er bare så hårdt psykisk for mig, fordi jeg ved, at jo mere tid jeg er sammen med hoppen og flere kræfter jeg bruger på hende, jo mere kommer jeg til at føle for hende, og det bliver bare sværere og sværere, så at skulle give slip, når vi når opsigelsesfristen. smiley
Har flere gange planlagt at skulle ride, og samtidig har jeg jo aftalt med min veninde at vi skulle ride sammen, og ved hvor meget hun nyder at ride sammen med mig, men har svigtet på hesten og min veninde flere gange, fordi jeg er bange for at knytte mig mere.
Har så dårlig samvittighed, for egentlig burde jeg ride mere (har dog været på prøve ved en læreplads i 10 dage og der har været sne, så mulighederne var samtidig små).

Er ude af mig selv, for lige siden jeg startede i april med undervisning og ridning for alvor, har det ikke kørt på nogen måde, fordi jeg har haft utrolig mange elevheste og skiftet ud hele tiden af mange grunde, og ridelære der ikke kan undervise, og nu er jeg uheldig med min lånehest, som skulle gøre at jeg i det mindste havde en permanent hest.

Ved ikke om jeg bare skal droppe alt ridning foreløbig, selvom jeg ved jeg kommer til at savne at ride og jeg vil jo egentlig rigtig gerne videre og lære, men hvis mit uheld fortsætter.
Har overvejet at søge part på den elevhest jeg havde det bedst med at ride, og så tage den der fra, men der skal man have undervisning, og der er kun en underviser, og det var min første som jeg ikke lærte noget af i 4 måneder, og så er priserne kanon dyre, så det ved jeg ikke om det er værd.... Jeg er så forvirret, og ved ikke hvad jeg vil og ikke vil. Er bange for at det fortsætter med at være noget forbandet l*rt!

Det blev lidt langt, men måtte ud med det.
Håber nogle kan hjælpe mig at komme med nogle meninger.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært med den skadet lånehest! :(
  • #1   11. dec 2010 Syntes du skal blive ved med at kæmpe, syntes du skal få en ny lånehest og så stå med den der hvor du helst vil stå (;

• #2   11. dec 2010 Jeg har endda flere tilbud om flere låneheste, og også ved en jeg har lånt en pony af før, som har 2 haflingerhopper jeg må vælge imellem, men tror ikke jeg magter i min sjæl, at skulle knytte mig til en hest igen, som jeg ved skal hjem på et tidspunkt. smiley
    Har overvejet, at finde ud af, om det er muligt at slippe for undervisning på den part på rideskole-hesten som jeg er glad for, for den står jo fast der, og så der det lidt mindre at tænke på en hest der ikke er ens egen.

• #4   11. dec 2010 Problemet er, at jeg har ikke de store muligheder for at komme rundt. smiley Ellers havde det været en mulighed.

• #5   11. dec 2010 Du skal jo ud til den part du vil have nu ?
    - Det gør jo ingen forskel om det er en rideskole pony eller en privat pony? (;

• #6   11. dec 2010 Det er en god cykelafstand, hvor imod at rigtig mange der har hest i min lille by, ligger lige langt nok ude af byen til cyklen. smiley Så jo, det skal være overkommeligt, og så man ikke spilder aaaaalt for meget tid på turen frem og tilbage.

• #7   11. dec 2010 Du kan finde mange privat heste rundt omkring dig sikkert?

• #8   11. dec 2010 Har prøvet... smiley Nogle vil ikke have part, andre har ungheste (er også nød til at være realist) og andre er for langt væk. Det er bare en lille by, hvor alle kender alle og man ved hvem der er har heste.

• #9   11. dec 2010 Har du overvejet at få din helt egen hest? Med alle de penge du spendere i forvejen, var de måske bedre givet ud på din egen? Så kan du også gøre lige præcis som det passer dig med den og du har ikke tanken om at den skal et nyt sted hen før du evt selv ønsker at sælge eller den kommer på de evige græsmarker?

• #10   11. dec 2010 Jo, har tænkt på at købe min egen, men har sagt til mig selv, at jeg ikke ser nogen grund til at købe en hest, før det er drømmehesten jeg finder + plus at jeg først er ved at spare op.

• #11   16. dec 2010 du skal da ikke have dårlig samvittighed over at du ikke rider den, tværtimod!!! den har ondt, så skal du selvfølgelig ikke ride den. smid en annonce eller flere rundt omkring hvor du kan om at du søger part. ellers indstil ridningen indtil du har sparet op og finder drømmehesten smiley man kan jo også låne en hest med forkøbsret. så skal du bare sikre dig den er sund og rask. og så lav en fair kontrak og aftale smiley det er ikke så svært.
    hvis jeg var dig ville jeg nok indstille ridningen eller ride få gange om ugen på noget, og så bruge tiden på at arbejde så du hurtigt får sparet penge sammen til din egen smiley

Kommentér på:
Svært med den skadet lånehest! :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce