minder om død hest = svært med den ny? {{forumTopicSubject}}
Synes det er så pokkers svært, jeg har det så dåligt med det hele. Det eneste jeg bare gerne vil, vil mere end noget andet er at ride, træne, springe, gallopere, løbe, åårrrrrh, bare være til hest.
Men hver gang jeg træner, bare overvejer at træne/lave noget med Giza går det hele i stå. Jeg sammenligner, forveksler, fortæller folk at når nu Ness' kunne, så kunne Giza også og bla bla bla ..
Men hver gang bliver jeg skuffet. Giza er jo ikke Ness', så forstå det dog Ditte! Hun kan aldrig blive som hende, gå som hende, vrinske som hende, aldrig nogensinde.
Giza er helt fantastisk lige netop som hun og KUN hun er, hun har kæmpe potientiale og frisk, glad og alt det der, men på hendes måde. En ny måde jeg skal forholde mig til, en måde jeg skal lære at holde af og være glad for.
Jeg sidder ofte på mit værelse, fordi jeg er ''bange'' for at blive overvældet af negative følelser hvis jeg bevæger mig over i stalden, kigger ud af vinduet på folden, eller sætter mig op og rider en tur.
.. selvom det så inderligt i mig er det jeg allerehelst vil?
Hvorfor pokker kan jeg ikke?
Hvad skal der til for at jeg kan glemme hende?
- jeg vil helst ikke have at folk skal have medfølelse med mig, da jeg efterhånden har erfaret at det kun bliver værre når jeg for det.
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Jeg kender din situation rigtig godt - og jeg tacklede det sådan her:
Jeg ændrede min tankegang fra at opfatte min nye hest som en erstatning for den gamle hest. Jeg begyndte at tænke på dem som to forskellige individer - aldrig sammenligne dem, aldrig drage paraleller, men altid sige gamle gjorde sådan og nye gør sådan, i stedet for at sige, hvorfor gør nye ikke lige som gamle ? Men vigtigst af alt - så tog jeg mit fotoalbum med billeder fra gode stunder med den gamle hest med i stalden, og så dem igennem og tale, grinte, græd og tudede sammen med mine veninder fra stalden. det lettede helt enormt og hold op, hvor er folk søde og villige til at hjælpe.
du skal skille det ad ! du skal mindes du gamle hest, se billeder, video, tale om den og mindes den - positivt !! Du skal tale om den gamle hest i stalden, du skal tude over dit tab sammen med folk i stalden, du skal lade din sorg komme ud for først da kan du bearbejde den og komme videre. Det er helt OK at være ked af det, og det er endnu mere OK at vise det, og mest af alt er det OK, at vise det overfor andre. Frem med billederne og tankerne, så du kan få tingene bearbejdet i stedet for at forsøge at glemme dem, det kan du ikke.
Når du kan det - så kan du komme videre og nyde din nye dejlig hest!!
God fornøjelse !!
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
hvis du gør det, kan du på ingen måder sammenligne de 2 heste.
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Og på et tidspunkt gik det bare helt galt med Domino, der var bare ingenting der ville lykkes og det hele var bare træls. Så savnede jeg virkelig bare Filippa og overvejede at sælge Domino.
Filippa var bare en virkelig virkelig dejlig hest og hun vil altid være en éner, Domino vil aldrig kunne erstatte hende, for man havde stort set aldrig en dårlig tur på hende.
Men Filippa var også det mere rutineret, og hun havde jo gået noget mere.
Men på det seneste er det begyndt at gå virkelig godt med Domino og det er en fed fornemmelse når han virkelig er god. Så kan man kun tænke på hvor god en afløser jeg har fået
Jeg valgte at købe en unghest og med det har jeg jo også valgt en del mere arbejde.
Jeg prøver bare at lade være med at sammenligne og i stedet tænke på hvor meget Filippa har lært mig, som jeg kan føre videre til Domino. Istedet for at tænke over hvad jeg ikke har noget med Filippa, så tænker jeg bare på hvad hun har fivet mig, som jeg så kan give videre til Domino og ride videre på ham
minder om død hest = svært med den ny?