{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

min kære Musse er død! {{forumTopicSubject}}

Min kære pony Musse er død, det var fredag d. 26.11.04
hun fik tarmslyng - hun var så syg, at vi ikke kunne få hende ud af boksen, men måtte aflive hende i boksen, mens hendes lille føl - stod og så uforstående på. Det er noget af det værste jeg har oplevet i alle de år, jeg har haft med heste at gøre.

Hun har aldrig været syg- ikke engang kolik - og så bom som et lyn fra himlen får hun tarmslyng - man bliver ved med at spørge sig selv - hvorfor - har jeg gjort noget forkert.

Jeg ringede til dyrlægen dagen efter og fik svar på alle mine spørgsmål, fordi det er så svært at forstå. Han var sød og venlig og forklarede at jeg ikke havde gjort noget forkert, mine heste blev fodret korrekt og halmen var iorden. tarmslyng kan ikke forebygges - det kan opstå pludseligt - bare ved formeget luft i maven og de så ruller rundt, kan et stykke tarm komme i klemme og skaden er sket. Han forklarede at heste, har et utroligt dårligt tarmsystem og somme tider skal der ikke meget til, at et tarmslyn opstår.

Jeg ved ikke om - jeg skal slette Musse herinde, det er først nu - jeg kan gå ind og se på billederne, uden at få tåre i øjnene. Men det er jo også dejligt at have nogle gode minder.

Heldigvis klares hendes føl sig godt nu, selv om han var meget ked af det, de første par dage. Nu går han sammen med mit lille miniature føl Indian Surprice og de to hygger sig gevaldigt i samme boks og sover mule ved mule.

Mange hestehilsner

Anita

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kære Musse er død!
  • #1   13. dec 2004 Ej hvor er det dog trist smiley føler virkelig med dig..... sådan noget er ikke sjovt...... men godt hendes føl klarer sig....

• #2   13. dec 2004 Hvor er det dog sørgeligt.... Det er jeg ked af at høre.

"min" gamle hest døde også af tarmslyng....
    Hvis du ikke har lyst til at slette hende herinde, så lad være. Kan ike tro at der er nogen der ville have noget imod det. Har også selv REbekka herinde. For som du siger, så er det jo rart med de gode minder.

• #3   13. dec 2004 det gør mig virkeligt ondt at høre, det er aldrig sjovt at opleve sådan noget, dejlig du er ved at komme vidre. juleknuz fra lise

• #4   13. dec 2004 Ej hvor er det træls sådan noget smiley Jeg syntes godt du kan beholde Musse herinde smiley

Føler virkelig med dig Anita det må ha' været svært.. smiley

• #5   13. dec 2004 hey anita..
    jeg syntes ikke du ska slette hende for der er mange her inde som har heste oprettet hvor der står *død*

mange hilsner fra
    Camilla og alle mine hypper..

ps. jeg fik undervisning på madir i går og for første gang ved den underviser og hun sagde jeg skulle til at starte lb1, lb2 og la1 på distrik plan....
    DEJLIGT at få af vide...

Kommentér på:
min kære Musse er død!

Annonce