{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Svært valg med unghest. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er.
Jeg har for 4 måneders tid siden købt den her ellers skønne 5 års vallak, som jeg på dette tidspunkt var sikker på var det rigtige valg.
Siden jeg har købt ham har det så gået rigtig meget ned af bakke, jeg er blevet smidt af et par gange og er derved blevet lidt utryg ved at ride ham, da han os prøver mig rigtig meget af + han har haft to hovbylde og i det hele taget opføre sig ret dårligt.

Ved godt mange af jer, vil sige at det er en meget almindelig unghest, men det ret svært at sætte sig i respekt oppe fra ryggen af, når man samtidig er lidt bange for at falde af.

Lige pt har jeg ikke redet ham i nok en uges tid, bl.a. fordi han har stået med hovbyld, men os fordi jeg ikke rigtig har lysten til det.

Det er som om det slet ikke kan gå mere ned af bakke.

Nu er jeg så blevet i tvivl om, om jeg skal kæmpe videre med ham, eller sælge.

Hvad ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært valg med unghest.
  • #1   21. sep 2010
    Lyder som om du har brug for en ældre og stabil hest der er opdraget og bare er stabil og rolig. Vil dog sige at ingen hest kan prøve af - gammel som ung, har de ikke hjerne til smiley

Så hesten smider af af en grund, den har du så måske ikke selvtillid nok til at finde og "kæmpe" med - om det så er en fysisk grund hos hesten eller noget den har lært.

• #2   21. sep 2010 Lysten til det er forsvundet fordi jeg er bange for at skulle ride, og derved er det blevet en pligt at komme over til ham og det jo ikke godt..

Jeg er rigtig glad for ham og vil gerne videre med ham, det bare utrolig svært.
    Hvad kan jeg lave fra jorden med ham?

• #3   21. sep 2010 Så jeg vil sagtens kunne sætte lang tid af til jordarbejde, og vente med at ride?

• #4   21. sep 2010 en ting fra jorden du også kommer langt med er at gå i liner med ham, simpelhent som hvis han skulle tilkøres, på den måde kan du (nu ved jeg ikke hvor langt i er) gå ture ved vejen, og på banen, og du kan på den måde også få styr over ham og vise det dig der bestemmer, da du har rig mulighed for at styr ham som hvis du red ham, og så skal du ikke være bane for han smider dig af smiley og når han er god til og gå i liner smider du hans udstyr på, og når du har fanget modet så hop op igen smiley syntes ikke du skal give op, selvom du ikke lige lyder som typen der skal have unghest, ikke ondet ment, men tror bare du skal have selvtillid igen, og mærke det gård den rigtig vej igen smiley

- der er nok ikke mange der gør det på den måde, men jeg ville sige jeg har dælme været glad for den metode, hesten er helt styr bart, og du kan vise ham alle de ting du have gjordt fra ryggen, biler farlige ting man kan møde osv. uden at løbe den risiko at blive smidt af, dog skal du huske at have et langt tov, eller et par køre liner smiley håber ikke du giver op nu, du bliver sikkert meget glader for ham i sidste ende du skal bare lige få modet igen smiley få evt. en til og hjælpe de første par gange....

• #6   21. sep 2010 hehe nej det er ikke altid nemt med de kære ungheste.. Min pige, kan også være noget af en bølle índ imellem, selvom hun ellers er rigtig sød.. smiley

Jeg vil råde dig til at træne noget jordtræning med ham, få noget tillid til ham.. der skal være gensidige respekt mellem dig og hesten.. Men problemet er jo nok ikke så meget fra jorden af, nok nærmere når du skal på ryggen af ham. At du er nervøs, kan han jo godt mærke, og sikkert derfor at han reagere ved at smide dig af.. :S Eller også er der noget helt andet i vejen med ham.. Har du fået tjekket tænder på? evt massør/kiopragter?

Har du ikke en god veninde eller en god underviser til at hjælpe dig.. Måske det er godt at have dig lidt i longe også, så du får noget mere selvtillid.. Kan også være at du sidder og genere hesten uden du er klar over det? Der kan være mange grunde..

Men er du bange for hesten, skal man måske også tænke over om det er den rigtige hest du har dig. For du kommer naturligvis ingen vejen på en hest, du er bange for.. Hesten mærker det med det samme..

Hvornår er det hesten smider dig af?

Kommentér på:
Svært valg med unghest.

Annonce