{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.276 visninger | Oprettet:

hofte problem og ben låser {{forumTopicSubject}}

er det nogle der har en ide om hvad det kan være der glat når vores hest har ondet oppe ved /omkring hoften og bare ved at rør ved den bliver han tosset og hvergang han prøver på at løbe så kan han ikke og når han får det til at sige kæk så kan man hører det. og mange mener at det ikke er normalt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hofte problem og ben låser
  • #1   5. dec 2010 Det lyder da heller ikke normalt.
    Har aldrig haft en hest der havde ondt i hofterne : )
    Jeg ville nok få dyrlægen til at tjekke det.

• #2   5. dec 2010 ja, det har vi overvejede.. men vi har os overvejet at aflive ham.... hende vi har ham fra to ham til selv for ellers skulle han aflives.. hun fik af vide at det var voksevæk men det kan jo ikke blive ved med at være vokseværk for han er en Shetlænder

• #3   5. dec 2010 vi kan jo risker at han skal aflives, og vi har ikke råde at få ham oprettet hvis det skal for han gå normalt igen...

• #4   5. dec 2010 I kan da ligeså godt få ham tjekket, det er jo ikke sikkert der er grund til at aflive ham.

• #5   5. dec 2010 der er flere vi kender som mener det er det bedste for ham at blive aflivet

• #6   5. dec 2010 Ja okay hvis i ikke har råd til at få ham behandlet er det jo ikke nemt.
    Men ellers kunne man jo tage stilling efter han var blevet tjekket.

• #7   5. dec 2010 der mange af vores bekendet der kendet med landbrug i flere år og som har hest mener at det er det bedste at aflive ham... vi skal se hvad der ske efter dyrlægen har tjekket ham.... vi har ikke hafte så længe vi vi fik ham hjem i febuar månede i år

• #8   5. dec 2010 ja, men vi har hørt flere folk deres mening fra dem vi kender om det... og vores husvært mener at det er peng ud af vinduret hvis vi får af vide at vi kan ligeså godt aflive ham

• #9   5. dec 2010 Jeg har nu også altid fået mine tjekket inden jeg tog nogen beslutning og har stadigvæk ikke aflivet nogen : )

Det kan jo være at dyrlægen hurtigt kan finde ud af det og at det ikke er noget vildt slemt, det ved man jo ikke.

Desuden kan man også altid lave aftale omkring afbetaling eller sådan noget med dyrlægen hvis man ikke står med pengene : )

• #10   5. dec 2010 altså man kan jo sige at han får FRED.
    jeg tror jeg ville have gjort det samme.
    ogs af grundende så ved man at han ikke bliver kastebold, at smerten ikke kommer tilbage. og penge er ikke noget som vokser på træerne, det er trods alt svære tider.

• #11   5. dec 2010 der er jo igen gang tig for at han kommer til at gå normalt igen hvis han bliver behandlet

• #13   5. dec 2010 Ja der ser vi heldigvis alle forskelligt på tingene : )

Ville aldrig kalde det at smide pengene ud af vinduet, at få sine dyr tjekket : )

Har prøvet hvor min hund løb udover marken og trådte forkert ned som gjorde korsbåndet gik over, han kunne slet ikke støtte på benent, ham fik jeg tjekket og valgte så at få ham opereret.
    Men om jeg så havde fået af vide at de ikke kunne gøre noget, synes jeg stadigvæk at det havde været pengene værd..

• #14   5. dec 2010 det er en hest med hoftebroblemer og ben der låser sig Anne Hansen

• #15   5. dec 2010 der er jo altid forskellige meninger om det.... og vi vil helst ikke have at lider og bliver ved med at have ondt....

• #17   5. dec 2010 jeg tror det ikke

• #18   5. dec 2010 nej nu står jeg af.
    jeg synes at alle meninger tæller. og jeg ville helt klart ogs ofre lige hvad det skal være for mine dyr! jeg har endda taget til dyrlæge med min gnaver (degu). men jeg synes bare at jeg kan forstå ud fra det Lene skriver at de ikke har et så tæt forhold igen, altså at hun godt kan leve uden ham hvis det kom der til. så kan jeg godt forstå at hun ikke gider at ofre flere 1000kr på det.

• #19   5. dec 2010 Men uanset hvad kan vi ikke tage beslutningen for jer : )
    I skal jo gøre det i føler er bedst.

Jeg ville bare ikke kunne leve med ikke at kende svaret hvis det var min. : )

• #20   5. dec 2010 ja giver Louise ret. smiley
    det er op til jer.

• #21   5. dec 2010 vi har bare ikke råde til offer flere 1000 kr på at for ham behandlet og det er jo ikke sikkert at han kommer til at gå normalt igen.... men hvis det er nogle som grene vil offer penge på at får ham oprettet så må de grene... oog vi har bare taget vores forbehold

• #22   5. dec 2010 der var det der igen ting med hoftene.. det var kun benet der var glat og når han fik love til at løbe var der igen ting med ham... og vi ved ikke om hpften har taget skade efter den prøvede og bedækken en af vores husvært hopper

• #23   5. dec 2010 det jo heller ikke normalt at man hører det siger kæk når det er han får den til det.... så kan sådan nogle lunde gå normalt.

• #24   5. dec 2010 hvad er det kiropraktor?

• #25   5. dec 2010 Jeg tænkte også lidt på kiropraktor måske kunne rette det op, men det er jo svært at sige, men en mulighed, om ikke andet kan de faktisk også tit sige hva de kunne være : )

• #26   5. dec 2010 ja, men hvad er kiropraktor har aldrig høret om det ord

• #27   5. dec 2010 er det en form for genoptræning?

• #29   5. dec 2010 okai, hvis man kender nogle som har hest som de genoptræer og træner til rideingen er det os nok til det?

• #30   5. dec 2010 okai

• #31   5. dec 2010 Du kan tænke på det ligesom når du tar til massør, en kiropraktor retter bare op på ting du har i klemme i stedet for og gør nogle andre ting.

Men det er jo på samme måde med at han/hun kommer og ordner hesten og køre igen.

• #32   5. dec 2010 er det par behandleing der koster omkring 1000 kr?

• #33   5. dec 2010 okai... hvad vil du tror når du får afvide at det er vokseværk og det hjælper når han kommer ud og rør sig. og så nu hjælper det ikke med at rør sig

• #35   5. dec 2010 det er ikke til at sige... men hende vi har ham fra siger dengang hun fik ham var vokseværk

• #36   5. dec 2010 vi ved ikke om der er gået noget galt da han prøvede og bedække en hoppe. og han har gået sammen med 2 hopper og en føl fra i sidste også en hingst og en masse får

• #37   6. dec 2010 jeg ville få en dyrlæge ud og tjekke ham og komme med årsag og behandlings forløb til problemet og hør hva det ville koste og så tag beslutningenderefter man er også nødt til at tænke lidt økonomi og hestens livskvalitethar man ikk penge til at behandle det er man jo nødt til at gøre noget andet. at benet låser kan have med ledbånd at gøre ogved at equimobility i nogen tilfælde kan have en effekt (det ligesom smøre ledbånd) men ikk i alle tilfælde det virker...hoften ved det ikke men kunne det være en forsnævring i hofteskålen spørgsmålstegn

• #38   6. dec 2010 Enig med Kicki V. Jeg ville få dyrlæge eller kiropraktor ud. Høre deres mening. Dyrlægen begynder jo ikke bare på behandling inden ejer har givet accept. Når man har hørt, hvad den / de har at sige, kan man tage en beslutning om, hvad der skal ske med hestene (hvad der er forsvarligt for den og ens økonomi). Jeg synes ikke, at man kan tage en beslutning om, at den skal aflives kun på baggrund af andres (ufaglærte) mening om problemet. Måske er det enkelt nok at løse??? Det er der jo ingen derved endnu. Det kan kun en faglært svarer på. Vi herinden kan jo ikke beslutte, hvad der skal ske med hesten.
    Jeg fik tjekket en "umulig" hest i benene.. Alle "kloge-hoveder" i branchen havde sagt hesten bare var tosset, manglede tillid til mennesker osv. Jeg tog dog beslutningen om at få taget billeder af hans ben, da fremskridtene med ham var "små" på trods af, at vi fik opbygget et bånd. Og vupti. Hvad viste sig på billedet?? Spat..! Jeg tog beslutningen om, at han skulle aflives, hvilket dyrlægen også - i dette tilfælde - "rådede" mig til. Jeg havde forinden besluttet, at jeg ikke kunne bruge op mod 10-20 tkr. på behandling, men jeg valgte at få taget billeder, da jeg ikke bare ville aflive ham "uden grund", selvom JEG godt vidste, at der var noget "helt galt"... Det ville min samvittighed ikke have været til...

• #39   6. dec 2010 vi tager bare vores forholdesregler til at han skal aflives hvis der ikke er noget og gør..... men det er os synd for ham hvis han aldrig kommer til at løbe igen

• #40   6. dec 2010 Det kan jo sagtens være han kommer til at løbe igen, det er jo ikke sikkert at det er noget meget slemt : )

Men i skal da selv tage beslutningen : )

• #41   6. dec 2010 Lene: Jeg forberedte mig også på, at min skulle aflives inden jeg tog ham til dyrlægen, men det lyder bare som om, at I har taget beslutningen og ikke vil have ham til dyrlæge, men blot få ham aflivet, fordi der er nogle erfarne folk, der siger, det er det bedste? smiley
    Som andre skriver kan det jo være noget der har sat sig fast / i klemme og som måske kan rettes op af en dyrlæge / kiropraktor (uden kæmpe regning til følge). Det er jo svært at svare på ud fra det du skriver, men det ville da også være mit bedste bud. Men jeg ville da få fat i en dyrlæge, som også er kiropraktor og så få hesten tjekket. Selvfølgelig skal I være forberedt på, at en aflivning måske er bedst. Men det er jo ikke sikkert, og det kan ingen bedre sige end en dyrlæge... Måske er I heldige og det viser sig at være noget, som relativt nemt kan rettes op på. smiley

• #42   6. dec 2010 lyder lidt som knæskalslåsning - kig evt her:
    http://www.hesteklinikherning.dk/?pid=85&sub=31

• #44   7. dec 2010 ja man må tage regningerne i den grad det er muligt man er desværre også nødt til at være realistisk hva har man råd til det nytter jo ingen vegne at forgælde sig over begge ører hvis økonomien ikk er dertil

Kommentér på:
hofte problem og ben låser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce